  • 1. Data: 2005-02-06 11:02:04
    Temat: Szkoła - nakaz zastępstwa
    Od: Marzena Zasińska <j...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Przejrzałam google i archiwum grupy, ale nie znalazłam odpowiednich
    informacji, więc zwracam się tutaj szczególnie do osób zajmujących się
    tematyką szkół (Karta Nauczyciela).

    Pracuję obecnie w gimnazjum w zespole szkół ogólnokształcących (zerówka,
    podstawowka, gimnazjum i liceum). Mam 17h w gimnazjum, 2 w podstawowce (2 i
    3 klasa) oraz 4h indywidualnego nauczania (z czego 3h z dziecmi, których
    klas _wcale_ nie uczę). I w zupełności mi to wystarcza, oczywiście nie
    finansowo. Prowadzę więc również działalność gospodarczą i ogółem pracuję
    około 50h w tygodniu.

    Z tego zespołu szkół w trakcie roku odchodzi mój kolega po fachu, też
    anglista. Znam jego powody i nie kwestionuję ich. Problem polega na tym, kto
    go zastąpi do końca roku. Dyrekcja nic nie mówi, wszyscy boją się zapytać.
    Wiem jedno - nie stać mnie na wzięcie kolejnych nadgodzin w szkole
    państwowej, bo nie dam rady finansowo (mam jeszcze jedną osobę aktualnie na
    utrzymaniu, choć nie jesteśmy spokrewnieni). Czy jest jakieś prawne
    uzasadnienie uchylenia się od obowiązku zastępstwa? Czy dyrekcja może
    przymusić mnie do wzięcia tych godzin?

    Pozdrawiam,
    Marzena

    --
    www.lingua.abc.pl
    learning English is like being always hungry

  • 2. Data: 2005-02-06 12:40:17
    Temat: Re: Szkoła - nakaz zastępstwa
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    A KN nie reguluje ile godzin nauczyciel może przepracować tygodniowo?
    Z tego co pamiętam to była taka regulacja - ileś tam godzin dydaktycznych
    ponad normę.
    Jak sie boisz że ci dyrektor zaproponuje dodatkowe godziny to podeślij kogoś
    kto szuka pracy w takim zawodzie.

    PawełJ

  • 3. Data: 2005-02-06 13:29:53
    Od: Marzena Zasińska <j...@p...onet.pl>

    PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl> prawi wszem i wobec
    ku uciesze gawiedzi:
> [...]
    > ponad normę.
    > Jak sie boisz że ci dyrektor zaproponuje dodatkowe godziny to podeślij

    Do 27 h w moim przypadku. Już mam 23 - ale nie chcę ani godziny więcej.

    Jeśli chodzi o szukanie pracy, hmmm... Znaleźć anglistęw środku roku
    skzolnego, który przyjdzie do pracy w szkole państwowej. To chyba szybciej
    iść szukać kaczeńców na polach w styczniu... Ale poszukam, może akurat.

    W Karcie Nauczyciela nie ma zapisu, że muszę wyrazić zgodę na takie
    dołożenie godzin, o ile jest to do 27 h/ tygodniowo. Dopiero powyżej tej
    liczby musiałabym wyrazić zgodę.

    Pewnie się martwię na zapas, ale - oj, chyba burza będzie pod koniec lutego
    tak coś czuję.

    Pozdrawiam i dziękuję,
    Marzena

  • 4. Data: 2005-02-06 18:46:31
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    Użytkownik "Marzena Zasińska" <j...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:cu4tfe$rrd$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jakieś prawne uzasadnienie uchylenia się od obowiązku zastępstwa? Czy
    > dyrekcja może przymusić mnie do wzięcia tych godzin?

    Może w tym wypadku narzucić ci pracę w wymiarze 1,25 etatu (czyli dla 18
    godzin będzie to 22,5) a za zgodą nauczyciela nawet do 1,5 etatu (czyli 27
    godzin).

    --
    Arkady
    mój adres email: http://cerbermail.com/?AjobM0wif6