  • 1. Data: 2003-11-28 17:24:36
    Temat: lokalizacja sądu
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Który sąd jest właściwy do rozpatrywania sprawy;- w miejscu zamieszkania
    powoda, czy pozwanego, czy też obydwa?

    --
    przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, usuń z moejego adresu e-mailowego
    zwrot;"@niechcespamu"

  • 2. Data: 2003-11-28 18:07:44
    Temat: Re: lokalizacja sądu
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości
    > Który sąd jest właściwy do rozpatrywania sprawy;- w miejscu zamieszkania
    > powoda, czy pozwanego, czy też obydwa?

    Sprawa ta regulowana jest w KPC.

    Art. 27. § 1. Powództwo wytacza się przed sąd pierwszej instancji, w którego
    okręgu pozwany ma miejsce zamieszkania.
    § 2. Miejsce zamieszkania określa się według przepisów kodeksu cywilnego.

    (...)

    Art. 29. Powództwo przeciwko Skarbowi Państwa wytacza się według siedziby
    państwowej jednostki organizacyjnej, z której działalnością wiąże się
    dochodzone roszczenie.
    Art. 30. Powództwo przeciwko osobie prawnej lub innemu podmiotowi nie
    będącemu osobą fizyczną wytacza się według miejsca ich siedziby.

    Z powazaniem
    -=treneros=-
    t...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-11-28 19:15:11
    Temat: Odp: lokalizacja sądu
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik treneros <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bq82u6$moi$...@a...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawa ta regulowana jest w KPC.
    >
    > Art. 27. § 1. Powództwo wytacza się przed sąd pierwszej instancji, w
    którego

    To zalezy tez od rodzaju sprawy np. sprawy o alimenty mozna wytoczyc przed
    sad zamieszkania powoda,
    sprawy z wykonania umowy przed sad miejsca jej wykonania.

    Do podanych artykulow patrz nastepne..

    pozdr
    mdr

  • 4. Data: 2003-11-28 19:46:52
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sad zamieszkania powoda,
    > sprawy z wykonania umowy przed sad miejsca jej wykonania.

    Pytanie bylo zbyt ogolne na bardziej szczegolowa odpowiedz.

    Z powazaniem
    -=treneros=-
    t...@p...onet.pl