  • 21. Data: 2002-11-19 12:32:27
    Temat: Re: do sadu pracy?
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Tomi" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ard1ni$b0h$1@news.onet.pl...
    > Nie jestem prawnikiem, ale mam watpliwosci, czy prokuratura badz polisja
    > wlasciwe m-ca, do ktorych powinienem sie udac. Wydaje mi sie, ze chyba
    > lepszym rozwiazaniem jest PiP. Sad pracy nie, no bo ja nic nie chce!

    jesli nie jestes pracownikiem to tez do PiP nie mozesz sie skarzyc, ale
    zawsze mozesz napisac anonim "Uprzejmie donosze..." i PiP sie tym zajmie bo
    jest prikaz rozpatrywania takowych

    pozdrawiam,

    carlo
    ******************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 22. Data: 2002-11-19 12:40:14
    Od: "Tomi" <f...@w...pl>

    > jesli nie jestes pracownikiem to tez do PiP nie mozesz sie skarzyc, ale
    > zawsze mozesz napisac anonim "Uprzejmie donosze..." i PiP sie tym zajmie
    bo
    > jest prikaz rozpatrywania takowych

    A to nie wiedzialem ze rozpatruja donosy. Ale juz wiem :)

  • 23. Data: 2002-11-19 14:36:54
    Temat: Odp: do sadu pracy?
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomi <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ard0j3$897$...@n...onet.pl...
    > roszczenia
    >
    > Zainteresowany oraz prowokator dyskusji odpowiada:
    > Z podstawa do roszczen faktycznie jest problem, bo ona nie istnieje. Nie
    > zalezy mi na odszkodowaniu, przywroceniu... brrrr, boze chron!
    > Chcialbym tylko ustalic pewne zasady, ktore w firmie przestrzegane nie sa.
    > Jesli nie sad to moze inspekcja pracy? Wiem ze jestem wredny, ale karda
    > reakcja powoduje kontrreakcje, czy jakos tak...
    >
    > Pozdrawiam

    Z tego co wyczytałam w postach to nawet jak doniesiesz do PiP to i tak
    niewiele złego spotka tego pracodawcę. Zastanów się czy nie masz jeszcze
    jakichś "haczyków" na niego bo może gdzie indziej można mu dokopać. Beata

  • 24. Data: 2002-11-19 23:02:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Nie jestem prawnikiem, ale mam watpliwosci, czy prokuratura badz polisja
    | wlasciwe m-ca, do ktorych powinienem sie udac. Wydaje mi sie, ze chyba
    | lepszym rozwiazaniem jest PiP. Sad pracy nie, no bo ja nic nie chce!

    PIP zajmuje się naruszeniem praw pracowniczych. Oczywiście możesz tam się
    udać i penie pomogą. No tyle, że Policja i Prokuratura zrobią to bardziej
    kompleksowo - moim zdaniem.

    | Z tego co czytalem w KP, nie nalezy tego tak rozumiec. Po prostu powinno
    sie
    | taka umowe (4 na czas okreslony) traktowac jako umowe na czas
    nieokreslony.

    Dobrze wyczytałeś. Ta czwarta umowa jest na czas nieokreślony. Czy to coś
    zmienia, skoro ja wypowiedziałeś? Jeśli tak, to oczywiście masz rację. O tym
    aspekcie poprostu nie pomyślałem.

    | Jak zwykle, chodzi o zasade. Najczescie prawo sie omija, nagina... ale
    | kodeksy to nie makulatura.

    Zwykle, to chodzi o pieniądze, a o zasadę bardzo rzadko. Ale masz wszelkie
    prawo być oburzony.

    | Co ta za artykolo, nie mam kk pod reka?

    Art. 303. § 1. Kto wyrządza szkodę majątkową osobie fizycznej, prawnej albo
    jednostce organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, przez
    nieprowadzenie dokumentacji działalności gospodarczej albo prowadzenie jej w
    sposób nierzetelny lub niezgodny z prawdą, w szczególności niszcząc,
    usuwając, ukrywając, przerabiając lub podrabiając dokumenty dotyczące tej
    działalności, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca przestępstwa określonego w § 1 wyrządza znaczną szkodę
    majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca przestępstwa określonego w § 1
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    § 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1-3 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    No i drobny komentaż (może zbyteczny): Pokrzywdzonym jesteś Ty (osoba
    fizyczna). Sprawca nierzetelnie prowadził dokumentację działalności
    gospodarczej dotyczącą umów zawieranych z pracownikami, w ten sposób, że
    zniszczył i usunął te dwie umowy o pracę. Pozostaje do udokumentowania
    szkoda materialna. Czy jakąś z tego tytułu poniosłeś? (mniejsza odprawa,
    krótszy urlop, niższy zasiłek - sprawdź to). No i pamiętaj!!! To
    przestepstwo jest ścigane na wniosek, Czyli jeśli chcesz, by ktoś się zajął
    tą sprawą musisz wniosek złożyć.