  • 1. Data: 2003-02-21 14:45:32
    Temat: czy zus może być wnioskodawcą w sprawie spadkowej?
    Od: "Marzena Durkiewicz-Sirocka" <m...@c...pl>

    Czy bez prawomocnego postanowienia Sądu Pracy w związku z nienależnie
    pobranymi przez mego ojca (ojciec nie żyje od ponad pół roku) świadczeniami
    emerytalnymi na podstawie art.132 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r.(Dz. U.
    Nr. 162,poz.1118 ze zm.) oraz art.84 ust 1*,ust 9* i 11* ustawy z dnia 13
    pażdziernika 1998 r. powołując się na te właśnie artykuły ZUS może wystąpić
    do Sądu Cywilnego z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku?
    Rozprawa spadkowa ma się odbyc w najbliższą srodę.
    Baradzo proszę o pomoc.
    Basia

  • 2. Data: 2003-02-21 15:18:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marzena Durkiewicz-Sirocka" <m...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > do Sądu Cywilnego z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku?
    > Rozprawa spadkowa ma się odbyc w najbliższą srodę.
    Noo.. Interes ma....
    nienalezne swiadzenia o ile nie ulega to przedawnieniu tez sa "w spadku".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-21 16:08:41
    Od: "Marzena Durkiewicz-Sirocka" <m...@c...pl>

    1. Nawet jeżeli Sąd Pracy nie wydał żadnego postanowienia w tej sprawie, a
    przysługująca ojcu procedura odwoławcza została uruchomiona w terminie? ZUS
    powołuje się na te artykuły które były powodem wstrzymania emerytury a nie w
    oparciu o wyrok(postanowienie) sądu. Z Sądu Pracy nie otrzymaliśmy też
    żadnych decyzji w tej sprawie. Ojciec na krótko przede śmiercią skierował
    również prośbę do samego ZUSu o umożenie części lub całości długu, i o
    ewentualne rozłożenie na raty. Na prośbę ojca nie ma do tej pory żadnej
    odpowiedzi ze strony ZUSu mimo, że nadal prowadzi on próby złupienia tego na
    co pracował, a niedopełnił jedynie formalności rozwiązania umowy o pracę. Tu
    właśnie chodzi o zmiany w ustawie.
    2. Kiedy odchodził na wcześniejszą emeryturę był zatrudniony w 2 miejscach.
    Zakład macieżysty przeprowadzał redukcję i ojciec był jednym z
    przewidzianych do zwolnienia ze względu na lata pracy.Z tym żakładem
    rozwiązał stosunek pracy i to w nim uzyskał prawo do emerytury(1991 r.)
    Prace w drugim zakładzie rozpoczął w 1990i pracował tam do czerwca 2002.
    Odchodząc na emeryturę nie było to nawet brane pod uwagę. Poza tym Zus przez
    okres również tych dwóch lat (jak i kilku wcześniejszych) od wejścia zmian
    przeliczał mu emeryturę zwiększając tym samym staż pracy. No dobrze
    pogubiłam się.Chodzi mi przedewszystkim o odpowiedż na pierwszą część.
    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b35fto$j49$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...