  • 1. Data: 2003-02-18 22:02:35
    Temat: definicja drogi gminnej
    Od: "MCH" <m...@o...pl>

    Witam

    czy ktoś może mi podać definicję drogi gminnej
    (ew. gdzie tego szukać)?
    chodzi głównie o to czy droga tak może być ślepa,
    czy też musi się zbiegac z inna drogą na obu końcach?

    ----------------------------------
    Pozdrowienia
    Michał

  • 2. Data: 2003-02-18 23:32:16
    Temat: Re: definicja drogi gminnej
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-02-18 23:02, Użytkownik MCH napisał:
    > czy ktoś może mi podać definicję drogi gminnej
    > (ew. gdzie tego szukać)?

    (http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU198501400
    60?OpenDocument)
    M. in. art. 7

    --
    Jubei

  • 3. Data: 2003-02-19 19:50:06
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 18 Feb 2003 23:02:35 +0100, "MCH" <m...@o...pl> wrote:

    >Witam
    >
    >czy ktoś może mi podać definicję drogi gminnej

    Drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne stanowią własność właściwego
    samorządu województwa, powiatu lub gminy.
    Do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym nie zaliczone
    do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących
    miejscowym potrzebom, z wyłączeniem dróg wewnętrznych.

    >(ew. gdzie tego szukać)?

    W ustawie o drogach publicznych.

    Uwazaj, na nieaktualne publikacje na WWW.
    Ustawa z dnia 20 czerwca 2002 r. o bezpośrednim wyborze wójta,
    burmistrza i prezydenta miasta wprowadziła zmiany do
    ustawy o drogach publicznych
    m.in. zastępując "zarząd gminy" na "wójt (burmistrz, prezydent
    miasta)" a "zarząd miasta" na "prezydent miasta"

    >chodzi głównie o to czy droga tak może być ślepa,

    Oczywiście. Jej zarządcą jest wójt (burmistrz, prezydent
    miasta) i może zrobic z niej ulicę slepą.
    Zreszta może dowolnie zmienić organizacje ruchu, jesli
    ma na to uzasadnienie (zawsze jakieś sie znajdzie),
    zasięgnie opinii policji i projektem nie naruszy
    przepisów prawa (o oznakowaniu, itd, itp)

  • 4. Data: 2003-02-19 22:03:38
    Od: "MCH" <m...@o...pl>

    Dzieki za informacje

    sytuacja wygląda tak, że urząd gminy odmawia wrysowania
    drogi do tworzonego planu zagospodarowania przestrzennego
    i uzasadnia to m.in. tym że droga gminna nie może byc ślepa.

    Przeglądałem ustawę o droga publicznych, ale nie znalazłem tam
    niczego na ten temat. Może istnieją jakieś szczegółowe przepisy
    odnośnie projektowania dróg, kóre o tym mówią?

    Michał

  • 5. Data: 2003-02-20 11:36:04
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Zgodnie z KPA urząd musi podać podstawę prawna swojego postanowienia i
    uzasadnić ją również podając podstawę prawną takiego uzasadnienia.

    Art. 124. § 1. Postanowienie powinno zawierać: oznaczenie organu
    administracji publicznej, datę jego wydania, oznaczenie strony lub stron
    albo innych osób biorących udział w postępowaniu, powołanie podstawy
    prawnej, rozstrzygnięcie, pouczenie, czy i w jakim trybie służy na nie
    zażalenie lub skarga do sądu administracyjnego oraz podpis z podaniem
    imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do jego
    wydania.

    § 2. Postanowienie powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne, jeżeli
    służy na nie zażalenie lub skarga do sądu administracyjnego oraz gdy wydane
    zostało na skutek zażalenia na postanowienie.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-02-20 17:32:44
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003 23:03:38 +0100, "MCH" <m...@o...pl> wrote:

    >sytuacja wygląda tak, że urząd gminy odmawia wrysowania
    >drogi do tworzonego planu zagospodarowania przestrzennego
    >i uzasadnia to m.in. tym że droga gminna nie może byc ślepa.

    To dobre. Mieszkam na drodze dojazdowej do posesji,
    której zarządcą jest prezydent miasta. Jest to ulica ślepa!
    Rozumiem (tj. "m.in."), że są też inne uzasadnienia.

    >Przeglądałem ustawę o droga publicznych, ale nie znalazłem tam
    >niczego na ten temat. Może istnieją jakieś szczegółowe przepisy
    >odnośnie projektowania dróg, kóre o tym mówią?

    Nie jestem pewien. Wydaje mi sie, że fakt czy będzie to ulica
    ślepa czy nie zależy od uznania organu samorządowego.
    Decyzja powinna wskazywać przepisy na podstawie której
    wydano decyzję. Skoro twierdzą wprost, że droga gminna nie
    może być ulicą ślepą, powinnien to wskazywać ktoryś z
    przepisów, które przywołują.

    Czy minęło już 14 dni od dnia doręczenia decyzji?

    Jeśli nie, proponuję natychmiast napisać odwołanie
    i zawieść je do urzędu gminy. Oddać za potwierdzeniem
    odbioru na kopii. Takie odwołanie muszą przesłać wraz
    z aktami sprawy do organu wyższego stopnia.

    imie nazwisko, miejscowość, data
    adres

    Samorządowe Kolegium Odwoławcze Województwa (...)/
    Wojewoda [ na decyzji powinno pisać, do kogo służy odwołanie,
    jeśli nic nie ma to pomiń to zdanie ] poprzez Prezydenta miasta (...)
    / Burmistrza (...) / Wójta gminy (...)

    ODWOŁANIE
    od decyzji nr (...), z dnia (...), w sprawie (...), doręczonej dnia
    (...) [ zwłaszcza dzień doręczenia jest ważny, bo od niego
    zależy, czy odwołanie będzie rozpatrywane, znaczy się
    czy nie przekroczono 14 dni ]

    (Podać stan faktyczny uzasadniający odwołanie.
    Odwoładnie nie wymaga szczegółowego uzasadnienia!!!,
    wystarczy, że strona jest niezadowolona z decyzji.)

    (podpis)

    [ewentualnie] Załączniki:
    ???
    ???