    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: długość gwarancji a naprawa
    Date: Tue, 27 Jan 2004 19:11:30 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc154.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Marcin Będkowski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bv5g3f$76d$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > /ciach/

    > Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
    > oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka? Czyli mają zastosowanie
    > przepisy k.c?

    Moim zdaniem mają zastosowanie przepisy gwarancji. Po za tym i na
    marginesie, to wydaje mi się, że nie można traktować wymiany modułu
    skanującego jako osobnego elementu i jeżeli gwarancja przewiduje w wypadku
    wymiany jakiegoś istotnego elementu przedłużenie gwarancji, to raczej na
    całe urządzenie. Ale bez znajomości treści gwarancji trudno coś
    powiedzieć, bo w opisanym wypadku zakupu na firmę zapisy umowy
    gwarancyjnej mają pierwszeństwo przed zapisami kodeksowymi zgodnie z
    zasadą dowolności układania stosunku cywilnoprawnego. Tylko w wypadku
    zakupu przez klienta są pewne ograniczenia, że zapisy gwarancji nie mogą
    dawać gorszych warunków niż przewiduje ustawa.