  • 1. Data: 2006-08-03 11:23:04
    Temat: umowa uslugi nie dotrzymanie warunkow
    Od: dEXTER <piekard_@_wp.pl>

    Witam,

    Pytanie dotyczy umowy na wykonanie duzego serwisu Internetowego (strony
    www).
    Jak strona Zleceniodawcy (firma) moze w ktoryms z pkt. umowy
    zabezpieczyc sie na wypadek niewykonanie zlecenia lub przedłuzanie sie
    czasu oddania strony? Jezeli mowa o kwocie, jakie rzedu moga byc to
    pieniadze.

    W sumie jako Wykonawca, nie zabardzo jestem sklonny placic 100%
    zadeklarowanej przez Zleceniodawce zaplaty za ten projekt.

    Jak ugryzc temat?

    pozdr.
    Robert

  • 2. Data: 2006-08-03 11:28:59
    Temat: Re: umowa uslugi nie dotrzymanie warunkow
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

    Witam,
    Proponuję wprowadzic karę umowną.
    Proszę pamiętac o przepisach prawa autroskiego dotyczących zatrzymania
    zaliczki przez twórce, nawet w przyapdku odstąpienia od umowy. Dlatego też
    nie dawałbym zaliczek.
    Nalezy również wprowadzić procedurę przyjecia dzieła, testowanie, protokół
    odbioru itp. Zapłata nastepuje po przyjeciu dzieła.
    Mozna sie w umowie zabezpieczyć na wypadek zwłoki w realziacji umowy.
    Pozdrawiam,
    Romek Bieda

  • 3. Data: 2006-08-03 11:32:31
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > Jak strona Zleceniodawcy (firma) moze w ktoryms z pkt. umowy zabezpieczyc
    > sie na wypadek niewykonanie zlecenia lub przedłuzanie sie czasu oddania
    > strony?

    To raczej dzieło a nie zlecenie.
    W każdym razie można wpisać karę umowną za każdy dzień opóźnienia, którą
    zamawiający może sobie potrącić od umówionego wynagrodzenia.
    Można też zastrzec, że w przypadku opóźnienia przekraczającego x dni -
    zamawiający może od umowy odstąpić.

    Jezeli mowa o kwocie, jakie rzedu moga byc to
    > pieniadze.

    Jakie sobie wymyślisz.

    > Jak ugryzc temat?

    Korzystać ze sprawdzonych wzorców umów :-)

    Marcin.

  • 4. Data: 2006-08-03 11:43:22
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "dEXTER" <piekard_@_wp.pl> napisał w wiadomości

    a jak wyglada kwestia jezeli w umowie o wykonanie serwisu nie ma jasnego
    punktu mowiacego o karze umownej, tylko ogolne odeslanie do kodeksu
    cywilnego?

    w takim przypadku zleceniodawca ma jakies mozliwosci uzyskania odszkodowaina
    finansowego ? jezlei tak to w jakiej wysokosci ? jakis % wartosci projektu ?

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 5. Data: 2006-08-03 12:15:32
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > a jak wyglada kwestia jezeli w umowie o wykonanie serwisu nie ma jasnego
    > punktu mowiacego o karze umownej, tylko ogolne odeslanie do kodeksu
    > cywilnego?

    To stosuje, sie kodeks, prawo autorskie, etc.

    > w takim przypadku zleceniodawca ma jakies mozliwosci uzyskania
    > odszkodowaina
    > finansowego ? jezlei tak to w jakiej wysokosci ? jakis % wartosci projektu
    > ?

    Tylko do wysokości poniesionej i wykazanej szkody.

    Marcin.

  • 6. Data: 2006-08-03 19:56:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Aug 2006, dEXTER wrote:

    > W sumie jako Wykonawca, nie zabardzo jestem sklonny placic 100%
    > zadeklarowanej przez Zleceniodawce zaplaty za ten projekt.

    Mi wychodzi że jesteś po drugiej stronie barykady, licząc od tej po
    której ustawili Cię poprzednicy ;)
    Rozumiem że Zamawiający (a nie zleceniodawca) proponuje ci ;) karę
    umowną w wysokości 100% wynagrodzenia za niedotrzymanie terminu,
    czyli jeśli zrobisz ale nie na czas to nie dostaniesz nic (ale
    zapłacisz podatek :>) a jak nie zrobisz wcale to masz zapłacić
    tyle ile miałeś zarobić?
    No cóż. Propozycja... jak każda inna ;)

    > Jak ugryzc temat?

    Wedle uznania. To TY musisz ocenić czy się opłaca, i czy zamawiający
    płaci tyle że ma prawo wymagać. Tudzież czy zapewnisz "obsługę awaryjną"
    czy w umowie wyłączycie odpowiedzialność w razie "siły wyższej
    i istotnych przeszkód osobistych" czy jakoś tak - na wypadek jakbyś
    musiał np. leczyć się w szpitalu czy co.

    pozdrowienia, Gotfryd