  • 1. Data: 2005-02-06 10:24:52
    Temat: darowizna pieniedzy - wymogi formalne ???
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    Witam Grupe !

    Mam nastepujacy problem:

    - potrzebuje obdarowac pewna kwota pieniedzy - dwie obce mi osoby (brak
    powinowactwa, pokrewienstwa itp.)
    - kwota darowizny ok 4.000,00 pln (odpada wiec podatek wolne do 4.902,00
    pln)
    - pogooglowalem i znalazlem kilka wzorow umow darowizyn
    - po telefonie do US dowiedzialem sie, ze umowa taka musi byc zgloszona
    (zarejestrowana) w US ale nie jest konieczny akt notarialny

    i teraz moje pytanie:

    "jakie punkty powinna zawierac umowa darowizny pieniedzy" tak aby wszystko
    bylo zgodne z prawem
    czy musza byc informacje na temat wczesniejszych darowizny, jakies zawile
    sformulowania itp (odszukane przez gogle umowy sa bardzo - bardzo proste) ?

    czy musze porzadzic cos jeszcze lub wypelnic jeszcze jakies druki ?

    Chcialbym to zrobic tak, by wszystko bylo w porzadku i nikt nie mogl mi
    pozniej nic zarzucic, czyli zwyczajnie uczciwie.

    Pozdrawiam

    \Victor \Vozniak

  • 2. Data: 2005-02-06 16:11:44
    Temat: Re: darowizna pieniedzy - wymogi formalne ???
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    robi sie to bardzo prosto : dajesz tej osobie pieniadze a ona bierze.
    koniec. umowa zawarta. nie musi byc na pismie by bylo ok.

    konrad

  • 3. Data: 2005-02-06 18:10:26
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    : robi sie to bardzo prosto : dajesz tej osobie pieniadze a ona bierze.
    : koniec. umowa zawarta. nie musi byc na pismie by bylo ok.
    :

    Sek w tym, ze bardzo zalezy mi na tym by byla forma pisemna.
    Pozatym chce przekazac pieniadze w formie przelewu - co samo w sobie bedzie
    dowodem darowania tych pieniedzy, jednakze chce miec to rowniez na pismie
    wlasnie w formie umowy, tak by miec "namacalny" dowod ich darowania.

    Pozdrawiam

    \Victor

  • 4. Data: 2005-02-06 18:43:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Victor Wozniak wrote:
> [...]
    > dowodem darowania tych pieniedzy, jednakze chce miec to rowniez na pismie
    > wlasnie w formie umowy, tak by miec "namacalny" dowod ich darowania.

    w tytule przelewu wpisz darowizna, bedziesz miał namacalny dowód darowania.
    Jak nie przekroczysz kwoty zwolnionej od podatku, to nigdzie nie musisz
    z tym chodzić.

  • 5. Data: 2005-02-06 19:36:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Victor Wozniak napisał(a):
> [...]
    > :
    >
    > Sek w tym, ze bardzo zalezy mi na tym by byla forma pisemna.

    to niech będzie prosto...

    Umowa
    zawarta dnia ......
    pomiędzy X i Y

    X daruje Y kwotę ............, a Y darowiznę przyjmuje.

    podpis X podpis Y

    KG