  • 1. Data: 2006-08-03 11:31:52
    Temat: darowizna samochodu - jakie formalności ?
    Od: "Aga" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dzien dobry,
    ojciec chce mi podarowac samochod i chcialabym sie dowiedziec, jakie
    formalnosci musze doplenic wobec Urzedu Skarbowego i potem z rejestracją,
    zeby wszystko odbylo sie zgodnie z prawem, prosze o pomoc i z gory dziekuje
    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-08-03 12:39:40
    Temat: Re: darowizna samochodu - jakie formalności ?
    Od: "Aga" <a...@W...gazeta.pl>

    > trzeba napisać pismo "umowa darowizny" kto komu co daruje, opisać przedmiot
    > darowizny numery podwozia, rejestracyjne, rok produkcji, wartość darowizny
    > (ew. udział w darowiźnie ojca jeżeli będziesz chciała korzystać z jego ulgi
    > w ubezpieczeniach). Z tym i dowodami stron i dowodem samochodu zgłosić się
    > do US, który zweryfikuje wartość darowizny. Podstempluje ową "umowę" i już
    > mozna do wydz. komunikacji..
    >
    > Pozdr
    > Janusz

    dziekuje bardzo za odpowiedz, mam jeszcze tylko pytanie w kwiestii
    ubezpieczenia : jesli pozostalby jakis udzial ojca w samochodzie, to
    korzystam z jego znizek, ale w przypadku mojej stluczki on swoje znizki
    traci ?

  • 3. Data: 2006-08-03 13:28:23
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > formalnosci musze doplenic wobec Urzedu Skarbowego i potem z rejestracją,
    > zeby wszystko odbylo sie zgodnie z prawem, prosze o pomoc i z gory

    Witam,

  • 4. Data: 2006-08-03 14:55:02
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ubezpieczenia : jesli pozostalby jakis udzial ojca w samochodzie, to
    > korzystam z jego znizek, ale w przypadku mojej stluczki on swoje znizki

    zależy u jakiego ubezpieczyciela prawdopodobnie traci tylko część np. 10%
    przez rok, ale trzeba byłoby to sprawdzić u ubezpiczyciela

  • 5. Data: 2006-08-03 18:02:51
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Janusz napisał(a):
    Z tym i dowodami stron i dowodem samochodu zgłosić się
    > do US, który zweryfikuje wartość darowizny. Podstempluje ową "umowę" i już
    > mozna do wydz. komunikacji..

    Na jakiej podstawie wywodzisz obowiazek przedlozenia w wydziale
    komunikacji "podstemplowanej umowy"? Wydzial Komunikacji ma uprawnienie
    aby sprawdzic czy zostal zaplacony ewentualny podatek od darowizny?Jesli
    chodzi o akcyze od samochodu sprowadzonego z zagranicy to osoba
    rejestrujaca ma obowiazek przedlozyc m.in. dowod uiszczenia podatku
    akcyzowego.W omawianym przypadku takiego obowiazku nie widze (chyba,ze
    jestem slepy ;) ).

  • 6. Data: 2006-08-04 12:37:03
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Użytkownik "wombi" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rejestrujaca ma obowiazek przedlozyc m.in. dowod uiszczenia podatku
    > akcyzowego.W omawianym przypadku takiego obowiazku nie widze (chyba,ze

    "ojciec chce mi podarowac samochod" założyłem, że samochód już był
    eksploatowany przez ojca. Tzn. był zarejestrowany, znudził się ojcu, i ten
    chce go dać córce/synowi aby doskonalił swoje umiejętności kierowcy, zanim
    kupi nowy. Gdyby ojciec chciał kupić córce/synowi samochód jeszcze nie
    rejestrowany, to byłaby umowa kupna. Przynajmniej tak to zrozumiałem i nie
    szukałem drugiego dna.

    Pozdr. Janusz

  • 7. Data: 2006-08-04 16:14:29
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Thu, 3 Aug 2006 11:31:52 +0000 (UTC), Aga napisał(a):

> [...]
    > zeby wszystko odbylo sie zgodnie z prawem, prosze o pomoc i z gory dziekuje

    Szanowna Agnieszko
    Ci ,którzy tutaj Ci doradzają mają chyba mgliste pojęcie o tym problemie.
    Fakt ,że należy sporządzić akt darowizny ,ale należy pamiętać o wartości
    samochodu. Jeżeli wartość samochodu przekroczy 9800 zł /dokładnie kwoty
    nie pamiętam - może być 9900 zł/ to zapłacisz podatek od kwoty ponad tą
    wartość. Jeżeli byś chciał zaniżyć wartość samochodu to nie może ona być w
    żadnym wypadku zaniżona więcej niż jedna trzecia wartości samochodu ,bo
    wtedy będziesz maiła poważne problemu z fiskusem.
    Ale jeżeli żyje Twoja matka i "prowadzi gospodarstwo domowe" wspólnie z
    ojcem to każde z nich może ci darować po połowie samochodu czyli razem
    wartość około 19000 tysięcy.
    Temat poruszany kilka razy na grupie ,więc radzę sięgnąć do archiwum

    akala

  • 8. Data: 2006-08-04 18:09:25
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Thu, 03 Aug 2006 20:02:51 +0200, wombi napisał(a):

> [...]
    > rejestrujaca ma obowiazek przedlozyc m.in. dowod uiszczenia podatku
    > akcyzowego.W omawianym przypadku takiego obowiazku nie widze (chyba,ze

    idź do wydziału komunikacji i zapytaj co trzeba przedstawić ,jakie
    dokument ,a dopiero wtedy wypisuj swoje mądrości.

    akala

  • 9. Data: 2006-08-04 18:43:45
    Od: wombi <j...@d...pl>

    akala napisał(a):
    > idź do wydziału komunikacji i zapytaj co trzeba przedstawić ,jakie
    > dokument ,a dopiero wtedy wypisuj swoje mądrości.
    >
    > akala

    Wedlug Ciebie urzad stanowi prawo w naszym kraju?Ja nie musze chodzic do
    wydzialu komunikacji,bo wystarczy,ze przeczytam rozporzadzenie MI z 22
    lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdow.
    Ty w ogole rozumiesz o czym ja pisalem?Jeszcze raz-wskaz przepis,ktory
    zobowiazuje mnie abym w urzedzie miasta przedstawil umowe darowizny
    "podstemplowana" przez Urzad Skarbowy.
    Przedlozenie umowy darowoziny jako dowodu prawa
    wlasnosci-zgoda.Obowiazek przedlozenia "podstemplowanej" umowy na
    okolicznosc zaplaty (badz nie) podatku od czynnosci cywilnoprawnych -
    nie ma.
    Tak wiec wskaz mi podstawe prawna (nie jest nią to co powiedziala Pani w
    okienku) swoich twierdzen a potem sil sie na zlosliwosci.

  • 10. Data: 2006-08-04 18:47:05
    Od: wombi <j...@d...pl>