  • 31. Data: 2005-11-30 19:34:59
    Temat: Re: czy można zawłaszczyć liczbę naturalną.
    Od: Belzebub <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 28 Nov 2005 16:03:05 +0100, doszła do
    mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>, w
    której czytam:

    >boguslaw <????@agh.edu.pl> naskrobał/a w news:dmeqik$rto$1@srv.cyf-
    >kr.edu.pl:

    >Bo z takiej liczby ani utwór, ani wynalazek.

    W takim razie weźmy sobie plik .vob z częścią filmu DVD, jest to nic
    innego jak ciąg bajtów. Można go potraktować jak ogromną liczbę w
    zapisie hex. Czy można taką liczbę kopiować i rozpowszechniać ?
    Serio pytam.
    Tomek J.

    --
    I ty, księżuniu, co kutasa
    Zawiązanego masz na supeł,

  • 32. Data: 2005-12-01 12:31:58
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Podstawa prawna? :-)

    Odpowiedź przedwcześnie dał Tomek J.

    Wielkioe firmy piorą nam mózgi twierdząc, ze istnieje
    "własność intelektualna" dla ogromnych liczb naturalnych,
    ktore są kodami zapisanych elektronicznie "utworów",
    zabraniają nam kopiowania tych liczb.

    dlatego Byłem przekonany, że zmiekniesz, gdy liczbę
    zawłaszczy Microsoft...

    Każdy program, którego zabrania się nam kopiować to tylko liczba.

    Bogusław

  • 33. Data: 2005-12-01 19:26:27
    Od: Belzebub <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 01 Dec 2005 13:31:58 +0100, doszła do
    mnie wiadomość <dmmq34$h9i$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, w której czytam:

    >Odpowiedź przedwcześnie dał Tomek J.

    Istotnie, mogłem poczekać...

    >Wielkioe firmy piorą nam mózgi twierdząc, ze istnieje
    >"własność intelektualna" dla ogromnych liczb naturalnych,
    >ktore są kodami zapisanych elektronicznie "utworów",
    >zabraniają nam kopiowania tych liczb.

    Można dodać, że zbiór liczb naturalnych zawiera znacznie więcej -
    zawiera "własności intelektualne" które dopiero powstaną, oraz takie,
    które nigdy nie powstaną (tu kryje się mały paradoks), kłopot tylko z
    tym, jak je z tego zbioru wyłowić (Lem pisał o demonie drugiego
    rodzaju działającym jak "informacyjne sito"). Podzielam zdanie
    Bogusława w tej sprawie, w całej rozciągłości.

    >dlatego Byłem przekonany, że zmiekniesz, gdy liczbę
    >zawłaszczy Microsoft...
    >
    >Każdy program, którego zabrania się nam kopiować to tylko liczba.

    Niepokojące jest jedno, właściciel (użytkownik) komputera przestaje
    być właścicielem danych zawartych w pamięciach masowych tego
    komputera. Cóż, takie czasy...

    >Bogusław

    Tomek Jasiński.

  • 34. Data: 2005-12-02 10:55:07