  • 11. Data: 2003-08-17 21:21:41
    Temat: Re: czy policjant ma prawo wejsc do lokalu i.....
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Uzytkownik "januszek"
    > napisal w
    > wiadomosci news:vbcvjv0a3lgnbrkcvnkh4u2ekssm4enrij@4ax.com...
    >
    > Na podstawie wlasciwej ustawy. Bylo tu niedawno cytowane.

    Podam raz jeszcze

    USTAWA
    z dnia 26 października 1982 r.
    o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
    (...)
    Art. 15. 1. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
    1) osobom, których zachowanie wskazuje, że
    znajdują się w stanie nietrzeźwości,
    2) osobom do lat 18,
    3) na kredyt lub pod zastaw.
    2. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający
    lub podający napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania
    dokumentu stwierdzającego wiek nabywcy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2003-08-18 06:28:35
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Sprzeciw - Policjant ma prawo legitymować tylko w wypadku wykonywania
    > czynności o których mowa w art. 14 ustawy o Policji. To dość szeroki
    > wachlarz czynności i PRAWIE zawsze da się to pod coś podciągnąć. Ale nie
    > zawsze.

    dlatego właśnie napisałem - "bez wnikania w szczegóły"

    > napoju
    >
    > Artykuł dla omawianego przypadku nie za bardzo szczęśliwy. Nawet gdyby się
    > okazało się, że alkohol spożywa faktycznie nieletni. W orzecznictwie
    > przyjęło się, że rozpijanie nie może polegać na jednorazowym dostarczeniu
    > alkoholu, a ciągłość czynu raczej byłoby trudno dowieść.
    zawsze mogą próbować "najechać" na bar kilka razy

    > Za to w wypadku
    > ujawnienia sprzedaży alkoholu nieletniemu bezsprzecznie może mieć
    > zastosowanie art. 43 Ust. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    > alkoholizmowi
    masz rację - ten przepis lepiej pasuje do tego przypadku

  • 13. Data: 2003-08-20 17:31:44
    Od: "wieca" <w...@o...pl>

    Tak policja ma prawo legitymowac osoby nieletnie spozywajace alkohol ( lub
    wygladajace na nieletnie) - ustawa o wychowaniu w trzezwosci. Personel sie
    obrazil bo gdyby stwierdzono podawanie alkoholu nieletnim - lokal moze
    stracic koncesje na sprzedaz- to jest po takim lokalu.
    --
    pozdrawiam

    Andrzej
    0604 43 18 08l