  • 11. Data: 2023-01-16 17:08:07
    Temat: Re: do czego służy ziobrotura i czy trzeba reformować sądy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2023 15:31:55 +0100, Olin wrote:
> [...]
    > reklamówkach pieniądzach, o dokumentujących to wewnętrznych nagraniach z
    > firm i hurtowni
    > Przez dłuższy czas panowała dziwna atmosfera. Niby mamy bombę, ale wiemy,
    > kto jest w to zamieszany, więc chyba lepiej ten wątek karuzeli odpuścić. W
    > efekcie opowieści "przedsiębiorców" w ogóle nie trafiały do akt śledztwa.
    > Ale do czasu. Kiedy już sprawa udziału Łukasza Sz. w karuzeli vatowskiej
    > zaczęła wybijać coraz mocniej, funkcjonariusze spisując zeznania, zaczęli
    > odłączać komputery od sieci, tak by koledzy za ścianą nie mogli od razu

    No coz, pismacze rewelacje nie musza byc prawdziwe. Ale moze są.

    Mnie tam ciekawilo, jak PiS policzylo, ze im na 500+ starczy.

    Logicznie myslac ... wiedzieli o ile wplyw z VAT wzrosnie, bo sami
    kradli :-)
    No ale z drugiej strony - gdyby tak swietnie kradli, to by pewnie nie
    przestali :-)

    Jakiego okresu dotyczy sledztwo? I kiedy je wszczęto?
    Bo jakies terminy przedawnienia są, i terminy przechowywania faktur
    VAT, a potem ... brak dowodów?

    A jakby mi jeszcze ktos szczególowo wytlumaczyl jak sie taką karuzele
    robilo ...

    > Prokuratura Regionalna w Lublinie ściga za to z dużym zaangażowaniem
    > mecenasa Romana Giertycha i rzekome przywłaszczenie przez niego ponad 92
    > mln zł na szkodę giełdowej spółki Polnord."

    Z jak duzym zaangazowaniem?
    Bo mam wrazenie, ze niewiele sie dzieje w sprawie.

    A jak to z tym Polnordem bylo ... ciekawe, czy sie kiedys dowiemy.

    J.

  • 12. Data: 2023-01-16 19:42:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > A to nie z kurwami było i łbem?

    Biorąc pod uwagę wydźwięk społeczny, to masz całkowitą rację.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 13. Data: 2023-01-17 01:19:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 16.01.2023 o 17:08, J.F pisze:

> [...]
    > Bo mam wrazenie, ze niewiele sie dzieje w sprawie.
    >
    > A jak to z tym Polnordem bylo ... ciekawe, czy sie kiedys dowiemy.

    Prawie wszystkie sprawy wygrał: Gesler, Tuska itp.
    https://giertych-kancelaria.pl/

    --
    animka

  • 14. Data: 2023-01-17 10:08:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Jan 2023 16:57:01 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Kruk krukowi oka nie wykole.

    Chyba aż tak od ręki zezwolenia nie dają, bo Obajtek nie ma dostępu do
    informacji tajnych - nie złożył dokumentów - a przecież Człowiek z Drabinką
    go uwielbia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2023-01-17 10:33:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 10:08:52 +0100, Olin wrote:

    > Chyba aż tak od ręki zezwolenia nie dają, bo Obajtek nie ma dostępu do
    > informacji tajnych - nie złożył dokumentów - a przecież Człowiek z Drabinką
    > go uwielbia.

    Ale po co byloby Obajtkowi takie dopuszczenie?
    No, zeby lepiej na gieldach rope kupowac :-)

    Policjanci natomiast predzej czy pozniej sie o takie informacje otrą

    J.

  • 16. Data: 2023-01-17 14:00:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Jan 2023 10:33:25 +0100, J.F napisał(a):

    > Obajtek nie ma dostępu do
    >
    > Ale po co byloby Obajtkowi takie dopuszczenie?

    Sasin kazał.

    "Prezesi spółek Skarbu Państwa, a zwłaszcza tych strategicznych, mieli
    zawsze dostęp do informacji ściśle tajnych. W koncernach paliwowych są np.
    informacje o zapasach na wypadek wojny i są to informacje ściśle tajne -
    komentuje były szef CBA, Paweł Wojtunik"

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/prezes-orl
    enu-daniel-obajtek-bez-dostepu-do-tajnych-informacji
    /pdlpyd2

    > Policjanci natomiast predzej czy pozniej sie o takie informacje otrą

    Jasne; dlatego każdy krawężnikowy jest weryfikowany przez ABW, bo wcześniej
    czy później się otrze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2023-01-17 15:04:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 14:00:08 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > komentuje były szef CBA, Paweł Wojtunik"
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/prezes-orl
    enu-daniel-obajtek-bez-dostepu-do-tajnych-informacji

    Ano - zapasy strategiczne są, moze scisle tajne, ale tak glupio
    troche, zeby prezes nie wiedzial jakie zapasy ma trzymac a jakie
    trzyma :-)

    No chyba, ze tylko dzierzawi/udostepnia zbiorniki, a wojsko czy ARM
    wie, jak zapelnione są. I tylko jacys pracownicy koncernu mogą zajrzec
    i sie dowiedziec, ale prezesowi powiedziec nie mogą ..

    > Jasne; dlatego każdy krawężnikowy jest weryfikowany przez ABW, bo wcześniej
    > czy później się otrze.

    No ale mowimy o komendancie.
    A i nizszym szarżom moze sie jakies tajne zadanie trafic - swiadek
    koronny, łapanie szpiega, czy zwykla tajemnica sledztwa.

    A pamietasz z afery Leppera, jak to zastepca z komendantem rozmawiali,
    jak to "Grubego" zatrzymala ... chyba CBA.
    Informacja tajna, jawna ?
    Bo dowiedzieli sie z innych zrodel.

    J.

  • 18. Data: 2023-01-17 15:50:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Jan 2023 15:04:30 +0100, J.F napisał(a):

    > A i nizszym szarżom moze sie jakies tajne zadanie trafic - swiadek
    > koronny, łapanie szpiega, czy zwykla tajemnica sledztwa.

    Tak, dostęp do tajnych informacji bardzo przydaje się na wysięgnikach, a
    już na pewno, kiedy drzewo wyskoczy przed radiowóz i trzeba pogonić julki
    do lasu.
    Robert Policjmajster niezawodnie zna wszystkie strategiczne dane, tylko się
    nie chwali, bo jest skromny.

  • 19. Data: 2023-01-17 17:07:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2023 o 15:50, Olin pisze:

    > Robert Policjmajster niezawodnie zna wszystkie strategiczne dane, tylko się
    > nie chwali, bo jest skromny.

    Mendant główny jednak poświadczenie bezpieczeństwa osobowego chyba
    powinien mieć.

    Usstawa o ochronie informacji niejawnych:

    Informacjom niejawnym nadaje się klauzulę "ściśle tajne", jeżeli ich
    nieuprawnione ujawnienie spowoduje wyjątkowo poważną szkodę dla
    Rzeczypospolitej Polskiej przez to, że:

    2) zagrozi _bezpieczeństwu_wewnętrznemu_ lub porządkowi konstytucyjnemu
    Rzeczypospolitej Polskiej;
    3) zagrozi sojuszom lub pozycji międzynarodowej Rzeczypospolitej
    Polskiej; (LOL!)

    Informacjom niejawnym nadaje się klauzulę "tajne", jeżeli ich
    nieuprawnione ujawnienie spowoduje poważną szkodę dla Rzeczypospolitej
    Polskiej przez to, że:

    4) utrudni wykonywanie czynności operacyjno-rozpoznawczych prowadzonych
    w celu zapewnienia bezpieczeństwa państwa lub ścigania sprawców zbrodni
    przez służby lub instytucje do tego uprawnione;
    5) w istotny sposób zakłóci funkcjonowanie organów ścigania i wymiaru
    sprawiedliwości;

    Itd. Powinien mieć co najmniej "tajne", co wynika z dwóch ostatnich
    punktów, co oznacza że powinen być trzepany przez abwerę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-01-17 17:17:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 17:07:35 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > Rzeczypospolitej Polskiej;
    > 3) zagrozi sojuszom lub pozycji międzynarodowej Rzeczypospolitej

    A informacja ze kulsony pobily na komisariacie obywatela na smierc?
    A jak to obywatel Ukrainy?
    Rosji, Białorusi, USA, Niemiec ?

    > Informacjom niejawnym nadaje się klauzulę "tajne", jeżeli ich
    > nieuprawnione ujawnienie spowoduje poważną szkodę dla Rzeczypospolitej

    Zwracam uwage na "poważną".

> [...]
    >
    > Itd. Powinien mieć co najmniej "tajne", co wynika z dwóch ostatnich
    > punktów, co oznacza że powinen być trzepany przez abwerę.

    Ale 5 sie w zasadzie kazdego policjanta tyczy, chyba, ze prowadzą
    sprawy nieistotne i/lub niepowazne :-)

    J.