  • 1. Data: 2004-08-03 04:05:07
    Temat: Odległość drzew od muru
    Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przeczytałem podobny post i pytam o taką sytuację:
    Mój budynek (ponad 50 letni) stoi w granicy działki. Sąsiad posadził drzewka
    pół metra od mojego muru po swojej stronie.
    Za kilka, czy kilkanaście laty korzenie będą rozsadzać mi ścianę i
    fundament.
    Pytam, czy wolno mu było? Co zrobić, żeby nie doszło do uszkodzenia chaty?
    Nadmieniam, że sąsiad sprawę zbagatelizował. mówiąc, że nie ma się co
    martwić na zapas.
    Pozdrówka
    JacK

  • 2. Data: 2004-08-03 09:06:19
    Temat: Re: Odległość drzew od muru
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cen34g$qb7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > pół metra od mojego muru po swojej stronie.
    > Za kilka, czy kilkanaście laty korzenie będą rozsadzać mi ścianę i
    wolno, posadził i jest OK,
    jak urośnie to sprawa się zmieni bo
    Art 144 kc właściciel nieruchomości powinien przy wykorzystywaniu
    swego prawa powstrzymywać sie od działań, które by zakłócały
    korzystanie z nieruchomości sąsiednich ...

    > Co zrobić, żeby nie doszło do uszkodzenia chaty?
    wyczekać na właściwy moment i ...
    art 150 kc Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie
    korzenie przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i
    owoców zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku
    takim właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni
    termin do ich usunięcia

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-08-03 11:21:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Traaq wrote:

    >+ Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ art 150 kc Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie
    >+ korzenie przechodzące z sąsiedniego gruntu.

    Możesz technologicznie to przedstawić ?
    Wykopie wtedy fundamenty, ładnie przytnie korzenie przy granicy...
    ;)

    Oczywiście może wejść na teren sąsiada "celem przycięcia" ale
    przyciąć *na podstawie tego artykułu* tylko do granicy.
    Dobrze zrozumiałem ?? ;)

    A nie jakiś art. 5 KC ??
    Albo art. 140 lub 144 ???

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-08-03 12:12:07
    Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>

    Dzięki bardzo Traaq

  • 5. Data: 2004-08-03 14:13:58
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Możesz technologicznie to przedstawić ?
    > Wykopie wtedy fundamenty, ładnie przytnie korzenie przy granicy...
    1. jak chwilę pomyśli to da radę i wtedy będzie mógł dawać instrukcje
    tym których taki problem przerasta intelektualnie
    2. NTG nawet dla podstawowej wiedzy ogrodniczej

    > Oczywiście może wejść na teren sąsiada "celem przycięcia" ale
    > przyciąć *na podstawie tego artykułu* tylko do granicy.
    > Dobrze zrozumiałem ?? ;)
    jeżeli chodzi o art150 to źle,
    jeżeli chodzi o art 149 to tak, tyle że tego artykułu nie
    przytoczyłem

    > A nie jakiś art. 5 KC ??
    > Albo art. 140 lub 144 ???

    nie dostrzegasz jakiejś dziwnej korelacji między 5,140,144 ??? :-)

    wiesz, że "zwyczajowo" nie przytacza się całej pierwszej księgi KC do
    każdej sprawy?
    może jeszcze rozważymy zdolność sąsiada do czynności prawnych,
    wszystkie aspekty definicji mienia, rzeczy i nieruchomości?

    Gotfryd, ktoś stoi nad tobą ze spluwą i każe ci pisać conajmniej 50
    znaków
    do losowo wybranego wątku, bo jak nie to kula w łeb ????
    że przytoczę jedynie wątek poprzedni gdzie człowiek pyta
    o umowę i brief a ty przytaczasz wyrok SN o VAT, po co ???????

    pozdr
    Traaq