  • 1. Data: 2002-11-21 07:56:59
    Temat: przymusowy wykup akcji ... gdzie można to zaskarżyć
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    jakiś czas temu pytałem czy ktoś wie coś na temat możliwości odzyskania
    pieniędzy utraconych w wyniku przymusowego wykupu akcji Prosper Banku
    Nie uzyskałem odpowiedzi
    jednakże czytając artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020425/p
    rawo/prawo_a_10.html

    wydaje się, że jednak jest szansa na wygranie tekieej sprawy

    czy ktoś wie na ten temat więcej ?

    --
    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 2. Data: 2002-11-21 09:46:37
    Temat: Re: przymusowy wykup akcji ... gdzie można to zaskarży
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

    "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> wrote in message
> [...]
    rawo/prawo_a_10.html

    > wydaje się, że jednak jest szansa na wygranie tekieej sprawy

    Zapewne prawnicy , ale nie jest to latwy temat,
    i nie kwalifikuje sie za bardzo na krootki opis na usenetach.
    To grubsza coneico sprawa !

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2002-11-21 11:35:09
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    Z tego co pamietam to odpowiedzi byly (sam odpowiadalem i Amra tez byl jesli
    dobrze pamietam), poszukaj dokladniej.

    Przemek

    --
    Pomyliłeś mnie chyba z panią Dunin. Ja rozmawiam, bo lubię rozmawiać.
    Nie płacą mi za sensację. (c) zula

  • 4. Data: 2002-11-21 11:51:20
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> wrote in message
    > Z tego co pamietam to odpowiedzi byly (sam odpowiadalem i Amra tez byl
    jesli
    > dobrze pamietam), poszukaj dokladniej.

    z tego co pamiętam wasze odpowiedzi to sprowadzały się one do: "ciesz się,
    że masz 100 zł"
    równie dobrze biorąc z bankomatu 100 zł i otrzymując banknot 10 zł można się
    cieszyć, że dał chociaż tyle

    człowiek kupił akcje w dobrej wierze, a później wprowadzono przepis,
    pozbawiający go tej własności
    na dodatek art. 613 KSH mówi o tym m.in. , że art. 418 nie stosuje się do
    akcji już nabytych

    gdybym dostał rzeczową odpowiedź popartą aktami prawnymi to nie pytałbym
    ponownie, tylko podziękowałbym Tobie i Amrze za odpowiedzi - niestety nie
    wniosły one nic do sprawy

    a wiesz na przykład, że w Krakowie toczy się kilka spraw zaskarżających
    uchwały walnego zgromadzenia korzystające z 418 artykułu KSH ?
    albo, że w Poznaniu rolnicy zaskarżyli uchwały browarów pozbawiające ich
    akcji ?
    albo, że nie ma jeszcze żadnej wykładni ani orzecznictwa odnośnie art. 418 ?

    to są rzeczowe informacje , które wnoszą coś do sprawy, a tekst typu "ciesz
    się, bo mogło być gorzej" nie jest żadną informacją

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 5. Data: 2002-11-21 12:50:27
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:arih9o$2ga$1@news.tpi.pl,
    Piotr Orzechowski <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał(a):

> [...]
    > uchwały walnego zgromadzenia korzystające z 418 artykułu KSH ?
    > albo, że w Poznaniu rolnicy zaskarżyli uchwały browarów pozbawiające ich

    Z tego co pamietam z poprzedniego twego postu wynikalo tylko ze posiada
    papierek poswiadczajacy ze kiedys tam byl wlascicielem akcji. Najlepiej
    bedzie jak sie uda/wysle maila do Kredyt Banku. A co do naszych odpowiedzi
    byly rzeczowe ale powtorze. Takie mamy fakty:
    1. Twoj znajomy kiedys kupil akcje Prospera
    2. Kredyt Bank uratowal Prospera od upadku
    3. Twoj znajomy, jak sam napisales w news:aqtc7r$jbg$1@news.tpi.pl przyjal
    pieniadze od Kredyt Banku
    4. Sprawa zamknieta, twoj znajomy zgodzil sie na to.

    Gdyby KBSA nie przejal kiedys Prospera, ktory uratowal go przed upadkiem to
    by nic nie dostal, jesli dobrze pamietam parokrotnie podnoszono kapital
    wlasny Prosper Banku aby mogl spelnic wymagania kapitalowe i nowe emisje
    obejmowal Kredyt Bank. A nie odpowiedziales mi czy te 5 milionow to w nowych
    zlotych czy w starych. Przypuszczam ze stare, bo jakby to byly nowe to bylby
    swego czasu pewnie jednym z glownych akcjonariuszy i nie zadawal takich
    pytan. A wiec cala transakcja przyniosla mu zysk. Nie mam pod reka raportow
    z WZA ale sadze ze w jakims biurze maklerskim lub KDPW powinienes je
    otrzymac i mozesz sobie przesledzic proces przejmowania Prospera, moze ktos
    na pl.biznes.wgpw bedzie to pamietal.

    Inne podane przez ciebie przyklady podobnych spraw nie maja wplywu na te
    sprawe.
    Nie ma u nas precedensow.

    Przemek

  • 6. Data: 2002-11-21 13:49:33
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> wrote in message
    [........]
> [...]
    > pieniadze od Kredyt Banku
    > 4. Sprawa zamknieta, twoj znajomy zgodzil sie na to.
    [......]

    1. prześledziłem proces przejmowania Prospera
    2. mój znajomy nie wyraził nigdy zgody na sprzedaż akcji - dlatego właśnie
    nazywa się to przymusowym wykupem

    a więc podważa to fakty, które przytoczyłeś

    3. a może mój znajomy zawsze marzył, aby być właścicielem firmy , która
    upadła ? jakim prawem ktokolwiek ma decydować o tym co posiadam a czego nie
    ??
    4. wielu prawników i specjalistów dyskutuje na temat zgodności z Konstytucją
    artykułu 418, szczególnie pod kątem praw nabytych przed wejściem ustawy

    czyli sprawa nie jest zamknięta

    gdyby nie dotyczyło to ok. 500 zł (bo to 5 000 000 starych zł) tylko 50 000
    to doradziłbym znajomemu wynajęcie adwokata i skierowanie sprawy do sądu -
    uważam, że mimo wszystko byłaby szansa na otrzymanie jakiejś rekompensaty.
    a biorąc pod uwagę, że takich poszkodowanych osób jest ok 7000 to sądziłem,
    że może ktoś na tej grupie słyszał o jakimś "stowarzyszeniu" drobnych
    akcjonariuszy "byłych posiadaczy akcji Prosper-Banku".
    w każdym razie w obecnej sytuacji doradzam znajomemu pogodzenie się ze
    stratą i ewentualne oczekiwanie na jakieś orzecznictwo w tej sprawie (np.
    wyrok Trybunału Konstytucyjnego lub wykładnię Sądu Najwyższego)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski