  • 21. Data: 2003-11-29 15:09:50
    Temat: Re: czy to legalny windows?
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bqaauj$mk2$1@news.onet.pl

    > Ja za swoje słowa biorę odpowiedzialność, a jak jest ktoś chętny to
    > zapraszam do zakładu na 30 tys. złotych.

    A masz takie pieniadze? I nie w fikcyjnych akcjach upadlych niby-firm?

    > I sprawę roztrzygniemy
    > definitywnie w sądach aż do najwyższej instancji tak by było to już
    > "obowiązujące".

    Jasne ;) A moze odrazu w miedzynarodowym sadzie arbitrazowym :P

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 22. Data: 2003-11-29 17:44:23
    Od: "Piotrek" <c...@w...pl>

    Przemo P wrote:
    > Tekst z aukcji: "przedmiotem aukcji jest znany wszystkim program MS
    > Windows millenium ME w wersji OEM, czyli płyta CD oryginalna +
    > książka + certyfikat "licencja". W bardzo dobrym stanie. TANIO
    > Zapraszam do licytacji.

    oboje ryzykujecie zawieszenie konta. obrot wersjami OEM jest niezgodny z
    regulaminem allegro.

  • 23. Data: 2003-11-29 17:54:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotrek rzecze:
    > oboje ryzykujecie zawieszenie konta. obrot wersjami OEM jest
    > niezgodny z regulaminem allegro.

    Uff! Jeśli to prawda to jednak najwyższy czas by dobrać się do dupy M$
    za takie numery.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 24. Data: 2003-11-29 17:58:13
    Od: "Piotrek" <c...@w...pl>

    Arek wrote:
    > Uff! Jeśli to prawda to jednak najwyższy czas by dobrać się do dupy
    > M$ za takie numery.

    poprawie sie, tj. uscisle. na allegro, tak jak i wszedzie, wersja OEM
    jest do sprzedawania z komputerem/sprzetem, lecz nie osobno. Z regulaminu:

    [Towary, których wystawienie na aukcji wymaga spełnienia dodatkowych
    warunków.]
    Oświadczenie, że transakcja przeprowadzona jest zgodnie z warunkami licencji
    Microsoft OEM. Opis musi także zawierać informacje, iż program sprzedawany
    jest z:
    a) komputerem bądź jego elementem (zgodnym z licencją OEM) z jakim został
    wcześniej zakupiony,
    b) komputerem bądź jego elementem (zgodnym z licencją OEM) na podstawie
    stosownej umowy z firmą Microsoft,
    c) serwerem dla oprogramowania typu Microsoft OEM Server.

  • 25. Data: 2003-11-29 19:05:55
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bqaauj$mk2$1@news.onet.pl...

    > Przykro mi stary, ale póki pozostajesz tchórzliwym anonimem bojącym się
    > swojej twarzy i brania odpowiedzialności za swoje słowa to jest ono warte
    > mniej niż zero.
    Dla ciebie może być warte mniej niż -1000.
    Ważne żeby inni wiedzieli, ża z ciebie dupa, a nie prawnik.

  • 26. Data: 2003-11-29 19:10:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotrek rzecze:
    [..]
    > Oświadczenie, że transakcja przeprowadzona jest zgodnie z warunkami licencji
    > Microsoft OEM. Opis musi także zawierać informacje, iż program sprzedawany

    Czyli najwyższy czas dobrać się M$ do dupy.
    We wtorek poleci pozew.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 27. Data: 2003-11-29 19:12:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Dla ciebie może być warte mniej niż -1000.

    Dla każdego człowieka zdanie tchórzliwego anonima jest warte mniej niż ujemna
    nieskończoność.

    > Ważne żeby inni wiedzieli, ża z ciebie dupa, a nie prawnik.

    Nigdy nie twierdziłem, że jestem prawnikiem.
    I zaiste nie trzeba nim być by zrozumieć wyrok sądu kiedy jest sprzedaż
    egzemplarzy programu, a kiedy udzielenie licencji.

    zdrówka
    Arek

  • 28. Data: 2003-11-29 19:19:27
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bqar1r$1rk$2@news.onet.pl...
    > Nigdy nie twierdziłem, że jestem prawnikiem.

    A kim jesteś z wykształcenia?

  • 29. Data: 2003-11-29 19:42:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > A kim jesteś z wykształcenia?

    Kim jestem!?!? Co to za dziwaczne pytanie?
    Chyba chciałeś zapytać: jakie mam wykształcenie?

    Jeżeli wątpisz w moje słowa zobacz sobie co na ten temat
    piszą w Polskiej Izbie Informatyki i telekomunikacji :

    Czym jest licencja
    W celu uniknięcia rozbieżności interpretacyjnych, niezbędna jest naszym zdaniem
    analiza terminu "umowa licencyjna".
    Przesłanki, jakie musi spełniać umowa licencyjna dotycząca programu komputerowego
    definiuje ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, dalej zwana ustawą o
    prawie autorskim. Zgodnie z jej art. 41 ust. 2 licencją jest umowa o korzystanie z
    utworu, która obejmuje pola eksploatacji wyraźnie w niej wymienione.
    Pola eksploatacji oznaczają poszczególne, wyodrębnione oraz samodzielne majątkowe
    prawa autorskie, których zakres może być różny w zależności od rodzaju dobra,
    którego dotyczą. Art. 74 ust. 4 ustawy przedstawia w sposób wyczerpujący katalog
    uprawnień składających się na treść autorskiego prawa majątkowego do programu
    komputerowego. Jest to prawo do:

    1. trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego (kopiowania);
    2. tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w
    programie komputerowym,
    3. publicznego rozpowszechniania programu (dystrybucji), w tym najmu i dzierżawy.

    Jednocześnie zgodnie z ustawą "prawo do rozpowszechniania wyczerpuje się wraz ze
    sprzedażą egzemplarza" (w tym przypadku określonego nośnika magnetycznego), na
    którym został utrwalony program. Oznacza to, że osoba dysponująca prawami
    autorskimi nie może zakazać dalszego obrotu tym egzemplarzem (tak jak np.
    wydawnictwo nie może zakazać obrotu raz nabytym egzemplarzem książki).

    Pojęcie "korzystania z utworu" oznacza wykonywanie praw autorskich przysługujących
    producentowi (twórcy). Konsekwentnie z perspektywy prawa podatkowego korzystanie z
    utworu będącego programem komputerowym ograniczone jest wyłącznie do czerpania
    zysków z jego kopiowania, dokonywania w nim zmian i publicznego rozpowszechniania.

    Zatem prawo do używania programu nie jest autorskim prawem majątkowym w rozumieniu
    przepisów ustawy o prawie autorskim. Naszym zdaniem, nie ulega wątpliwości, że to
    nie "licencja" jest przedmiotem obrotu, lecz egzemplarz oprogramowania.

    i to chyba wszystko w temacie, co panie anonimie?
    Czy też dalej chcesz ludziom mącić w głowach ?

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 30. Data: 2003-11-29 19:44:59
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bqasq7$77o$1@news.onet.pl...
    > poilkj rzecze:
    >
    > Kim jestem!?!? Co to za dziwaczne pytanie?
    > Chyba chciałeś zapytać: jakie mam wykształcenie?

    Już wiem, że nie prawnikiem, no to pytam więc jak nie prawnikiem to kim?

    [resztę bzdur wyciąłem, bo nie ma tam nic o twoim wykształceniu]