  • 1. Data: 2007-12-08 16:48:56
    Temat: niestawienie sie do sądu grodzkiego
    Od: a...@g...com

    Witam

    Dostaję dużo mandatów, których i tak nie płace (formalnie nie posiadam
    żadnego majątku ani zarobków).
    Jeżdzę dość ładnym samochodem i mam wrażenie, że policja zatrzymuje
    mnie specjalnie (ok 1 na tydzień). Zawsze przyjmuje mandaty, ale
    zastanawim się nad zaczęciem ich nie przyjmować.

    Będę wtedy wzywany do tzw. "sądu grodzkiego", policjant również.
    I tu mam pytanie: czy jeśli nie będę przychodził na te rozprawy to coś
    mi się stanie, czy raczej sąd ten zarządzi jakieś grzywny, któych i
    tak nie będę musiał plącić?

    Co zrobić, zeby jaknajbardziej uprzykrzyć w ten sposób życie
    policjantowi? Mieszkam w dość małym miasteczku i jak kilku dostałoby
    taką nauczke, to może przestaną mnie ciągle zatrzymywać.

  • 2. Data: 2007-12-08 17:08:36
    Temat: Re: niestawienie sie do sądu grodzkiego
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Nie musisz płacić mandatów ani zatrzymywać się na czerwonym świetle,
    przed przejściem dla pieszych przyspieszaj i włączaj wycieraczki aby
    ci krew przechodnia na szybie nie ograniczyła widoczności bo mógłbyś
    wtedy spowodować jakiś wypadek.

    Sądem grodzkim też się nie przejmuj, jesli będą chcieli cię zobaczyć
    to ciebie doprowadzą. O zasądzonym wyroku więzienia też się nie przejmuj,
    dają tam podobno dobre jedzenie i nic nie trzeba robić, a najważniejsze
    że tam nie dostaniesz kolejnych mandatów :)

    fajny troll z ciebie..

    zbyszek

  • 3. Data: 2007-12-08 17:39:32
    Od: a...@g...com

    OK

    Ale czy moglby ktos powaznie odpowiedzec co grozi za niestawianie sie
    na rozprawy do sadu grodzkiego?

  • 4. Data: 2007-12-08 18:13:38
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 8 Dec 2007 18:08:36 +0100, zbyszek napisał(a):

    > fajny troll z ciebie..

    a z ciebie typowy przedstawiciel tej grupy :) zero merytorycznej odpowiedzi
    tylko umoralniajace gadki
    --
    marcin

  • 5. Data: 2007-12-08 18:30:45
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Ale czy moglby ktos powaznie odpowiedzec co grozi za niestawianie sie
    > na rozprawy do sadu grodzkiego?

    Na drugiej stronie wezwania masz pouczenie. Przeczytaj je w koncu ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 6. Data: 2007-12-08 18:42:43
    Temat: Re: niestawienie sie do s?du grodzkiego
    Od: a...@g...com

    > Na drugiej stronie wezwania masz pouczenie. Przeczytaj je w koncu ...

    Jeszcze nie dostalem ani jednego. Na razie przyjmuje mandaty.

  • 7. Data: 2007-12-08 18:48:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    a...@g...com pisze:
    > OK
    >
    > Ale czy moglby ktos powaznie odpowiedzec co grozi za niestawianie sie
    > na rozprawy do sadu grodzkiego?

    poza tym, że sąd który będzie chciał Cię zobaczyć zapewni transport
    przez policję - nic
    zresztą i tak pewnie będziesz dostawał wyroki nakazowe
    możesz nie płacić, grzywna powyżej 500 złotych podlega zamianie na areszt
    a wcześniej czy później taka dostaniesz

    KG

  • 8. Data: 2007-12-08 20:20:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "kam" <x#k...@w...pl#x> wrote
> [...]
    > zresztą i tak pewnie będziesz dostawał wyroki nakazowe
    > możesz nie płacić, grzywna powyżej 500 złotych podlega zamianie na areszt

    Dokładnie, może nie tak szybko ale w końcu.

  • 9. Data: 2007-12-08 23:16:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Za niestawiennictwo grozi grzywna, a jak się bez usprawiedliwienia nie
    stawisz ze dwa razy, to sąd nakaże Cię doprowadzić, czyli po prostu
    przyjadą ci nielubiani przez Ciebie panowie, ładnie zaobrączkują i przed
    oblicze temidy dostarczą.

    Pomijam już litościwie fakt, że sąd po prostu może nie chcieć z Tobą
    rozmawiać i uznać, że materiały przekazane przez Policję są wystarczające
    do skazania Cię bez konieczności powodowania u Ciebie przeżyć
    traumatycznych związanych z kontaktem z Sądem. Wówczas wyda na podstawie
    art. 505 i nast. kpow nakaz karny i jedynym realnym skutkiem nieprzyjęcia
    mandatu będzie doliczenie kilkudziesięciu złotych kosztów postępowania.
    Oczywiście możesz się od takiego nakazu odwołać. Ale jeśli się nie stawisz
    posiedzenie odwoławcze, to po prostu stosownie do art. 71§4 kpow sąd wyda
    wyrok skazujący zaocznie. Co więcej sąd może już po Twoim pierwszym
    niestawiennictwie nawet bez postępowania nakazowego przesłuchać tych
    świadków, których uzna za stosowne i wydać wyrok karny.

    Poza tym policjant mandatem może nałożyć tylko grzywnę, którą możesz
    ewentualnie nie zapłacić. Z sądem już tak lekko nie jest. Po ustaleniu, że
    egzekucja grzywny zasądzonej jest niemożliwa po prostu zamieni Ci ją na
    areszt, przyjmując 20-150 zł za dzień - stosownie do art. 25 kw.

    Reasumując, to nieprzyjęcie mandatu ma jedynie sens wówczas, gdy policjant
    nie ma racji i zamierzasz się bronić przed sądem. W każdej innej sytuacji
    jedynie pogarsza Twoją pozycję, chociażby poprzez doliczenie kosztów
    procesu.

  • 10. Data: 2007-12-09 10:18:02
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > że egzekucja grzywny zasądzonej jest niemożliwa po prostu zamieni Ci ją
    > na areszt, przyjmując 20-150 zł za dzień - stosownie do art. 25 kw.

    Od czego zalezy ta kwota ?
    Dalbym sie zamknac za 150zł dziennie ;).