  • 1. Data: 2006-03-08 09:20:25
    Temat: URLOP niewykorzystany za 2005 co mam zrobić
    Od: l...@v...pl

    Obecnie pracodawca zmusza mnie do wykorzystania urlpu za 2005r., zostało mi 5
    dni, zmusza mnie w tym sensie iż wyznaczył mi termin do końca marca, ale nie
    mam mozliwości wskazania dni, w jakich będę korzystać z urlopu co mam zrobić?

  • 2. Data: 2006-03-08 09:31:45
    Temat: Re: URLOP niewykorzystany za 2005 co mam zrobić
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > mam mozliwości wskazania dni, w jakich będę korzystać z urlopu co mam zrobić?

    Nic. Pracodawca sam powinien wskazać ci dni w które wysyła cię na urlop.
    Jest tylko grzeczny że pyta się ciebie o zdanie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-08 09:36:04
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 10:20, na pl.soc.prawo, l...@v...pl
    napisał(a):

> [...]
    > mam mozliwości wskazania dni, w jakich będę korzystać z urlopu co mam zrobić?

    Pierwsza sprawa:
    Art. 168.

    Urlopu nie wykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z art. 163 należy
    pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego
    roku kalendarzowego; nie dotyczy to części urlopu udzielanego zgodnie z
    art. 1672.

    Ale druga:
    Art. 161.

    Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 162.

    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    kolejnych dni kalendarzowych.

    Pracodawca udziela urlopu na pisemny wniosek pracownika .......

    --
    Herbi
    08-03-2006 10:36:01

  • 4. Data: 2006-03-08 09:40:27
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 10:31, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Nic. Pracodawca sam powinien wskazać ci dni w które wysyła cię na urlop.
    > Jest tylko grzeczny że pyta się ciebie o zdanie.

    ROTFL

    Ty chyba masz problemy z osobowością i kompleksy.
    Jesteś *członkiem* BCC, KPP czy innych tego typu tworów????

    Dzidziuś - wymiar urlopu jest wypracowany przez pracownika - jeżeli
    zachodzi teraz okres 'przymusowego' wykorzystania go - to pracownik sobie
    bierze teraz i kiedy chce - przy okazji jeszcze zachodzi 4 dni
    'telefonicznego, pijackiego' urlopu ....
    Art. 1672.

    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie
    przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w
    dniu rozpoczęcia urlopu.

    Ale ty pewnie i tak okrzykniesz to drenowaniem 'pracodafców' tych bidulek
    którzy muszą się tyle namęczyć ... :P

    --
    Herbi
    08-03-2006 10:40:25

  • 5. Data: 2006-03-08 09:43:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > dniu rozpoczęcia urlopu.
    >

    > Ale ty pewnie i tak okrzykniesz to drenowaniem 'pracodafców' tych bidulek

    Czy ty przeczytałeś kazus i moją odpowiedź?
    Gdzie tam mowa o urlopie na żadanie?
    Jak nie rozumiesz wypowiedzi dyskutantów to się do nich nie odnoś.

  • 6. Data: 2006-03-08 10:12:06
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > kolejnych dni kalendarzowych.
    >

    > Pracodawca udziela urlopu na pisemny wniosek pracownika .......

    Wszystko ładnie pięknie zgadzam się, ale nadal nie mam odp....
    Pracodawca ma obowiązek udzielić niewykorzystany urlop do końca 1 kwartału ....
    ale czy może to zrobić, jeśli pracownik nie złoży wniosku .... albo inaczej czy
    może sam wyznaczyć terminy takiego urlopu ?

  • 7. Data: 2006-03-08 10:19:59
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał:

> [...]
    > kwartału .... ale czy może to zrobić, jeśli pracownik nie złoży
    > wniosku .... albo inaczej czy może sam wyznaczyć terminy takiego

    Zasadniczo powinien się dogadać z pracownikiem co do terminu. Jeśli
    się nie dogada, to ma problem. Zmuszanie może mieć miejsce tylko w
    przypadku zwalaniania za wypowiedzeniem.
    Na wniosek pracownika, z ważnych przyczyn, może go przesunąć na termin
    PO 31 marca.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 8. Data: 2006-03-08 10:30:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > ale czy może to zrobić, jeśli pracownik nie złoży wniosku .... albo inaczej czy
    > może sam wyznaczyć terminy takiego urlopu ?

    Już udzieliłem ci odpowiedzi.
    Ale jeśli mi nie wierzysz zerknij tu:

    Dubowik A. artykuł P PiZS 1997/4/15 - t.8
    Zasady udzielania urlopów wypoczynkowych według nowych przepisów.

    W razie braku możliwości uzgodnienia z pracownikiem terminu
    wykorzystania przesuniętego urlopu, pracodawca udziela tego urlopu
    zgodnie z dyspozycją wynikającą z art. 168 k.p.}

  • 9. Data: 2006-03-08 10:50:17
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > wykorzystania przesuniętego urlopu, pracodawca udziela tego urlopu
    > zgodnie z dyspozycją wynikającą z art. 168 k.p.}

    Wierze Ci wierze, ale sęk w tym, że to pracodawca zdecydował sam, że nie ma
    możliwości uzgodnienia z pracownikiem terminu udzielenia urlopu, zdecydował NIE
    starając się nawet uzgodnić takiego terminu z pracownikiem i TU jest problem.
    Poprostu pracownik przyszedł do pracy i patrzy w grafik a tu ciach ma
    "uzgodniony zaległy urlop" ;))

  • 10. Data: 2006-03-08 21:58:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *l...@v...pl*
    wypowiedziała te słowa:

> [...]
    > nie ma możliwości uzgodnienia z pracownikiem terminu udzielenia
    > urlopu, zdecydował NIE starając się nawet uzgodnić takiego terminu z

    Wyrokiem z 24 stycznia 2006 r. SN przyjął, iż pracodawca może
    *zobowiązać* pracownika do wykorzystania zaległego urlopu do końca
    pierwszego kwartału roku następnego: " Istotą urlopu wypoczynkowego
    jest, by zainteresowany odebrał go w naturze. Wskazanie w art. 168
    kodeksu pracy końcowej daty wykorzystania urlopu za dany rok (do końca
    marca roku następnego) realizuje tę zasadę. Dlatego pracodawca postąpił
    prawidłowo, nakazując pracownikowi pójście na zaległy urlop w tym
    czasie." (za "Rz" z 25 stycznia 2006 r.)
    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||