  • 31. Data: 2003-06-10 22:43:11
    Temat: Re: czy ojciec może wyrzucić mnie z domu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, Xargos wrote:

    >+ On Tue, 10 Jun 2003 09:28:28 +0200, "t...@w...pl" <t...@w...pl>
    >+ wrote:
    >+
    >+ >Meldunek nie jest jednoznaczny z prawem do przebywania, nie niesie ze sobą
    >+ >(prawa własnośc, jest to tylko czynność administracyjna...
    [...]
    >+ w takim razie jakie przepisy regulują prawo do przebywania (te same co
    >+ kwestię zameldowania? - ustawa o ewidencji ludności i dowodach
    >+ osobistych)

    Nie.
    Przepisy o własności (KC) oraz przepisy szczególne prawo do
    własności ograniczające lub regulujące inaczej: prawo spółdzielcze,
    ustawa o wynajmie lokali mieszkalnych itp.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 32. Data: 2003-06-10 23:08:00
    Od: g...@p...onet.pl

    nie bylo mnie kilka dni i jutro znow wyjeżdzam..........z tego co widze
    dyskusja sie rozwinęła , a problem pozostał... praktycznie ojciec moze zmienic
    zamki pewnego dnia i chłopak nie bedzie mógł sie dostać do domu, gdyż groźby
    wyrzucenia go mogą stać sie praktycznie spełnione. jeśli chodzi o prawo i
    dochodzenie swoich praw do zamieszkania do bardzo skomplikowana sprawa..a
    nasze prawo ..jakie jest każdy wie......... znam podobną sprawę z innej
    strony... przyjaciółka chciała wymeldować swego syna i z tego co wiem , do
    dziś tego zrobić nie może........... syn narobil długów, a to ją nachodził
    komornik........ matka 24- letniego syna musi odpowiadać za długi swojego
    dziecka dopóki jest u niej zameldowany........by komornik nie zajął jej
    sprzętów musi posiadac rachunki na wszystko co ma w domu........ w przeciwnym
    razie jej rzeczy ( syn uczy sie , raz w tej szkole, raz w innej) są
    traktowane jako własność dłużnika........ z tego co wiem, popłaciła jego
    długi....(zaległe...... o nowych na razie nie wiadomo) i ma spokój.......moje
    wiadomości o tym ,ze nie jest tak łatwo wymeldować własne dziecko są z
    okresu , gdy starałam sie pomóc jej i szukałam wiadomości na ten temat w
    necie ( ona nie ma możliwości sama tego poszukać- brak netu w domu).....dla
    zainteresowanego pocieszającym jest fakt , że wymeldować to nie jest tak
    łatwo....... rodzxinne rozgrywki i nerwówka to zupełnie inna sprawa.........
    ale jak widzę z informacji to poważny człowiek.. tylko tatuś trochę
    narwany....wiec pocieszam ,że formalnie wymeldować to nie jest tak łatwo.

  • 33. Data: 2003-06-11 05:56:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik piotr <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bbv4jq$sko$...@g...uci.agh.edu.pl...
    >
    > hm zawsze tak z kopytami wchodzisz w czyjeś prywatne życie ?

    Jeśli z prywatnym życiem wchodzi na publiczne forum ;)

    Pozdr
    Leszek

  • 34. Data: 2003-06-12 18:57:04
    Od: Xargos <l...@w...pl>

    Sat, 07 Jun 2003 23:33:00 +0200, Xargos napisł(a) co następuje:

    dzieki wszystmi za pomoc :)
    teraz zaczne się wgłębiać we wspomniane przez Was dokumenty i w razie
    czego będę dalej pisał na grupę.

    pozdrawiam

  • 35. Data: 2003-06-13 22:27:16
    Temat: Re: Re: czy ojciec może wyrzucić mnie z domu?
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003 12:33:37 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
    [ciach]
    > ..."zamieszkujący" łamie prawo nie meldując
    > się ....
    [ciach]

    hmm, wydawało mi się że od ładnego czasu nie ma obowiązku meldunkowego.
    mylę się ja czy kolega?

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org

  • 36. Data: 2003-06-14 03:46:35
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <p...@m...com.pl>, maHo wrote:
> [...]
    > [ciach]
    > [ciach]
    >
    > hmm, wydawało mi się że od ładnego czasu nie ma obowiązku meldunkowego.

    Ty vide Ustawa o Ewindencji Ludności Dz. U. 2001, poz. 960
    Art. 10. 1. Osoba, która przebywa w okreslonej miejscowosci pod tym samym
    adresem dluzej niz trzy doby, jest obowiazana zameldowac sie na pobyt
    staly lub czasowy najpózniej przed uplywem czwartej doby, liczac od dnia
    przybycia.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2003-06-14 14:10:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, maHo wrote:
    [...]
    >+ hmm, wydawało mi się że od ładnego czasu nie ma obowiązku meldunkowego.

    Dobrze ci się wydawało :), znaczy: obowiązek AFAIK jest.
    Zgodnie z informacjami na grupie najstarsi górale nie
    pamięteją kiedy i kogo ukarano za jego niedopełnienie,
    ale *jest* to wykroczenie.
    W końcu wywieszenie polskiej flagi w dnień inny niż
    święto państwowe też jest wykroczeniem, nieprawdaż ??
    :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 38. Data: 2003-06-15 23:21:43
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003 11:46:35 +0800, Marcin Debowski wrote:
    [ciach]
> [...]
    > dluzej niz trzy doby, jest obowiazana zameldowac sie na pobyt staly lub
    > czasowy najpózniej przed uplywem czwartej doby, liczac od dnia

    no popatrz jak życie ciągle człowieka zaskakuje. jakiś rok temu wszyscy
    dookoła mnie szemrali, "zniesiono obowiązek meldunkowy", "zniesiono
    obowiązek meldunkowy" więc zgodnie z zasadą że jak ci 3 osoby powiedzą że
    źle wyglądasz to pójdź do lekarza, uwierzyłem w to. a tutaj takie
    zaskocznie.

    pozdrav

    maHo

  • 39. Data: 2003-07-31 18:40:43
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Raczej marne szanse by Cie wymeldowano bez Twojej zgody, zwłaszcza ,ze sie
    > uczysz jeszcze.
    Wymeldowanie, to tylko oficjalne poinformowanie urzędu- tu szanowny
    urzędzie, przebywam.
    Sam meldunek nie daje prawa do przebywania w lokalu.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 40. Data: 2003-07-31 18:49:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > 4. Obowiązek alimentacyjny rodziców względem dziecka powstaje z chwilą
    Obowiązek alimentacyjny nie oznacza, że rodzice mają mieć na pełnym
    utrzymaniu 23-latka, który skończył studia. Chłopak może oczywiście zwrócić
    się wówczas do sądu, ale jedynie o alimenty. Jak będzie miał szczęście, to
    sąd zasądzi mu z 200-300 zł alimentów. Ale dorosły chłopak, po studiach i na
    to ma małą szansę. Sąd nie może natomiast nakazać rodzicom, żeby mieszkał z
    nimi ich dorosły syn, jak Ci nie chcą.

    > mogl sobie wynajac pokoj i sie utrzymac samodzielnie.
    Nigdy nie widziałam, żeby zasądzono tak wysokie alimenty, nawet na małe
    dziecko, w przypadku którego jest oczywiste, że rodzic jest za nie
    odpowiedzialny.

    Pozdrawiam,
    MArta