    From: "Anna" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czyj będzie dom?
    Date: Sat, 8 Dec 2007 18:41:15 +0100

    Witam,

    sytuacja wygląda tak, że z pieniędzy z darowizny od ojca kupiłam działkę
    byłam juz wtedy mężatką, ale działka była, jak podkreslam za pieniądze z
    darowizny i w akcie notarialnym jako właściciel działki figuruje ja - czyli
    jak mniemam jest to mój odreny majątek, a nie wspólnota majątkowa z mężem?
    teraz chcielibyśmy na tej działce pobudować dom
    będziemy na dom brali kredyt - oboje ja i mąż
    Mój mąż martwi się, że skoro działka jest moja to i dom będzie mój tzn. w
    razie rowodu (oby nigdy do niego nie doszło!) nie miałby prawa roszczeń do
    domu?
    jak to jest, czy jak weźmiemy wspólnie kredyt i wybudujemy dom na nas oboje
    i oboje będziemy ten kredyt spłacać to dom wchodzi do wspólnoty majątkowej
    czy nie?
    czy może mi ktos wyjaśnić te przepisy?

    pozdr
    anna