  • 1. Data: 2002-06-06 00:36:38
    Temat: podatki i zus
    Od: <a...@a...com>

  • 2. Data: 2002-06-06 08:49:32
    Temat: Re: podatki i zus
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 6 Jun 2002 a...@a...com wrote:

    >+ Witam,
    >+ Mam pytania:
    >+
    >+ 1. Czy sprzedajac swoje artykuly w
    >+ swoim sklepie internetowym musze
    >+ miec dzialalnosc gospodarcza?

    Poczytaj kilkaset ostatnich wątków z pl.*.prawo.podatki
    - ostatnio były tam wymieniane atrybuty diałalności
    (m.in. ciągłość), ostatnio był tez wyrok (NSA ?) który
    przesądza że np. zakup z *zamiarem odsprzedaży* jest
    już prowadzeniem DG.
    Niewątpliwie - *tak*.

    >+ 2. Czy musze placic skladki ZUS jesli
    >+ caly proces sprzedazy odbywa sie
    >+ bez udzialu mojej pracy? (produkty
    >+ beda wysylane automatycznie emailem)

    Składki płaci się z okazji prowadzenia DG, chyba
    że masz inne źródło zatrudnienia (umowę o pracę lub
    umowę zlecenia).
    A nadzór nad działaniem też jest pracą !

    >+ 3. Jak placic podatki jesli nie
    >+ bede nic wiedzial o kupujacym?

    Od obrotu lub dochodu - przecież to *ty* zarabiasz,
    nie kupujący :) Prawda, *pewne* rodzaje działalności
    wymagają 'spisania' klienta (niedawno niemal nie
    ściąłem się na broń ostrą :> z niejakim Jackiem
    któremu prawa osobiste przy okazji naruszono), ale
    'zwykła' sprzedaż w większości sposobów handlowania
    nie wymaga takiej wiedzy !
    Czy kupując pietruszkę też podajesz NIP ?? -:O

    >+ 4. Czy sprzedaz poza granice
    >+ wiaze sie z jakimis koncesjami
    >+ eksportowymi lub cos innego?

    Jeśli 'zwykłe' towary to nie.

    Ale wygląda na to, że *co najmniej* musisz przeczytać
    kilkaset wątków z p.s.p.p :]

    Pozdrowienia, Gotfryd