  • 11. Data: 2007-12-08 20:10:02
    Temat: Re: czyj b?dzie dom?
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fjen4f$rod$1@jaszczomp.tahoe.pl...

    > Jesli dzialka jest kupiona po slubie, to jest wspolna niezaleznie od
    > tego za jakie pieniadze byla kupiona.
    >
    > a.

    a czy mógłbys to poprzeć jakimiś przepisami?
    bo notariusz jak zawierałam umowę sprzedaży ze sprzedającym działkę to mi
    powiedział, że jeśli pieniądze pochodza z darowizny - to jest mój odrębny
    majątek, a jesli za te pieniądze cos nabędę (tu działkę ) i na akcie
    notarialnym figuruję ja jako właściciel i w księdze wieczystej jestem tylko
    ja jako właściciel to jest to mój odrębny majątek.
    to jak z tym w końcu jest?
    mi tam nie zależy - to był warunek ojca bo inaczej nie chciał dać kasy na
    działkę
    a teraz to tylko same z tego problemy...:o(
    a jak faktycznie jeszcze bank będzie miał jakies ale to już klops...:o(

    macie jakieś przepisy na te sprawy?

    anna

  • 12. Data: 2007-12-08 20:12:11
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > a jakis paragraf/artykul na to co piszesz?? o mnie sie zdaje ze jezeli byl
    > kupiony z pieniedzy z darowizny osobistej dla jednej z osob to jest to jej
    > odrebny majatek ... a co do tego czyj bedzie dom - to jezeli bedziecie
    > brali na budowe kredyt na oboje to dom bedzie zdecydowanie wasz,. razem a
    > nie tylko twoj - dzialka a dom to sa dwie odrebne ksiegi wieczyste i dwie
    > odrebne wlasnosci, tylko nie wiem czy w banku nie beda wam robili smrodu
    > ze to tylko twoja dzialka i zebys tylko ty brala kredyt.. - to juz roznie
> [...]
    no to pięknie:o(
    jesli masz racje to klops
    bo ja sama dostanę kredyt na pół domu co najwyżej

    jak to z tymi przepisami może ktoś wie na pewno jak to jest?

    a do kogo z taka sprawą sie zwrócić ? do radcy prawnego? do notariusza? do
    kogo, kto jest kompetentny w takich sprawach?

    anna

  • 13. Data: 2007-12-08 20:21:08
    Temat: Re: czyj będzie dom?
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > a czy mógłbyś to poprzeć jakimis przepisami?
    > anna

    Art 48 KC w związku z 47 §1 KC :)
    superficies solo cedit - wszystko co jest na powierzchni przypada gruntowi.

  • 14. Data: 2007-12-08 20:34:27
    Od: "Agata" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    Wychodzi na to ze ziemia jest twoja i to co na niej stanie tez. O ile fakt
    tego ze ziemia jest twoja nie robi dla nikogo problemu o tyle fakt, ze maz
    mialby splacac pol zycia dom ktory na koncu nie bylby w polowie jego jest
    niesprawiedliwe. A nie mozesz np. uczynic meza wspolwlascicielem ziemi?
    Najlepiej bedzie przejsc sie do jakiegos prawnika zeby on cos w tej sytuacji
    doradzil.

  • 15. Data: 2007-12-08 20:37:33
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > dzialka a dom to sa dwie odrebne wlasnosci

    :O

    Art. 48 KC. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, do części
    składowych gruntu należą w szczególności budynki i inne urządzenia trwale z
    gruntem związane, jak również drzewa i inne rośliny od chwili zasadzenia lub
    zasiania.

    Art. 47. § 1. Część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem
    własności i innych praw rzeczowych.

  • 16. Data: 2007-12-08 20:38:41
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agata" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko ze ja nie rozumiem jak cos moze byc jej skoro my za to placimy,
    > znaczy sie wezniemy kredyt :(

    Tak to jest jak sie buduje na CUDZYM gruncie.

  • 17. Data: 2007-12-08 20:40:30
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli dzialka jest kupiona po slubie, to jest wspolna niezaleznie od
    > tego za jakie pieniadze byla kupiona.

    Doprawdy? Chyba cie sie ze spoldzielczym lokatorskim prawem do lokalu
    poje..lo.

  • 18. Data: 2007-12-08 20:44:18
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]

    > powiedział, że jeśli pieniądze pochodza z darowizny - to jest mój odrębny

    Notariusz dobrze Ci powiedzial (art. 33 pkt 10 KRO), a kol. Wemifa nie
    sluchaj, bo pisze bzdury.

  • 19. Data: 2007-12-08 21:05:05
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Notariusz dobrze Ci powiedzial (art. 33 pkt 10 KRO), a kol. Wemifa nie
    > sluchaj, bo pisze bzdury.
    I notariusz i Weimif mają rację. Ja kupowałam mieszkanie juz po ślubie. i w
    akcie notarialnym jest o tym (zapisane czarno na białym) ze stawił sie moj
    maz i obydwoje oswiadczylismy ze pieniadze pochodzą z mojego majątku(jak to
    brzmi!) i ze on jest poinformowany i nie zgłasza zadnych zastrzeżeń.
    Akurat mąż w tym czasie był zalatany i pytałam czy nie wystarczą jakieś
    papiery (darowizna czy cos) ale podobno tak powinno prawidłowo to sie odbyc
    w przypadku małżeństwa.
    Inaczej mąż może dochodzić swoich praw mówiać ze żona przehulała wcześniej
    darowiznę a mieszkanie kupiła z pieniedzy wspólnych(w senie obowiazywania
    wspólnoty małżeńskiej)

  • 20. Data: 2007-12-08 21:14:22
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Inaczej mąż może dochodzić swoich praw mówiać ze żona przehulała wcześniej
    > darowiznę a mieszkanie kupiła z pieniedzy wspólnych(w senie obowiazywania
    > wspólnoty małżeńskiej)

    Ale to juz inna kwestia. Kwestia ewentualnych roszczen wobec malzonki. Jesli
    zona oswiadczy, ze majatek kupuje ze srodkow wlasnych to ten majatek wejdzie
    w sklad jej majatku osobistego z mocy prawa. Malzonek bedzie musial
    udowodnic, ze bylo innaczej, a nie zona.