  • 1. Data: 2007-12-08 17:41:15
    Temat: czyj będzie dom?
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

    Witam,

    sytuacja wygląda tak, że z pieniędzy z darowizny od ojca kupiłam działkę
    byłam juz wtedy mężatką, ale działka była, jak podkreslam za pieniądze z
    darowizny i w akcie notarialnym jako właściciel działki figuruje ja - czyli
    jak mniemam jest to mój odreny majątek, a nie wspólnota majątkowa z mężem?
    teraz chcielibyśmy na tej działce pobudować dom
    będziemy na dom brali kredyt - oboje ja i mąż
    Mój mąż martwi się, że skoro działka jest moja to i dom będzie mój tzn. w
    razie rowodu (oby nigdy do niego nie doszło!) nie miałby prawa roszczeń do
    domu?
    jak to jest, czy jak weźmiemy wspólnie kredyt i wybudujemy dom na nas oboje
    i oboje będziemy ten kredyt spłacać to dom wchodzi do wspólnoty majątkowej
    czy nie?
    czy może mi ktos wyjaśnić te przepisy?

    pozdr
    anna

  • 2. Data: 2007-12-08 17:59:55
    Temat: Re: czyj będzie dom?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i oboje będziemy ten kredyt spłacać to dom wchodzi do wspólnoty majątkowej
    > czy nie?

    Nie, dom bedzie tego czyj jest grunt, czyli twoj. Aby wszedl do waszego
    majatku wspolnego, musicie zawrzec umowe malzenska majatkowa rozszerzajaca
    wspolnosc o te nieruchomosc. Koszt u notariusza to okolo 400 zł.

  • 3. Data: 2007-12-08 18:09:52
    Od: "Agata" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > majatku wspolnego, musicie zawrzec umowe malzenska majatkowa rozszerzajaca
    > wspolnosc o te nieruchomosc. Koszt u notariusza to okolo 400 zł.

    to ja tez mam pytanie
    tesciowa ma duza dzialke na ktorej stoi jej wlasnosciowy dom
    jakis czas temu wyplynal pomysl zebysmy my z mezem postawili swoj dom u niej
    na dzialce, bo jest duzo miejsca i nie trzeba by kupowac ziemi
    czy to oznacza, ze jezeli bysmy postawili ten dom, oczywiscie wzielibysmy
    kredyt na ten dom z banku on bylby wlasnoscia tesciowej, bo stalby na jej
    ziemi???

  • 4. Data: 2007-12-08 18:29:02
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > kredyt na ten dom z banku on bylby wlasnoscia tesciowej, bo stalby na jej

    Oczywiście. Dlatego powinniście zacząć od wydzielenia działki i darowizny od
    teściowej.

  • 5. Data: 2007-12-08 18:35:53
    Od: "Agata" <a...@o...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. Dlatego powinniście zacząć od wydzielenia działki i darowizny
    > od teściowej.

    Tylko ze ja nie rozumiem jak cos moze byc jej skoro my za to placimy, znaczy
    sie wezniemy kredyt :(
    W kazdym badz razie dziekuje!!! Byc moze uratowales nam zycie hehe.

  • 6. Data: 2007-12-08 18:36:11
    Temat: Re: czyj b?dzie dom?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Wemif pisze:
    > Jesli dzialka jest kupiona po slubie, to jest wspolna niezaleznie od
    > tego za jakie pieniadze byla kupiona.

    a co na to przepisy?

    KG

  • 7. Data: 2007-12-08 18:45:26
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Agata pisze:
    > Tylko ze ja nie rozumiem jak cos moze byc jej skoro my za to placimy,
    > znaczy sie wezniemy kredyt :(

    dom będzie jej, a jego budowa może być do rozliczenia
    ale nie życzę

    KG

  • 8. Data: 2007-12-08 19:02:13
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli dzialka jest kupiona po slubie, to jest wspolna niezaleznie od
    > tego za jakie pieniadze byla kupiona.
    >
    > a.
    a jakis paragraf/artykul na to co piszesz?? o mnie sie zdaje ze jezeli byl
    kupiony z pieniedzy z darowizny osobistej dla jednej z osob to jest to jej
    odrebny majatek ... a co do tego czyj bedzie dom - to jezeli bedziecie
    brali na budowe kredyt na oboje to dom bedzie zdecydowanie wasz,. razem a
    nie tylko twoj - dzialka a dom to sa dwie odrebne ksiegi wieczyste i dwie
    odrebne wlasnosci, tylko nie wiem czy w banku nie beda wam robili smrodu ze
    to tylko twoja dzialka i zebys tylko ty brala kredyt.. - to juz roznie moze
    byc

  • 9. Data: 2007-12-08 19:10:07
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > a co na to przepisy?

    Z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy
    wspólność majątkowa (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty majątkowe
    nabyte w czasie jej trwania przez oboje małżonków lub przez jednego z nich.

    Co ma do rzeczy, że pieniądze na zakup pochodzą z darowizny? Jakby wzieli
    pozyczke, za nia sie kupili dzialke, a splacili ją z darowizny to juz by
    bylo wspolne?

    a.

  • 10. Data: 2007-12-08 20:06:37
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

> [...]
    > majatku wspolnego, musicie zawrzec umowe malzenska majatkowa rozszerzajaca
    > wspolnosc o te nieruchomosc. Koszt u notariusza to okolo 400 zł.
    a czy mógłbyś to poprzeć jakimis przepisami?
    anna