  • 1. Data: 2005-11-26 07:07:34
    Temat: Czynsz w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam,

    Kupilem mieszkanie w zasobach pewnej spoldzielni. Przed zakupem sm
    wystawila mi zaswiadczenie ze poprzedni lokator nie ma zadnych
    zobowiazan wobec sm. teraz okazuje sie ze jednak ma (czynsz za dwa
    miesiace + odsetki) i pani w sm mowi, ze jej nie obchodzi kto to
    zaplaci, ale oni rozliczaja "mieszkanie a nie lokatorow" i ich nie
    obchodzi kto ma placic. Odsetki rosna, do poprzedniego wlasciciela nie
    moge sie dodzwonic. poza tym o zaleglosci dowiedzielismy sie zupelnie
    przypadkowo, przy okazji omawiania innej kwestii. Inna sprawa:
    mieszkanie kupione bylo w polowie miesiaca i spoldzielnia nie potrafi
    wyliczyc po ile maja zaplacic stary i nowy wlasciciel, mowili ze ma
    zaplacic albo poprzedni albo obecny, ze nie ma czegos takiego jak
    "dzielenie czynszu" Rece opadaja. A na stwierdzenie ze jest to niezgodne
    z prawem, odpowiadaja, ze owszem jest zgodne z ich wewnetrznym
    regulaminem, z ktorym teraz nie moge sie zapoznac, bo pani nie wie gdzie
    jest i nawet jak znajdzie, to nie bede mogl wziac sobie jego kopii, bo
    to tajny dokument.
    teraz ogrzewanie: spytalem czy moge zrezygnowac z podzielnikow energii
    cieplnej, bo nie zawsze sie to oplaca. tak, moge, ale bede rozliczany wg
    najwiekszej stawki, jaka nabije ktos w spoldzielni, kto ma podzielnik.
    Paranoja.
    Pomozcie prosze, czy mam wystosowac jakies pisemko i na jakie przepisy
    sie powolac w powyzszych sprawach.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-26 12:13:40
    Temat: Re: Czynsz w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 26 lis o godzinie 08:07, na pl.soc.prawo, o`rety napisał(a):

> [...]
    > miesiace + odsetki) i pani w sm mowi, ze jej nie obchodzi kto to
    > zaplaci, ale oni rozliczaja "mieszkanie a nie lokatorow" i ich nie

    A z jakiego to jest okresu - ta zaległość?
    hint: - przedawnienie

    > A na stwierdzenie ze jest to niezgodne z prawem, odpowiadaja, ze owszem
    > jest zgodne z ich wewnetrznym regulaminem

    Regulamin, statut musi być zgodny z prawem nadrzędnym.

    > z ktorym teraz nie moge sie zapoznac, bo pani nie wie gdzie jest i nawet
    > jak znajdzie, to nie bede mogl wziac sobie jego kopii, bo to tajny dokument.

    Może ta pani z którą rozmawiałeś przechodzi menopauze i jet po prostu
    zmierzła? ;)
    Zostałeś członkiem spółdzielni? Regulamin, statut musi być ogólnie i łatwo
    dostęony dla członków spółdzielni. Absolutnie nie jest to tajny dokument!!!
    Babsko nażarło się szałotu chyba.
    Złóż pismo za potwierdzeniem, o żądaniu udostęnienia przedmiotowego
    regulaminu, statutu spółdzielni.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423