  • 11. Data: 2005-09-12 17:38:13
    Temat: Re: dlugi w spadku.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gaspard napisał(a):

    > a bank nie to jesli to prawda co kolega Liwiusz pisze moze sie "to" ciagnac
    > w nieskonczonosc (tylko czy komornik moze tak zamykac i wznawiac sprawe co
    > 10 lat kto zato zaplaci? )

    Wierzyciel (bank), który będzie próbował odzyskać to od dłużnika.

    A komornik nie będzie sam "zamykał" i "wznawiał" sprawę. Tzn. umorzyć
    może sam, jako egzekucję nieskuteczną, ale kolejne jej wznowienie będzie
    dopiero na wniosek wierzyciela.

    A dzieci przyjęły spadek z dobrodziejstwem inwentarza z urzędu. A czy
    trzeba gdzieś jeździć, zgłaszać, spisywać? Jak sąd nie każe, to bym się
    nie wychylał. Ewentualny brak inwentarza, to chyba większy problem dla
    banku?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2005-09-12 17:44:34
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

> [...]
    > trzeba gdzieś jeździć, zgłaszać, spisywać? Jak sąd nie każe, to bym się
    > nie wychylał. Ewentualny brak inwentarza, to chyba większy problem dla

    No własnie niewiem jak to jest ?

    Kto komu ma udowodnic. Ja że inwentarz jest zerowy (lub bardzo maly), czy
    Bank, nie moze zalozyc, ze skoro jest inwentarz to trzeba splacic caly dlug
    ?

    Bo jasli jest odwrotnie to masz racje.

  • 13. Data: 2005-09-12 17:56:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gaspard napisał(a):

> [...]
    > Bank, nie moze zalozyc, ze skoro jest inwentarz to trzeba splacic caly dlug

    Niestety nie wiem. Zgodnie z art. 644 kpc to na sądzie ciąży
    obowiązek wydania postanowienia o sporządzenia spisu. Czy sprawa
    spadkowa już się zakończyła? Jeśli nie, to może sąd jeszcze wyda takie
    postanowienie? Jeśli tak, to jak brzmi stwierdzenie o nabyciu spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza, skoro nie robiono spisu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2005-09-12 18:01:27
    Od: "gaspard" <g...@b...com.pl>

> [...]
    > postanowienie? Jeśli tak, to jak brzmi stwierdzenie o nabyciu spadku z
    > dobrodziejstwem inwentarza, skoro nie robiono spisu?

    Szczerze mowiac to sprawa sie jeszcze nie skonczyla. Tzn: ja odrzuciłem
    spadek, jeden z moich braci przyslal notarialne oswiadczenie o odrzuceniu, a
    trzeci jeszcze sie nie wypowiedzial (przebywa za granica i oficjalinie
    odrzuci na kolejnym posiedzniu). Poniewaz tylko ja mam dzieci wiec zakladam
    z góry ze to one automatycznie dostają wszystko z dobrodziejstwem
    inwentarza. Żadnej decyzji niemam jeszcze.