  • 11. Data: 2007-10-12 14:39:07
    Temat: Re: dlaczego emeryci nie mogą zarabiać ?
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 10:58:32 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Obecni emeryci nie wypracowali emerytur, ktore w tej chwili
    > pobieraja. Gdyby na serio potraktowac emerytury jako swiadczenie
    > odlozone, to emerytury powinny zostac od 2 do 3 razy zredukowane.
    Wiesz, gdy mój Ojciec pod koniec lat osiemdziesiątych przechodził (z
    pensji) na emeryturę zadałem sobie trud bardzo zgrubnych przeliczeń na
    podstawie jego dokumentów płacowych i informacji archiwalnych o
    wysokości 'podatku zusowskiego' w czasie jego zatrudnienia. Wyszło mi,
    że już same odsetki od zgromadzonego kapitału - gdyby ten 'podatek'
    odkładał na marnie oprocentowane konto - byłyby wyższe od emerytury
    jaką naliczył mu ZUS. Wyliczenia zawierały z pewnością błędy w
    założeniach ekonomicznych jednak nie mów, że przez 9 lat do swej
    śmierci brał CUDZE pieniądze, on ODBIERAŁ SWOJE.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2007-10-12 14:56:30
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    poreba <d...@p...pl> napisal:
    > założeniach ekonomicznych jednak nie mów, że przez 9 lat do swej
    > śmierci brał CUDZE pieniądze, on ODBIERAŁ SWOJE.

    Zapominasz, ze owczesne znikome procentowo skladki
    ZUS-owe obslugiwaly LACZNIE: wyplaty chorobowego,
    ubezpieczenie rentowe, przyszla emeryture i koszty leczenia.
    Znasz takie pojecie: STARY PORTFEL. To byly emerytury
    wyplacane wedlug faktycznych skladek, a nie wedlug
    politycznego widzimisie kolejnych partaczy udajacych,
    ze znaja sie na rzadzeniu. Potem dla kupienia elektoratu
    wydali na BIEZACE emerytury nasze PRZYSZLE emerytury.
    Znasz pojecie DLUG PUBLICZNY? No to przyjmij do wiadomosci,
    ze ta banda tzw. politykow na sama ROCZNA obsluge
    wygenerowanego przez ich nieudolnosc zadluzenia
    wydaje 28 mld zl, czyli 10 mld dolarow. ROCZNIE!
    I tylko na odsetki, bo o splacie nie ma mowy.
    I dalej wierzysz, ze beda jakies emerytury?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2007-10-12 16:17:35
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 14:56:30 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Zapominasz, ze owczesne znikome procentowo skladki
    > ZUS-owe obslugiwaly LACZNIE: wyplaty chorobowego,
    > ubezpieczenie rentowe, przyszla emeryture
    Przy, co podkreślałem, zgrubnych wyliczeniach
    starałem się ten fakt uwzględnić sięgając do
    informacji ile mniej-więcej wynosiła sama
    składka emerytalna.

    > I dalej wierzysz, ze beda jakies emerytury?
    Na tak zadane pytanie pozostaje mi tylko
    odpowiedzieć pytaniem:
    Czy przestaniesz rabować bezdzietne nieletnie
    staruszki obarczone 20 dzieci do wychowania?

    --
    pozdro
    poreba