  • 1. Data: 2002-11-21 07:37:13
    Temat: (długie)elektronik-partacz - POMOCY!!
    Od: "KJanik" <chrisjan@/usuń.to/polbox.com>

    Witam,
    Mam dość nieprzyjemną sytuację z elektronikiem, któremu oddałem do zakładu
    sprzęt elektroniczny. Usługa miała polegać na dołączeniu do płyty głównej
    chipsetu poprzez przylutowanie parunastu kabelków. Jako, że całość nie
    powinna zająć więcej niż godzinę, zaniosłem mu jedynie płytę główną (reszta
    sprzętu została w domu). I tu zaczął się problem. Usługa zamiast godziny
    trwała niemal tydzień, co jakiś czas dowiadywałem się o nowych problemach,
    które odkrył fachowiec, a to jakiś przegrzany styk, tu znowu (niemożność
    właściwej interpretacji schematu montażu) w wyniku czego montaż zajął mu
    prawie tydzień. Jakież było moje zdziwienie kiedy po złożeniu w domu sprzętu
    w całość, okazało się że sprzęt nie działa. Zadzwoniłem raz jeszcze do tego
    "fachowca" opisując stan rzeczy i ustaliliśmy, że on zwraca mi kwotę jaką ja
    zapłaciłem za usługę a ja wysyłam sprzęt do człowieka który zajmuje się
    takim sprzętem na codzień. Rzeczony specjalista po obejrzeniu sprzętu
    stwierdził, że tak spapranej roboty jeszcze nie widział, że nie wie nawet
    czy sprzęt da się jeszcze postawić na nogi.
    Tak więc raz jeszcze udałem się do nieszczęsnego montera, spróbować ugodowo
    załatwić sprawę. Zaproponowałem mu aby zwrócił mi pieniądze za uszkodzony
    sprzęt, który będzie mógł sobie później do woli naprawiać i ewentualnie
    sprzedać. Ten twierdzi, że sprzęt musiał być uszkodzony wcześniej (a on nie
    miał możliwości go sprawdzić- gdyż była to sama płyta główna) i może mi co
    najwyżej oddać kwotę jaką zapłaciłem mu za "wykonanie" usługi.
    I tu pojawia się pytanie: Czy udając się z taką sprawą na bardziej oficjalną
    drogę (tzn. sąd) mam szanse na pozytywne zakończenie sprawy??? Na jakich
    przepisach się ewentualnie opierać??

    Całość sprzętu warta jest ok 1500 zł i nie chciałbym taką kwotą finansować
    czyjejś partackiej roboty!

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam,
    KJanik