  • 11. Data: 2003-09-30 20:41:54
    Temat: Re: czy muszę?
    Od: Robert Fonfara <a...@n...stronie.www>

    On Tue, 30 Sep 2003 19:37:21 +0200, NoMAD wrote:

> [...]
    > wieczystej nie zrobil nic w kierunku upewnienia sie czy w umowie zawartej z
    > poprzednim uzytk.wiecz. nie ma jakis zobowiazan zwiaz z ta dzialka.
    > Przeciez to wlasnie w tej umowie o oddanie nieruchomosci w uzytkowanie
    > wieczyste precuyzuje sie warunki kozystania z niej. W ksiedze wieczystej
    > moga ale nie musza znajdowac sie odpowiednie wpisy dot tych zobowiazan.
    > Chocby z uwagi na przewleklosc postepowania o wpis. Moim skromnym zdaniem, w
    > swietle ew posadzenia o zla wiare obowiazkiem nabywcy jest uzyskanie tekstu
    > umowy pierwotnej z wlascicielem nieruchomosci (SP, gmina, powiat).

    Wydaje mi się, że nabywca ma podstawy sądzić, że właściciel dopełnił
    USTAWOWEGO(30U GN) obowiązku. Jeżeli nie ma wpisu postanowień umowy, to
    zapewne nie ma i wpisu samego użytkowania(bo chyba nie można wpisać prawa
    bez jego treści), zatem prawo nie powstało. Zakładając, że enigmatyczny
    zapis art. 29 ukwih zezwala na skuteczny pozaksięgowy obrót ekspektatywą u.
    w. chciałbym znaleźć chętnego nabywcę na takie prawo.

    W dwóch przypadkach mogę się z Tobą zgodzić.
    1. Odpis aktu notarialnego umowy o oddanie nieruchomości w u. w. powinien
    znajdować się w aktach księgi, które nabywca może przeglądnąć, a więc i z
    łatwością dowiedzieć się o niezgodności gdyby ewentualnie w księdze brak
    było ujawnionej treści umowy.
    2. Gdy u. w. powstało ex lege, a stwierdzono je jedynie decyzją
    administracyjną.

    Skazujesz nabywcę na prowadzenie probationis diabolicae w sytuacji, gdy
    dokonuje czynności prawnej z 10-tym z kolei wieczystym użytkownikiem:)))

    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 12. Data: 2003-09-30 21:52:46
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Skazujesz nabywcę na prowadzenie probationis diabolicae w sytuacji, gdy
    > dokonuje czynności prawnej z 10-tym z kolei wieczystym użytkownikiem:)))

    Fakt. Ten argument mnie przekonal. Ale w Polskiej rzeczywistosci zycie
    nieustannie uczy nas szukac dziury w calym...;-))

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2003-10-06 12:17:14
    Od: "wiesiek" <e...@o...pl>

    Ty sie do niczego nie zobowiazywales ? Odpisz im, ze to pomylka i nie
    > odpowiadasz za zobowiazania innych.

    ale w akcie notarialnym jest napisane "...nabywca ponosi cięzary związane z
    nabyciem....." i urząd twierdzi że to jest właśnie ten ciężar