  • 11. Data: 2011-08-18 19:25:41
    Temat: Re: czy obywatel RP
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Czegoś nie rozumiem... co ma fiskus do prywatnego konta?
    Podstawowe pytanie: chodzi o osobę prywatną czy podmiot gospodarczy?
    Jeśli osoba prywatna, to od października 2002 r. Polacy mogą posiadać
    rachunki za granicą bez zgody NBP, która była do tej pory wymagana.
    Jeśli chodzi o osobę prowadzącą działalność gospodarczą, to ma
    obowiązek zgłoszenia do US każdego konta, na które przyjmuje
    należności w ramach prowadzonej działalności.

    Czarek

  • 12. Data: 2011-08-18 19:31:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.08.2011 19:09, tomek pisze:

    > Szczegółów nie pamiętam, ale są jeszcze ogólne zwolnienia dewizowe.
    > W każdym razie zgłaszałem PayPala do NBP gdy jeszcze trzeba było, do ZUS
    > i do US i jeszcze nie miałem pobudki o 6:00.

    Bo jesteś mały, nieważny i nie podważałeś ustroju ani nie denerwowałeś
    prezesa przy prezydenta ;-/

  • 13. Data: 2011-08-18 20:08:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kałahurski" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 18 Sie, 19:48, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisa w wiadomo
    > cinews:j2jh0j$te0$1@news.onet.pl...
    >

    > Nie. no zwolnienia s oczywi cie. Domy lnie za o y em, e pytanie dotyczy
    > sytuacji bez zezwolenia. Inaczej by nie mia o sensu.

    Tak,chodzi mi o taką sytuację : założenie konta za granicą bez
    zezwolenia/pozwolenia naszego fiskusa.Jakie mogą być tego
    konsekwencje ??

    Grzywna.

  • 14. Data: 2011-08-18 20:10:41
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.08.2011 19:48, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. no zwolnienia są oczywiście. Domyślnie założyłem, że pytanie
    > dotyczy sytuacji bez zezwolenia. Inaczej by nie miało sensu.

    Ale ogólne zwolnienia (czy zezwolenia) dewizowe są.. ogólne. Dla każdego.
    MinFin wydaje je w drodze rozporządzenia:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2009/0597.htm

    Tomek

  • 15. Data: 2011-08-18 20:11:29
    Od: "AndrzeJ" <A...@m...pl>

    >Czegoś nie rozumiem... co ma fiskus do prywatnego konta?

    konto możesz posiadać. Zgłaszasz DOCHÓD do US a nie konto

  • 16. Data: 2011-08-18 20:14:32
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Jeśli jest jak piszesz, to większa część Polonii oprócz tego, że
    > wisi fiskusowi podatek od spadków :P jest jeszcze przestępcami
    > z okazji posiadania konta niezgłoszonego w NBP :>

    Sam wklejałeś kiedyś anegdotę ze "Staszek, podaj kajdanki" ;)

    Tomek

  • 17. Data: 2011-08-18 20:18:26
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.08.2011 22:11, AndrzeJ wrote:

    > konto mo?esz posiadaae. Zg?aszasz DOCHÓD do US a nie konto

    Jeśli ten DOCHÓD jest formacie IBAN to czemu nie :-)

    Tomek

  • 18. Data: 2011-08-19 07:55:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011, Robert Tomasik wrote:

    > W Prawie dewizowym jest definicja rezydenta i nierezydenta.

    Napisane było: "obywatel".
    I tego dotyczyło moje pytanie!
    Rezydentura mnie nie interesowała ;)

    (a co do spadków formalnie tak właśnie jest: do czasu kiedy
    zniesionio podatek od spadków realizowanych notarialnie,
    każdy obywatel polski zobowiazany był do zapłacenia podatku
    od spadku o ile przekraczał on limit; żeby było ciekawiej,
    np. w USA nie ma podatku od spadków - bo jest to normalny
    dochód - i nie był objęty zwolnieniem z tytułu umowy
    o unikaniu podwójnego opodatkowania)

    > 1) rezydentami są:
    >
    > a) osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania w kraju

    No, czyli z obywatelstwem nie ma to nic wspólnego.

    :D

    > Zatem wychodzi na to, żę definiują to poprzez miejsce zamieszkania.

    No to zgoda. A nie obywatelstwo.
    Pytałem, bo w "spadkach" *było* (nadal jest, ale praktyczne znaczenie
    spadło do zera ze względu na fakt że przekazanie notarialne zostało
    zwolnione z urzędu) opodatkowanie *obywateli*, więc w sumie nie
    byłoby nic dziwnego i w innym miejscu.
    Czepiam się, bo różnica jest istotna.

    Dla porządku:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    +++
    art. 1
    1. Podatkowi od spadków i darowizn [...] podlega [...]
    art. 2
    Nabycie własnoœci rzeczy znajdujšcych się za granicš lub praw
    majštkowych wykonywanych za granicš podlega podatkowi, jeżeli
    w chwili otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny
    nabywca był obywatelem polskim
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    lub
    ^^^
    miał miejsce stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    ---

    Jeśli pisząc o "obywatelu" powołujesz się na KK, to zakładam że
    obywatel podpada na podobnej zasadzie :]

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-08-19 07:56:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011, tomek wrote:

    [...obywatele .pl za granicą...]
    > Sam wklejałeś kiedyś anegdotę ze "Staszek, podaj kajdanki" ;)

    Nie wiedzą co ich czeka jak rząd się zmieni, a w kasie braknie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-08-19 07:58:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jeśli ten DOCHÓD jest formacie IBAN to czemu nie :-)

    Nie wiem w jakim formacie są ewentualne odsetki, ale
    podstawa się znajdzie ;)
    A tak dla porządku: nie dochód a przychód.
    Zwyczajne łupiestwo, polegające na tym że przychód
    z odsetek podlega opodatkowaniu ale już opłata za prowadzenie
    konta odliczalna nie jest.
    Oczywiście umowa "za darmowe prowadzenie i niskie odsetki"
    obchodzi *jakoś* ten problem, niemniej...

    pzdr, Gotfryd