    From: j...@b...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to normalne w pracy?
    Date: 8 Mar 2006 12:16:22 +0100

    > wynagrodzeń.
    >
    > RMUA też nie dostaje.

    Często lekarze chcą ogladać RMUA - może zasugerowac, że dlatego potrzebuje
    i poprosić o wystawianie.
    Może tez powiedzieć - nie ufam ci oszuście, na pracy ludu roboczego
    miast i wsi chcesz się utuczyć, dawaj tu flepy.

    > Prosze mi jeszcze wyjasnić czy to, że się dostaje wypłatę 10 następnego
    > miesiąca wpływa na zerowe składki za pierwszy miesiąc?

    Nie, składki powinny być naliczone i potrącone w miesiącu wypłaty (nie liczy
    się za jaki miesiąc, tylko kiedy nastąpiła wypłata). Na PIT jest dobrze? Jeśli
    tak, to nie ma powodów do strachu.

    Jeśli będzie składał deklarację roczna to niech sprawdzi interpretację swojego
    urzędu. W niektórych zalecają odliczanie tylu kosztów uzyskania przychodów
    (miesięcznych) ile było wypłat (czyli 2 w tym przypadku, tak jak napisane jest
    na PIT 8b/11). W innych tylu kosztów ile miesięcy pracował (czyli tu 3). Małe
    pieniądze, ale zawsze.

    Jagoda