    From: "gaspard" <g...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dlugi w spadku.
    Date: Sat, 10 Sep 2005 21:35:25 +0200

    Mam pytanie byc moze walkowane na grupie ale chce rozwiac watpliwosci.

    Moje dzieci odziedziczyly wlasnie spadek po babci w postaci samych dlugow
    (niesplacony kredyt w PKOBP). Wszyscy inni spadkobiercy łącznie zemną
    odrzucili spadek. Dzieci dziedziczą oczywiście z dobrodziejstwem inwentarza.

    Czy bank moze skutecznie egzekwowac dlug od nieletnich (wiek dzieci = rok i
    cztery lata)
    Co powinnienem zrobic w tej sytaucaji

    1. Wynająć komornika żeby zrobić spis inwentarza (statre meble i
    wyposarzenie mieszkania) poto aby ustalic górną granice
    odpowiedzialności. ?

    2. Starać sie o zgode na ordzucenie spadku przez dzieci w sądzie rodzinnym ?

    3. Nic nie robić bo bank i tak umorzy kredyt po uplywie trzech lat.

    Wczesniejsze negocjacje z bankiem nie przyniosly skótku mimo ze proponowałem
    ze splace ponad polowe zadluzenia gotowka od reki o ile bank umorzy resztę.

    Czy to prawda ze banki muszą umarzać niesciagalne kredyty po jakims czasie
    (slyszalem tez ze jesli bank ma taki kredyt to mósi utrzymywac rezerwę
    finansową tej samej wysokości (dlatego banki staraja sie sprzedaewac
    kredyty).

    Czy ktos mial podobne perypetie i jak to się skonczylo ?