  • 1. Data: 2005-04-14 15:31:49
    Temat: czy prawo jazdy jest dowodem tożsamości?
    Od: "MaPia" <m...@b...com>

    Pytanie jak w temacie,

    chodzi o prawo jazdy juz to nowe - w formacie karty kredytowej".
    Czy w świetle polskiego prawa jest dokumentem tożsamości.

    MaPia

  • 2. Data: 2005-04-14 15:55:25
    Temat: Re: czy prawo jazdy jest dowodem tożsamości?
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "MaPia" <m...@b...com> napisał w wiadomości
    > Pytanie jak w temacie,
    >
    > chodzi o prawo jazdy juz to nowe - w formacie karty kredytowej".
    > Czy w świetle polskiego prawa jest dokumentem tożsamości.
    >

    > MaPia

    Dz.U.1990.70.409 (R) Tryb legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania
    kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez
    policjantów.

    § 4. 1. Tożsamość osoby legitymowanej ustala się na podstawie:

    1) dowodu osobistego,

    2) tymczasowego dowodu osobistego,

    3) tymczasowego zaświadczenia tożsamości,

    4) dowodu tożsamości cudzoziemca,

    5) paszportu.

    2. Tożsamość osoby legitymowanej można ustalić również na podstawie:

    1) innych nie budzących wątpliwości dokumentów,

    2) oświadczeń osób, których tożsamość ustalono w sposób określony w ust. 1,
    a także telefonicznego lub osobistego porozumienia się z osobami wskazanymi
    przez legitymowanego.

  • 3. Data: 2005-04-14 16:03:06
    Od: "MaPia" <m...@b...com>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Dz.U.1990.70.409 (R) Tryb legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania
    > kontroli osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez

    ok, dodam dalszy kontekst - wyplata srodkow z wlasnego konta bankowego. Bank
    zada dowodu tosmamosci, twierdzac ze za takowy uwaza tylko dowod osobisty
    ew. paszport. Zastanawia mnie fakt, co ma dowod osobisty lub paszport czego
    nie ma prawo jazdy. Organem wydajacym (w moim przypadku) jest ten sam
    Prezydent Miasta (jako urzad), zdjecie jest tu i tu, adres jest tu i tu,
    jeden i drugi dokument jest podpisany przez mnie. Ze stanu faktycznego
    wynika, że nie ma różnic, jedyne co pozostaje to strona formalna.

    MaPia

  • 4. Data: 2005-04-14 16:14:00
    Od: piwar <p...@p...com>

    MaPia napisał(a):

    > co ma dowod osobisty lub paszport czego
    > nie ma prawo jazdy.

    Strzelam, że: ma zezwolenie banku do używania jako dokumentu
    potwierdzającego tożsamość. Czy nie jest to umocowane w regulaminie na
    przykład?
    Wydaje mi się, że bank nie podpada pod cytowany paragraf, bo to po
    prostu prywatna firma (przynajmniej zdecydowana większość). I to ona
    sobie ustala jak Cię identyfikuje.

    Pozdr.
    piwar.

  • 5. Data: 2005-04-14 19:27:34
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    widzialem w banku (lukas) wywieszke a raczej taki plakat ze bank
    identyfikuje czlowieka na podstawie dowodu osobistego.
    Podpisal sie pod tym Generalny Inspektor Informacji Finansowej, za
    Ministerstwem Finansow.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344