  • 21. Data: 2011-08-19 08:27:39
    Temat: Re: czy obywatel RP
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    news:j2jjem$j99$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie. no zwolnienia są oczywiście. Domyślnie założyłem, że pytanie dotyczy
    > sytuacji bez zezwolenia. Inaczej by nie miało sensu.
    Nie chodzi o indywidualne zwolnienia a o tzw. ogólne zezwolenie dewizowe.
    Jest sobie takie rozp. MF z 2009 r. DZ. U. nr 69 poz. 597, które w stosunku
    do prawa dewizowego na różne rzeczy pozwala. Jest tam też taki zapis:
    § 2. Zezwala się na:
    9) otwieranie przez rezydentów rachunków w bankach i oddziałach banków
    mających siedzibę w krajach trzecich, w celu gromadzenia na tych rachunkach
    krajowych lub zagranicznych środków płatniczych uzyskanych w tych krajach
    zgodnie z ustawą lub zezwoleniem dewizowym lub przekazanych z kraju na cele
    zgodne z ustawą lub zezwoleniem dewizowym, pod warunkiem, że rachunki te
    będą wykorzystywane wyłącznie do dokonywania rozliczeń z nierezydentami z
    tytułów zgodnych z ustawą lub zezwoleniem dewizowym;

    Czyli wolno ale pod pewnymi warunkami. No i kwestie fiskalne to całkiem
    odrębny temat.

    Michał

  • 22. Data: 2011-08-19 16:50:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie wiem w jakim formacie są ewentualne odsetki, ale
    > podstawa się znajdzie ;)
    > A tak dla porządku: nie dochód a przychód.
    > Zwyczajne łupiestwo, polegające na tym że przychód
    > z odsetek podlega opodatkowaniu ale już opłata za prowadzenie
    > konta odliczalna nie jest.
    > Oczywiście umowa "za darmowe prowadzenie i niskie odsetki"
    > obchodzi *jakoś* ten problem, niemniej...

    To jest rozważanie czy można kogoś łupić bardziej czy mniej.

  • 23. Data: 2011-08-19 22:23:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal" <f...@h...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nierezydentami z tytułów zgodnych z ustawą lub zezwoleniem dewizowym;
    >
    > Czyli wolno ale pod pewnymi warunkami. No i kwestie fiskalne to całkiem

    Osoba fizyczna nie jest - moim zdaniem - w stanie spełnić tych warunków.

  • 24. Data: 2011-08-20 03:52:36
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    OIW zdecydowana większośc krajów OEDC wymienia się informacjami dot. kont
    obcych obywateli mających w ich bankach konta w celu przeciwdziałaniu
    ukrywania przed opodatkowaniem dochodu z odsetek. Niemniej procedury do tego
    stosowane sa różne zależnie od kraju, a np. banki austriackie, jak to
    Austriacy, dawali i Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek tj pobierali od
    odsetek zryczałtowany podatek, który przekazywali US kraju ojczystego (w
    skrócie i z grubsza) posiadacza konta, ale jednak nie wyjawiali tam jego
    tożsamości. Opisywała ten mechanizm ongiś "Rzepa". Czy to się nie zmieniło
    ostatnio to nie wiem. A inne kraje w większości nie są takie "delikatne" i
    posiadaczy "kapują";-)

  • 25. Data: 2011-08-20 17:59:22
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > miał miejsce stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    > ---
    >
    > Jeśli pisząc o "obywatelu" powołujesz się na KK, to zakładam że
    > obywatel podpada na podobnej zasadzie :]
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Gotrydzie a czy nie jest tak ze teraz to wpierw trzeba poszperac co na ten
    temat mowi biurokracja ewropejska w mysl tegoze prawo Unijne jest nad
    krajowym..

  • 26. Data: 2011-08-20 20:06:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Aug 2011, Przemek wrote:

    > Gotrydzie a czy nie jest tak ze teraz to wpierw trzeba poszperac co na ten
    > temat mowi biurokracja ewropejska w mysl tegoze prawo Unijne jest nad
    > krajowym..

    Ale unijny "przymus" dotyczący form i zakresu opodatkowania dotyczy
    ceł, podatku VAT oraz *ograniczeń* w zakresie podatków obrotowych
    (takich jak polski PCC) stanowiących swoiste "przeciwienstwo"
    przypadków które są obejmowane przez VAT.
    Dotyczy również niektórych podatków nazywanych "opłatami", np.
    tych dotyczących opakowań itede.

    Ale jak dotąd nie ma unijnych "przymusów" w zakresie pozostałych
    podatków, takich jak np. dochodowy czy od spadków - w tym zakresie
    mają zastosowanie wyłącznie odrębne umowy m-narodowe, a nie
    "wymuszenie" wynikające z samego faktu zaakceptowania warunków
    przystąpienia do UE :)
    Gro z tych umów to umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    Dla porządku dodać trzeba, że wyżej "ue" używam mocno nieściśle,
    bo chodzi o "unię podatkową" (obejmującą właśnie cło i VAT),
    w skład której wchodzą wszystkie kraje UE, ale również niektóre
    kraje które do UE nie weszły (np. Norwegia).
    Do tego do jednego worka wrzuciłem "unię podatkową" oraz
    inne regulacje w pełni "unijne" (owe "opłaty"), ale mam
    nadzieję po tym wyjaśnieniu nie zostanę wdeptany w glebę
    pod zarzutem pisania bzdur ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-08-21 14:45:51
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > inne regulacje w pełni "unijne" (owe "opłaty"), ale mam
    > nadzieję po tym wyjaśnieniu nie zostanę wdeptany w glebę

    Dziekuje za wyjasnienie.