  • 1. Data: 2005-10-23 17:12:15
    Temat: czy postronny czlowiek moze zabrac glos w czasie rozprawy?
    Od: " " <m...@g...pl>

    witam

    Mam taki problem, po mikroskopijnej stluczce (urwane lusterko boczne
    samochodu) moj dziadek, ktory niby wlaczal sie do ruchu i zawinil podal swoj
    adres drugiemu kierowcy. Teraz ten kierowca chcial 300 zlotych na naprawe,
    jednak po tym jak dziadek sie nie zgodzil, poszedl z tym na policje i
    policjant stwierdzil (uwierzyl tamtemu jako swiadkowi) ze jest wina dziadka,
    oddal sprawe do sadu i sad zasadzil 300 zlotych mandatu (ale to byl proces
    bez stron). Teraz dziadek napisal odwolanie i jest ponowna rozprawa juz z nim.
    I teraz moje pytanie czy osoba postronna (czyli ja skromny wnuczek) moze
    wogole zabierac glos na tej rozprawie, bo jednak chcialbym troche pomoc, jakby
    sie zbytnio zdenerwowal albo cos trzeba byloby wytlumaczyc? Dodam, ze sprawa
    jest troche sporana poniewaz dziadek uwaza ze poprostu zatrzymal sie na
    wjezdzie na ulice z pierwszenstwem a tamten poprostu chcial wjechac na
    drugiego. I czy wogole tamten czlowiek moze sie skarzyc i mozna to uznac skoro
    nie zostalo nic spisane po stluczce?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-10-23 19:48:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    m...@g...pl wrote:
> [...]
    > drugiego. I czy wogole tamten czlowiek moze sie skarzyc i mozna to uznac skoro

    I dlatego należy wzywać policję nawet do najgłupszych stłuczek.

  • 3. Data: 2005-10-24 06:04:33
    Od: "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wjezdzie na ulice z pierwszenstwem a tamten poprostu chcial wjechac na
    > drugiego. I czy wogole tamten czlowiek moze sie skarzyc i mozna to uznac

    Witam
    Nie, postronny człowiek jak ty to określiłeś , nie może zabrać głosu w
    trakcie rozprawy.
    Natomiast twój dziadek może ciebie powołać w char. świadka.
    Pozdrowienia KK

  • 4. Data: 2005-10-24 12:43:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek napisał(a):
    > m...@g...pl wrote:
    > Dodam, ze sprawa

    > I dlatego należy wzywać policję nawet do najgłupszych stłuczek.

    No chyba ze stluczka jest na prawde drobna i nikt sie szokiem tlumaczyc
    raczej nie bedzie (czyi takie np. lusterka) i no i jak z miejsca
    stluczki odjezdzamy z podpisanym przez sprawce oswiadczeniem o winie ze
    szkicem sytuacji.

    Bo bez spisania jakiegokolwiek papieru po stluczce to glupio odjechac.

  • 5. Data: 2005-10-24 17:09:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast twój dziadek może ciebie powołać w char. świadka.

    Po pierwsze: co to za świadek, który nie był obecny przy zdarzeniu? O czym
    miałby zeznawać?
    Po drugie: jako świadek nie będzie obecny podczas całej rozprawy a po
    złożeniu zeznań i tak nie będzie mógł się odzywać.
    A przecież pytający chciałby być obecny na całej rozprawie aby wspierać
    dziadka. Rozwiązaniem byłoby najęcie adwokata, ale do takiej drobnostki to
    się nie opłaca.

  • 6. Data: 2005-10-24 23:31:24
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy dziadek może ustanowić pełnomocnika w osobie swojego wnuka (syna by mógł)?
    JaC

  • 7. Data: 2005-10-25 05:27:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    666 napisał(a):
    > Czy dziadek może ustanowić pełnomocnika w osobie swojego wnuka (syna by mógł)?

    w sprawie o wykroczenie - nie

    KG

  • 8. Data: 2005-10-25 08:32:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kam napisał(a):

    > w sprawie o wykroczenie - nie

    A nie ma jakiejs takiej mozliwosci jezeli dziadek jest niezaradny czy
    cos takiego?

    Nie znam sie - cos mi tylko dzwoni takiego :)

  • 9. Data: 2005-10-25 11:11:06
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    No to Kaczory maja szerokie pole do prawnego i sprawiedliwego poPiSu.
    Liczę, żę zmienią takie debilizmy i rozbiją adwokacko-radcowską mafię...
    JaC

  • 10. Data: 2005-10-25 20:45:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > A nie ma jakiejs takiej mozliwosci jezeli dziadek jest niezaradny czy
    > cos takiego?
    > Nie znam sie - cos mi tylko dzwoni takiego :)

    gdyby był pokrzywdzonym

    KG