  • 11. Data: 2004-07-21 20:43:02
    Temat: Re: do aplikantów sądowych
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Inna rzecz, ze nie slyszalem zeby gdzies byli aplikanci etatowi na
    pierwszym
    > roku

    Są są :)
    Np. w sądach wojskowych i prokuraturach wojskowych wszyscy aplikanci
    mają etaty od poczatku aplikacji a do tego mają je nie tylko do
    egzaminu ale i do nominacji asesorskiej.
    Swoją drogą to jeden z idiotycznych pomysłów ustawodawcy, że w
    sądzie powszechnym człowiek zdaje egzamin sędziowski/prokuratorski
    i... idzie na zasiłek dla bezrobotnych, bo etat asesorski dostanie
    może za kilka miesięcy, a może za rok
    A mógłby wiele zrobić w sądzie choćby nadal jako aplikant
    (egzaminowany)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-07-21 20:47:15
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Kiedy zasady naboru na aplikacje się zmienią??????????????????????

    Na prokuratorska i sadowa wlasnie sie zmienily tzn w tym roku brali 200%
    wiecej ludzi niz rok temu. Oczywiscie na bezsensowny pozaetat. A przy tych
    ilosciach przyjetych widoki na asesure sa zadne. Przed nimi 3 lata ciezkiej
    pracy w systemie ktory w praktyce uniemozliwia znalezienie normalnej pracy i
    wogole jakiegokolwiek rozpoczecie doroslego zycia przez ten czas. A mimo to
    ludzie wala drzwiami i oknami. Nie ma co im zazdroscic.

    Cezar

  • 13. Data: 2004-07-21 20:57:51
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Są są :)
    > Np. w sądach wojskowych i prokuraturach wojskowych wszyscy aplikanci
    > mają etaty od poczatku aplikacji a do tego mają je nie tylko do
    > egzaminu ale i do nominacji asesorskiej.

    A to zes wymyslil kazus :-) Faktycznie, ale tam jak pamietam aplikantem moze
    byc tylko oficer zawodowy lub sluzby naderminowej czy kontraktowej (jakos
    tak) - w kazdym razie w czynnej sluzbie, a wiec zold dostaje.

    Jak wogole wyglada sciezka naboru na taki rodzaj aplikacji, wiesz cos o tym
    ?

    Cezar

  • 14. Data: 2004-07-21 21:16:52
    Od: Dredd<...@...pl>

    > A to zes wymyslil kazus :-) Faktycznie, ale tam jak pamietam
    aplikantem moze
    > byc tylko oficer zawodowy

    Ano oficer... Stopień oficerski to jedyna dodatkowa przesłanka jaką
    trzeba zdobyć w porównaniu z powszechnymi aplikacjami.
    Trzeba po prostu przejść przeszkolenie a przy dobrych układach to
    nawet i bez tego - za samego mgr czasem dają stopień ofixerski przy
    nominacji aplikanckiej/asesorskiej/sędziowskiej/prokuratorskie
    (zależy na którym etapie kariery dołączasz do armii

    > Jak wogole wyglada sciezka naboru na taki rodzaj aplikacji, wiesz
    cos o tym
    > ?

    Podobnie jak gdzie indziej. Egzamin wstępny (tu wcale nie trzeba
    jeszcze być oficerem). Egzaminy organizuje Warszawa (Departament
    Sądów Wojskowych w MS i bodaj Naczelna Prokuratura Wojskowa)
    Liczba kandydatów jak wszedzie - więcej niż miejsc

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2004-07-21 23:15:12
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Cezar"

> [...]
    > wogole jakiegokolwiek rozpoczecie doroslego zycia przez ten czas. A mimo
    > ludzie wala drzwiami i oknami. Nie ma co im zazdrościć.

    Oj już nie tak nie "walą drzwiami i oknami". W mojej miejscowości na 45
    miejsc na aplikacje sądową starało się dokładnie 79 osób.
    IHMO aplikacja sądowa to najgorszy wybór, po 3,5 letniej radcowskiej można
    zdać egzamin na 3= i zostać radcą pełną gębą z uprawnieniem do występowania
    przed SN. A po 3 latach sądowej trzeba uzyskać b. db ocenę z egzaminu by
    mieć tylko nadzieję na etat asesorski. Potem nawet 4 lata harówki by znowu
    (mając w najlepszym razie 31 lat) mieć nadzieję na etat sędziowski. A jak
    się nie uda to trzeba zdawać egzamin kwalifikacyjny na radcowską czy
    adwokacką. Jakaś paranoja ! Dodając, iż po tym wszystkim będąc już
    wymarzonym sędzią, będą zarabiać tyle co przeciętny aplikant adwokacki.
    Też im nie zazdroszczę i podziwiam wiary, że się uda.
    Pzdr.

  • 16. Data: 2004-07-22 07:37:43
    Od: "Gonia" <g...@n...pl>

    Są etatowi na pierwszym roku, bo mi się właśnie udało. To MS przyznaje
    eteaty poszczególnym sądom.
    Oczywiście bardzo fajnie jest robić aplikację adwokacką czy notarialną, ale
    z drugiej strony wszyscy wiedzą, że to często nie wiedza a co innego
    decyduje o naborze, no i aplikacja jest płatna. Nie każdego na to stać....

  • 17. Data: 2004-07-22 09:56:08
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Gonia" <g...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Są etatowi na pierwszym roku, bo mi się właśnie udało. To MS przyznaje
    > eteaty poszczególnym sądom.

    raczej prezes sądu apelacyjnego/okregowego/rejonowego

    ooo adwokacka tez jest platna ?
    pozdr

  • 18. Data: 2004-07-22 10:13:52
    Od: "Gonia" <g...@n...pl>

    > raczej prezes sądu apelacyjnego/okregowego/rejonowego

    Nie, napisałam dobrze - to Minister Sprawiedliwości określa ilość miejsc na
    aplikacji, w tym etaty. Np. we Włocławku otwierają nowy wydział pracy i może
    to spowodowało, że przyznano etaty bo np. w Toruniu już ich brak.