  • 1. Data: 2005-02-05 21:23:15
    Temat: Zakładanie Sp. z o.o. - Co, jak, czemu?
    Od: "cashcow" <c...@i...pl>

    Witam,

    Planuję rozpoczęcie działalności i biorąc pod uwagę jej rodzaj bedę musiał
    utworzyć Sp. z o.o.

    Mam potrzebny kapitał i wiem jak to się odbywa - chodzi o spółkę (to
    ciekawe) jednoosobową.

    Jeśli macie doświadczenia w zakresie zakładania i prowadzenia podobnej firmy
    proszę o informacje.

    Chodzi mi konkretnie o wszystkie koszta i obowiązki wspólnika (samotnika :),
    rachunkowość itp.

    Dzięki za informacje.

  • 2. Data: 2005-02-05 22:15:04
    Temat: Re: Zakładanie Sp. z o.o. - Co, jak, czemu?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 5 Feb 2005 22:23:15 +0100, "cashcow" <c...@i...pl>
    wrote:

    >Mam potrzebny kapitał i wiem jak to się odbywa - chodzi o spółkę (to
    >ciekawe) jednoosobową.
    Wez wspolnika i daj mu jeden udzial, bedzie to stanowilo istotna
    roznice w rozliczeniach ZUS :)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 3. Data: 2005-02-06 13:48:44
    Od: "kruszynka" <a...@B...pl>

    Sp. z o.o. należy zarejestrować w Krajowym Rejestrze Sądowym. Należy złożyć:
    - wniosek KRS-W3 wraz załącznikami (na końcu formularza są wymienione jakie
    to są załączniki) formularze można pobrać w siedzibie KRS lub na stronie
    www.ms.gov.pl/krs/formularze_krs)
    - wzory podpisów osób upoważnionych do reprezentacji potwierdzone
    notarialnie (trzeba płacić) lub przez upoważnionego pracownika Sądu
    (darmowo)
    - umowę spółki, tekst jednolity, sporządzoną notarialnie
    - listę wspólników
    - oświadczenie o wniesieniu kapitału
    - uchwałę wspólników o wyborze organu reprezentacji
    - opłatę sądową (przy pierwszym wpisie 1000zł, następne - 400zł) - dołączyć
    dowód wpłaty (numer konta dostępny w siedzibie Sądu)
    - opłatę na poczet ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym 500zł -
    pierwsze ogłoszenie (następne 250zł.) - dołączyć dowód wpłaty (numer konta
    dostępny w siedzibie Sądu)
    Wniosek złożyć w Sądzie, a z potwierdzeniem złożenia wniosku o rejestrację
    udać się do Urzędu Statystycznego w celu nadania numeru REGON i do Urzędu
    Skarbowego w celu uzyskania numeru NIP.
    REGON i NIP złożyć jako uzupełnienie do Sądu. Wpis powyższych numerów odbywa
    się z urzędu, czyli bez płatnie jak narazie, ale może ulec to zmianie więc
    lepiej jak najszybciej to uzupełnić.

  • 4. Data: 2005-02-06 16:37:25
    Od: "cashcow" <c...@i...pl>

    > Wez wspolnika i daj mu jeden udzial, bedzie to stanowilo istotna
    > roznice w rozliczeniach ZUS :)

    Jaką konkretnie różnicę masz na myśli?

    Orientujesz się dokłądniej co do zasad płatności ZUS dot. jedynego wspólnika
    i w sytuacji gdzie wspólników jest więcej?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    tomek

  • 5. Data: 2005-02-07 16:00:03
    Temat: Re: Zakladanie Sp. z o.o. - Co, jak, czemu?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/6/2005 5:37 PM, cashcow wrote:

    > Jaką konkretnie różnicę masz na myśli?
    >
    > Orientujesz się dokłądniej co do zasad płatności ZUS dot. jedynego wspólnika
    > i w sytuacji gdzie wspólników jest więcej?

    Tak, jak już napisano jedyny wspólnik traktowany jest przez ustawę dot.
    ZUS jako prowadzący DG (nie doszukuj sie logiki i spójnosci, ustawodawca
    nie jest obowiązany do niczego, poza emanacją władzy) więc musi płacić
    ZUS jak prowadzący DG.
    Ponadto jedyny wspólnik, gdy jest jeszcze członkiem zarządu to:
    - nie może mieć umowy o pracę w spółce
    - w zw. z powyższym koszty delegacji nie stanowią KUP (bardzo niemiłe,
    jak sobie musisz np. polatać samolotem)
    - umowy wspólnik -spółka aktem notarialnym, np. jak zechcesz sprzedać
    spółce samochód albo pozyczyć pieniadze.

    Pzdr; Catbert