  • 1. Data: 2002-06-06 00:27:19
    Temat: czy studiumodracza od wojska?
    Od: "mizta Dee" <d...@p...onet.pl>

    witam
    jak to jest z wojskiem? slyszalem, ze w szkole sredniej mozna uczyc sie do
    22 roku zycia, co mnie martwi, bo ten piekny wiek juz za mna... natomiast
    chce isc teraz do studium (zawodowe,nie wyzsze) i nie wiem czy dadza mi
    spokoj czy tez moze sie to dla mnie zle skonczyc.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-06-06 14:27:11
    Temat: Re: czy studiumodracza od wojska?
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Tak studia umożliwiają odroczenia służby wojskowej.
    Zgodnie z art. 39 ust. 1 pkt 4 ustawy o powszechnym obowiązku obrony
    odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu na jego
    wniosek ze względu na pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on
    studentem - na czas pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca
    roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy 27 lat
    życia.
    Wniosek taki możesz złożyć, gdy już będziesz studentem, a więc już w dniu
    inauguracji roku akademickiego. Musisz jednak mieć odpowiednie zaświadczenie
    uczelni.
    Studia zawodowe, a więc inżynierskie i licencjackie są, zgodnie z ustawą o
    wyższym szkolnictwie zawodowym, szkołami wyższymi. Nie masz co się
    przejmować.
    Jeżeli w tym roku ukończyłeś szkołę średnią (pomaturalną lub policealną),
    WKU musi Tobie umożliwić próbę podjęcia studiów.
    Jeżeli jednak ukończyłeś szkołę średnią (pomaturalną lub policealną) w
    latach ubiegłych - takiego obowiązku WKU nie ma.
    Jeżeli dostaniesz się na studia i ukończenie ich przypadnie w roku, w którym
    ukończysz 27 lat - dostaniesz odroczenia na całe studia, a jeżeli nie, to
    dostaniesz do końca roku akademickiego, w którym kończysz 27 lat. W tym
    drugim przypadku, jeżeli zostanie Tobie jeszcze jeden rok studiów, będziesz
    mógł skorzystać z odroczenia na tzw. ważne sprawy osobiste na okres od 3 do
    12 miesięcy, o ile nie korzystałeś z tego typu odroczenia, ponieważ udziela
    się go tylko raz w życiu.
    Jednocześnie każdego następnego roku studiów, w ciągu 14 dni od rozpoczęcia
    roku akademickiego, będziesz musiał dostarczać do WKU odpowiednie
    zaświadczenie uczelni o ukończeniu danego roku i rozpoczęciu następnego.
    Powodzenia
    ______
    Jupraw

  • 3. Data: 2002-06-06 14:56:35
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Jeżeli jednak to nie studia, a chodzi o szkołę policealną lub pomaturalną to
    nie - tylko do końca roku szkolnego, w którym kończysz 22 lata życia.
    ______

  • 4. Data: 2002-06-06 21:13:33
    Od: "mizta Dee" <d...@p...onet.pl>

    dzieki za pomoc :-) pozostaje mi isc na studia.
    pozdrawiam.