  • 1. Data: 2011-08-17 21:07:00
    Temat: Klucz do wynajmowanej hali garażowej
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Witam
    Wynajmuję miejsce w hali garażowej w bloku, w którym nie mieszkam (inna
    wspólnota).
    Oczywiście poza opłatą dla firmy wynajmującej - płacę tej innej wspólnocie
    za obsługę (administrowanie) tym miejscem.
    Brama posiada przełącznik trybów (ręczny i automatyczny). Tryb ręczny,
    wykorzystywany jest w sytuacji braku zasilania czy też awarii automatyki
    bramy.
    Przełącznik zmiany tych trybów znajduje się wewnątrz hali.
    Parę miesięcy temu ktoś pozostawił bramę w trybie ręcznym i nie mogłem się
    dostać do auta, gdyż posiadałem jedynie PILOTA, którym mogę otworzyć bramę
    z zewnątrz. Oczywiście pilot działa tylko w trybie automatycznym bramy.

    Możliwe jest dotarcie do hali (i swojego auta) gdy posiada się DWA klucze.
    Jeden do drzwi klatki z domofonem i drugi do drzwi ppoż samej hali. Ten
    drugi został mi udostępniony. Wynajemca i administrator obsługujący tę
    halę - nie chcą mi udostępnić klucza do klatki z domofonem. Twierdzą, że
    reprezentują interes właścicieli owego budynku i basta!

    Czy prawo - jest po mojej stronie i czy mogę się domagać OBU kluczy?
    Komu przyzna w tej sytuacji rację rzecznik ochrony praw konsumenta?

    -------
    Negatyw
    -------

  • 2. Data: 2011-08-18 15:45:18
    Temat: Re: Klucz do wynajmowanej hali garażowej
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Zwróć się ze swoim problemem do właściciela tego miejsca, od którego je
    wynajmujesz.
    Najlepiej na piśmie, żebyś miał potwierdzone dla ewentualnych przyszłych
    celów dowodowych utrudnienia w korzystaniu z przedmiotu najmu (celem
    uzyskania bonifikaty, mozliwości wcześniejszego wypowiedzenia umowy ze swojej
    strony bez zachowania terminu wypowiedzenia, odszkodowania, zadośćuczynienia
    itp.).

    To Twoje "oczywiście" wcale nie jest oczywiste.
    Roszczenia wobec wspólnoty i jej zarządcy lub administracji ma generalnie
    właściciel, a nie najemca.
    I vice versa.

    -----
    > Wynajmuję miejsce w hali garażowej w bloku, w którym nie mieszkam.
    > Oczywiście poza opłatą dla firmy wynajmującej - płacę tej innej wspólnocie
    za obsługę tym miejscem.

  • 3. Data: 2011-08-18 16:40:40
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zwróć się ze swoim problemem do właściciela tego miejsca, od którego je
    > wynajmujesz.Najlepiej na piśmie [...]

    Zrobiłem to pod koniec lipca. Listem poleconym. Do tej pory - zero
    odpowiedzi.
    Oficjalne pismo do wynajemcy, wysłał dziś administrator tego budynku.
    Zobaczymy czy tym razem będzie jakiś odzew.

    > Roszczenia wobec wspólnoty i jej zarządcy lub administracji ma
    > generalnie
    > właściciel, a nie najemca.

    Mogę prosić troszkę jaśniej? :)

    -------
    Negatyw
    -------

  • 4. Data: 2011-08-18 16:49:54
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Jasne:
    Ustawa o własności lokali.

    -----

  • 5. Data: 2011-08-19 07:42:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011, Negatyw wrote:

    > Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał
    [...]
    > Mogę prosić troszkę jaśniej? :)

    W pierwszym poście napisałeś, że "płacisz również wspólnocie
    za obsługę".
    I teraz prosto: masz *ze wspólnotą* umowę, w której *wspólnota*
    zobowiązuje się do czegokolwiek wobec *Ciebie*, czy *na umowie
    z firmą garażową* jest *informacja*, ile ta firma płaci wspólnocie
    żeby *ich* obsługiwała (z czego ileś-tam przypada na Twój garaż)?

    Jeśli to drugie (a na 95%++ tak jest), to sam sobie odpowiedz
    na pytanie: czy jeśli sprzedawca chleba przyklei do niego
    informację że jest pieczony z mąki pochodzącej z młyna X,
    masz jakieś podstawy aby od młynarza X czegokolwiek żądać?

    Firma może mieć różne tytuły do roszczeń wobec wspólnoty:
    jako "udziałowiec" który jest właścicielem pomieszczeń
    bądź jako dzierżawca (w sumie tego nie wiemy).
    Może być właścicielem garaży (jako "udziałowiec" wspólnoty)
    *i* mieć zawartą dodatkową umowę związaną z rozliczaniem
    kosztów i innych uprawnień oraz obowiązków z tytułu
    innego używania, niż reszta współwłaścicieli.
    Ale *Tobie* nic nie przyjdzie z tego, że owa firma ma
    jakieś prawa. Zawarłeś z nimi (firmą) umowę i to od nich
    (i tylko od nich) możesz wymagać.
    No chyba że wspólnota sama ściągnęła sobie kłopot na
    głowę, zawierając indywidualne umowy "na obsługę" oddzielnych
    garaży.
    Jak wyżej zaznaczyłem powątpiewam - powątpiewam żeby
    (wspólnota) tak zrobiła.
    Jeśli więc czegokolwiek należy żądać od wspólnoty, to
    żądać musi owa firma.

    pzdr, Gotfryd