  • 1. Data: 2002-06-05 20:43:35
    Temat: Wojna z PZU?
    Od: "bolus4" <b...@w...pl>

    Czesc Wam!!!
    Poradzcie co zrobic.
    Mialem stluczke nie z mojej winy. Mam pakiet OC i AC ( na 11 tys. PLN), z
    PZU. Sprawca rowniez ubezpieczony jest w PZU. Przyznal sie do winy i
    zaplacil mandat przybylej na miejsce Policji.
    Rzeczoznawca z PZU koszty naprawy ocenil na 11 tys. PLN, a wartosc samochodu
    na 10 tys.( gieldowe ceny tego modelu wahaja sie w granicach ok. 15 tys.
    PLN). Jako, ze maksymalne koszty naprawy ( wyliczone w/g Eurotax)
    przekroczyly wartosc samochodu, wyliczyl metoda kasacyjna ( czy cos w tym
    stylu), ze nalezy mi sie max. 5 tys. PLN na naprawe we wlasnym zakresie (
    wykorzyustujac tylko uzywane czesci). Wspanialomyslnie dodal, ze nie musze
    przedstawiac rachunkow. Dodal rowniez, ze nie moge ubiegac sie o zwrot
    poniesionych kosztow z wlasnego AC. To co mi zaoferowal jest najlepszym dla
    mnie rozwiazaniem i jedynie co moge zrobic aby uzyskac zwrot kosztow gdybym
    chcial naprawic auto w np. autoryzowanym serwisie to sadzic sie z PZU.
    Co robic?
    Mieliscie podobne doswiadczenia?
    Czy udalo sie komus wygrac z molochem?
    Za wszelkie informacje z gory dziekuje/

    Bolek
    b...@w...pl

  • 2. Data: 2002-06-06 05:44:25
    Temat: Re: Wojna z PZU?
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    Użytkownik "bolus4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PZU. Sprawca rowniez ubezpieczony jest w PZU. Przyznal sie do winy i
    > zaplacil mandat przybylej na miejsce Policji.

    W takim przypadku całe koszty zostaną pokryte z OC sprawcy. Ty nie ponosisz
    kosztów i nie tracisz zniżki na swoje ubezpieczenia. Jeśli wartość szkody
    oceniona przez rzeczoznawcę PZU przekracza 70% wartości twojego samochodu
    (też po jakiejś wycenie) to PZU orzeka kasację pojazdu. W takim przypadku
    dostajesz zwrot 100% wartości pojazdu. Jeśli korzystasz z OC sprawcy PZU nie
    ma prawa wymagać aby klient zabrał w rozliczeniu wrak samochodu (w przypadku
    szkody rozliczanej z AC może być inaczej). Jedyne do czego możesz użyć
    swojego AC to szybkie opłacenie naprawy i późniejsze zwrócenie kosztów na
    twoje AC z konta OC sprawcy. Jest taka możliwość ale to trwa długo. Może się
    okazać że w momencie opłacania przez ciebie kolejnej składki AC nie ma
    jeszcze zwrotu z OC sprawcy i PZU podnosi ci składkę, bo AC jest obciążone
    wypłatą odszkodowania. Nie daj się PZU. Wypadek był nie z twojej winy i masz
    dostać 100% wartości pojazdu w gotówce (w twoim wypadku te 10 tys). Nic w
    PZU nie podpisuj oprócz zgody na wypłacenie pełnej kwoty odszkodowania.
    Uważaj bo PZU nie jest firmą która pomoże ci w trudnej chwili. Raczej będą
    się starali wykorzystać twoją niewiedzę i twoje zdenerwowanie do
    zmniejszenia kwoty odszkodowania.
    Może jeszcze ktoś coś ci podpowie. Możesz zwrócić się do grupy
    pl.misc.samochody Tam ludzie już nie raz walczyli w sprawie ubezpieczeń
    komunikacyjnych (zaglądnij do archiwum tamtej grupy - powinny być odpowiedzi
    na wszystkie twoje pytania).

    Tomo