  • 1. Data: 2003-04-21 20:29:18
    Temat: zmiana meldunku - zmiana dokumentow [crosspost]
    Od: kulka <k...@N...pl>

    Witam wszystkich,

    Niedawno zakupiłam mieszkanie, w którym jutro zamierzam się zameldować.
    Wiadomo, że wraz ze zmianą meldunku należy wymienić dokumenty.

    Mieszkanie zakupiłam wraz z moim narzeczonym, z którym za parę miesięcy
    zalegalizujemy nasz związek. Wówczas zmieni mi sie nazwisko.
    I wówczas również należałoby dokonać stosownych wpisów w dokumentach
    (dowód osobisty, prawo jazdy).

    I teraz pytania do was:

    1. Czy zmieniając miejsce stałego pobytu mogę otrzymać stosowny wpis w
    obecnym dwodzie osobistym (w wersji papierowej) czy koniecznie muszę
    wymieniać dokument na nowy - laminowany.

    2. Jeżeli to drugie, to czy posiadanie "laminowanego" dowodu osobistego
    wiąże się każdorazowo z wyrabianiem nowego dokumentu, gdy tylko zajdzie
    jakakolwiek zmiana w adresie, nazwisku, imieniu, dzieciach i.t.d. ?

    3. Jeżeli tak, to rozumiem, że to samo tyczy się prawa jazdy
    (i paszportu)?

    4. Czy po zamledowaniu się koniecznie MUSZĘ natychmiastowo wymienic
    prawo jazdy czy mogę to nieco odwlec w czasie? Jakie konsekwencje dla
    kontrolowanego ma posiadanie innego adresu w dowodzie i innego
    (nieuaktualnionego jeszcze) w prawie jazdy?

    Pozdrowienia i dzięki za odpowiedzi

    *Uwaga*
    Crosspost na pl.rec.dom i pl.soc.prawo
    --

    k...@N...net /UIN# 25806068 gg# 66466/
    Jeżeli chcesz do mnie napisać, wstaw szkola zamiast NOSPAM.

  • 2. Data: 2003-04-21 21:27:49
    Temat: Re: zmiana meldunku - zmiana dokumentow [crosspost]
    Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl>

    kazdorazowa zmiana danych w dowodzie osobistym oznacza teraz niestety
    wymiane tegoz dowodu na nowy - od chyba 3 lat juz nic nie wpisuja do
    "ksiazeczkowych" dowodow - i lacze sie w bolu bo mam juz drugi "nowy" dowod
    w ciagu niecalego roku

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2003-04-21 21:40:46
    Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl>

    Gosiaczek wystukała:

> [...]
    > wymiane tegoz dowodu na nowy - od chyba 3 lat juz nic nie wpisuja do
    > "ksiazeczkowych" dowodow - i lacze sie w bolu bo mam juz drugi "nowy" dowod

    Na pewno mniej niż od 3 lat. W listopadzie 2000 roku zmieniałam
    zameldowanie, mam wpis w książeczkowym dowodzie.

    I nie jestem pewna, czy w nowym dowodzie osobistym jest odnotowany stan
    cywilny - jeśli nie, i jeśli kulka nie zmienia nazwiska po ślubie to
    dowoód wymieni tylko raz.

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
    --<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

  • 4. Data: 2003-04-21 21:47:02
    Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl>

    > Na pewno mniej niż od 3 lat. W listopadzie 2000 roku zmieniałam
    > zameldowanie, mam wpis w książeczkowym dowodzie.

    hehe a moj brat bral slub w grudniu 2000 i nie dostal juz pieczatki do
    dowodu a bratowa musiala zmienic dowod (zmiana nazwiska) :)

  • 5. Data: 2003-04-21 22:27:44
    Od: ulapod <u...@w...pl>

    kulka wrote:

    Kazda zmiana = nowy dowód

    Dzieci nie wpisuje się do nowych dowodów

    poczekaj az wyjdziesz za mąż i wtedy sobie wymień
    Przy zamaeldowaniu dostaniesz karteczkę z obecnym meldunkiem, którą możesz
    trzymać w starym dowodzie

    --
    ulapod

  • 6. Data: 2003-04-22 06:52:44
    Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl>

    "kulka" informuje:
    > Mieszkanie zakupiłam wraz z moim narzeczonym, z którym za parę miesięcy
    > zalegalizujemy nasz związek. Wówczas zmieni mi sie nazwisko.

    Nie zmieniaj nazwiska.

    Pozdrawiam, Chopek.

  • 7. Data: 2003-04-22 09:11:18
    Od: <k...@N...net>

    Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
    wiadomości

    > Czepiac to sie ona moze. ZTCW (a tak przynajmniej twierdzi znajomy
    > notariusz) za "niewymienienie" dowodu nie ma zadnych sankcji

    A za "niewymienienie" prawa jazdy i paszportu gdy się zmieniło adres w
    dowodzie?

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2003-04-22 10:04:40
    Od: "Tomek S." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@N...net> napisał w wiadomości

    > A za "niewymienienie" prawa jazdy i paszportu gdy się zmieniło adres
    > dowodzie?

    Na otrzymanie nowego prawa jazdy od momentu złożenia wniosku można
    czekać ponad miesiąc.
    Wydaje mi się więc, że jeśli od momentu zmiany meldunku nie minęło
    więcej jak 2-3 miesiące, można się tłumaczyć, że się czeka...

    Tomek

  • 9. Data: 2003-04-22 10:27:59
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Ze zmianą dokumentów poczekaj do ślubu, nie słyszałem, żeby ktoś został za
    ukarany za niezmieniony dokument.

    Z drugiej strony, nie za wcześnie jescze na kupowanie wspólnych rzeczy ?
    Teraz będziesz żyła kilka miesięcy w niepewności (to tak na marginesie).

  • 10. Data: 2003-04-22 10:46:13
    Od: "huck" <d...@d...com.pl>

> [...]
    zameldować.
    > Wiadomo, że wraz ze zmianą meldunku należy wymienić dokumenty.

    jaki meldunek ??jakie dokumenty??przepisy sa po to zeby je olewac (jak
    sie da)
    ja jestem zameldowany w iinym mieście niz mieszkam od kilku lat
    dzieciaki chodza tam do szkoły itp
    musisz sie meldowac no to pewnie faktycznie dowód do wymiany jesli w
    starym nie wpisza
    slub z zonka brałem 13 lat temu ale dowodu do tej pory nie wymieniłem
    adresw prawie jazdy mam nieaktualny od lat 11
    w paszporcie nie masz zadnych wzmianek o zameldowaniu :)
    nawet telefon udało mi sie założyc bez kwitu o zameldowaniu.
    poczekaj az naprawdę bedziesz musiała zmienic dokumenty
    pozdro
    darek stary anarchista