  • 1. Data: 2003-06-17 19:15:38
    Temat: dług wobec ZUSu
    Od: "alien" <a...@x...com>

    Zaprzyjaźniona osoba ma zaległości w opłaceniu składek pracowniczych wobec
    ZUS'u. Prowadzona korespondencja doprowadziła nawet do zgody na
    restrukturyzację, tyle że z 280.000 zł (ponad połowa to odsetki) umorzono
    ok. 30.000 zł i w dodatku zarządano jednorazowej wpłaty na poszczególne
    konta (51,52,53). Znajomy wysyłał listy chyba do wszystkich instancji i cały
    czas otzrymuje odpowiedź, że prawo nie przewiduje spłaty tego zadłużenia w
    postępowaniu ratalnym. A kredytu w banku na spłatę tego długu nie dostanie w
    życiu. Jedyna szansa to raty... Jak teraz postępować?

  • 2. Data: 2003-06-17 19:34:35
    Temat: Re: dług wobec ZUSu
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "alien" <a...@x...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > postępowaniu ratalnym. A kredytu w banku na spłatę tego długu nie dostanie
    > życiu. Jedyna szansa to raty... Jak teraz postępować?

    Z pozycji niefachowca:
    Nie wysilac sie, nie placic. Przeciez nie ma sensu "wypruwanie z siebie
    flakow" aby zaplacic ZUS. Dluznik jak rozumiem dobra wole wykazal (chec
    splaty ratalnej). Skoro sie nie da ratalnie, niech nie placi w ogole. Zabic
    go za to nikt nie zabije...

    marekz

  • 3. Data: 2003-06-17 19:42:33
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    talnie, niech nie placi w ogole. Zabic
    > go za to nikt nie zabije...

    Ale będzie komornik.......mam tą samą sytuację w US :(((

  • 4. Data: 2003-06-17 19:44:16
    Od: "alien" <a...@x...com>

    Jeśli mam być szczery, to samo mu powiedziało kilku radców prawnych.
    Wykazał dobrą wolę, ma w archiwum z 20 listów, ale nie chcą pieniędzy na
    raty to i nie płaci...
    Pozostaje tylko niepokój sumienia no i strach, że za kilka lat sobie o tym
    przypomną i jego
    dzieci będą musiały wygrać w Totka by to spłacić (odsetki)...

  • 5. Data: 2003-06-17 19:48:37
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "Słonik" <s...@h...tv> napisał w wiadomości
    > talnie, niech nie placi w ogole. Zabic
    >
    > Ale będzie komornik.......mam tą samą sytuację w US :(((

    Nie wiem jak to jest w praktyce. Ale skuteczne unikanie egzekucji
    komorniczej nie wydaje mi sie jakos niemozliwe. Chyba ze sie zaniedbalo
    pewne sprawy, nie przewidujac co moze przyniesc przyszlosc, no bo zaleglosc
    rzedu 300k nie powstaje chyba z tygodnia na tydzien. Byc moze to nieprawda,
    nie znam nikogo podlegajacego egzekucji sum tego rzedu.
    A jesli dluznik rzeczywiscie wykazal dobra wole chcac splacac to ratalnie,a
    tylko przez jakas niedoskonalosc prawa nie bylo to mozliwe, nie wydaje mi
    sie ponadto takie unikanie egzekucji naganne moralnie.

    marekz

  • 6. Data: 2003-06-17 19:51:50
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

> [...]
    > przypomną i jego
    > dzieci będą musiały wygrać w Totka by to spłacić (odsetki)...

    Przeciez jego dzieci nie odziedzicza tych dlugow... Dodatkowo 10 lat to
    chyba termin przedawnienia takiego zobowiazania, wiec bedzie ono malalo w
    czasie, jak juz te najstarsze zaleglosci zaczna sie zalapywac w termin
    przedawnienia (lub pozostawalo mniej wiecej stale, jesli zalozymy, ze
    bierzace naleznosci nadal nie beda wplacane).

    marekz

  • 7. Data: 2003-06-17 20:12:36
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

> [...]
    ratalnie,a
    > tylko przez jakas niedoskonalosc prawa nie bylo to mozliwe, nie wydaje mi

    Wygląda to tak przynajmniej w US jak się dowiedziałem. jest zaległość,
    prośba o umorzenie - NIC. Później o raty NIC i tak kilka razy. Są w stanie
    rozłożyć ale na 12.... a załóżmy kwotę 400 tys zł w skutek nierzetelnego
    prowadzenia księgi jak można spłacić w ciągu roku pracując na etacie 800 zł
    brutto ?? I co... niestety oni się nie zgadzają izba się nie zgodzi....
    nadchodzi egzekucja. Komornik do domu i na śmieszną pensje. Co ciekawe im
    dłużej pracujesz tym dłużej ściągają...aż do osranej śmierci. Chyba, że
    stracisz pracę i nic nie masz i nic nie będziesz miał to wtedy może umorzą
    bo mają powody......
    Wniosek : chcesz spłacać dobrowolnie na raty 400-500 zł miesięcznie przez
    parę długich lat. Odrzucają : komornik bierze 30% z tego co ściągnie
    (podobno) a że nic nie ma to gówno. Z pensji zabiorą jakieś 200 zł, więc
    automatycznie rozkładają sobie ług na 40 lat. Mało tego tracę pracę w skutek
    niejasnej sprawy z komornkiem na pensji i co?? ZERO mają dokładnie bo
    przecież nikt nie będzie głupi i nie kupi na siebie nagle domu albo auta.
    Nie wiem w jakim my kraju żyjemy.........oni nie chcą naszych pieniędzy!!
    Słonik

  • 8. Data: 2003-06-17 20:23:10
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Słonik" <s...@h...tv> wrote in message
> [...]

    > stracisz pracę i nic nie masz i nic nie będziesz miał to wtedy może umorzą

    jak pracując na etacie za 800 zł można zrobić dług 400 tys. zł ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-06-17 20:28:52
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > jak pracując na etacie za 800 zł można zrobić dług 400 tys. zł ?

    Firmy nie musisz prowadzić całe życie możesz zamknąć i postanowić pracować u
    kogoś. To nie jest chyba dziwne.
    Dług można zrobić o wiele prościej niż zysk :) Chociażby same odsetki....w
    którymś roku to 34% chyba.
    Załóżmy, że firma w 1998 rok prowadziłą działalnośc a jest 2002 i masz
    kontrolę....reszyty nie muszę pisać.
    Słonik

  • 10. Data: 2003-06-17 20:48:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik alien napisał:
    [..]
    > Jedyna szansa to raty... Jak teraz postępować?

    Jak są debile to płacić co jakiś czas jakieś grosze, za kilka lat się
    przeterminuje.

    pozdrawiam
    Arek