  • 1. Data: 2011-01-18 08:26:56
    Temat: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    wlasnie ogladam na stronie onetu reportaz na temat najemcow, ktorzy nie
    placa za wynajmowane mieszkanie. Zaczyna się od tego jak wlasciciel
    mieszkania probuje otworzyc drzwi i zali się ze oni zmienili zamki i on nie
    moze wejsc do SWOJEGO mieszkania.
    A dalej jest jeszcze śmieszniej - pan policjant mówi "policja nie ma
    uprawnien aby w takiej sytuacji siłą otworzyć drzwi czyjegos mieszkania,
    natomiast wlasciciel ma prawo otworzyc sobie te drzwi siłą, moze te zamki
    sobie rozwiercic albo poprosic slusarza o to i to nie będzie włamanie'.

    eeeeee, naprawdę?

    link--->http://wiadomosci.onet.pl/wideo/najemcy-nie-
    placa-zmienili-zamki,8529944,1,klip.html#

  • 2. Data: 2011-01-18 08:31:10
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/18/2011 2:26 AM, Lady_Heather wrote:
> [...]
    >
    > eeeeee, naprawdę?
    >
    > link--->http://wiadomosci.onet.pl/wideo/najemcy-nie-
    placa-zmienili-zamki,8529944,1,klip.html#

    a bo to pierwszy raz glupoty pisza,
    sa wyjatki kiedy wlasciciel moze wejsc do mieszkania pod nieobecnosc
    najemcy rozwiercajac zamki. chocby lejaca sie woda, ale to sa wyjatki.
    wyjatkiem moze byc rowniez, to ze wlasiciciel nie ma kontaktu z
    najemcami i moze traktowac to jako porzucenie najmu, ale w zasadzie to
    by było na tyle.

  • 3. Data: 2011-01-18 08:47:40
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > a bo to pierwszy raz glupoty pisza,

    No ja wiem ale tu jest przerazające ze tę opinię wygłasza oficer prasowy
    Komendy Wojewodzkiej w Łodzi. Mało tego - dalej jest coraz smieszniej -
    reporterka pyta pania mecenas pełnomocniczke wlascicieli mieszkania "a co
    by bylo gdyby [wlasciciele] wyłamali zamki i wprowadzili się do tego
    mieszkania i tam zamieszkali ? czy nie jest to rozwiązanie? " a pani mecenas
    z usmiechem "taak - ale to jest rozwiązanie brutalne wymagające dużego
    tupetu i odwagi"
    No proszę was...

    LH

  • 4. Data: 2011-01-18 08:49:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2011, Lady_Heather wrote:

> [...]
    > probuje otworzyc drzwi i zali się ze oni zmienili zamki i on nie moze wejsc

    Bo to jest jego mieszkanie.
    Podobnie jak np. mieszkanie komunalne jest własnością gminy, a nie
    lokatora tam mieszkającego.

> [...]
    > natomiast wlasciciel ma prawo otworzyc sobie te drzwi siłą, moze te zamki
    > sobie rozwiercic albo poprosic slusarza o to i to nie będzie włamanie'.

    Jakby tak który się zastosował, to ciekawe czy nie można by tego
    potraktować jako podżegania.
    Pomijając fakt, że jest pytanie o kompetencję redaktorów.
    Można by oczekiwać, że TYLE będą wiedzieli.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-01-18 08:54:36
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > Bo to jest jego mieszkanie.

    ja akcentują "swojego" nie mialam na mysli ze mieszkanie nie jest jego, ale
    fakt ze umyka im cos takiego jak ochrona posiadania i ze on nie ma prawa
    sobie tak po prostu tam wchodzic,

    LH

  • 6. Data: 2011-01-18 10:49:02
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > fakt ze umyka im cos takiego jak ochrona posiadania i ze on nie ma prawa sobie

    To oznacza ze mamy prawem chronic ludzi nieuczciwych (zlodziei?). Czy
    tak? Najemca zobowiazal sie placic za wynajem i tego nie robi. Wlasciciel
    zas ma stac sobie z boku i z zadowoleniem akceptowac to ze nie otrzymuje
    naleznosci. No coz. MOzna i tak.
    AM

  • 7. Data: 2011-01-18 11:24:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Hades pisze:

> [...]
    > zas ma stac sobie z boku i z zadowoleniem akceptowac to ze nie otrzymuje

    Cóż wybieracie takich ludzi, co takie bzdurne prawo uchwalają...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2011-01-18 11:42:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2011 12:24, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Cóż wybieracie takich ludzi, co takie bzdurne prawo uchwalają...

    Prawo to miało z założenia chronić ludzi wywalanych nagle przez
    cwaniaczków, co znaleźli klientów na lepszą cenę.

    Ustawodawcy założyli, że doraźny zysk właściciela jest mniej ważny od
    dachu nad głową.

    Oczywiście jest to pewna luka, którą wykorzystują różne cwaniaczki.

    Niemniej jednak bredzenie o "staniu z boku i akceptacji z zadowoleniem"
    to tandetna demagogia.

    Lokatora można się pozbyć, tylko trzeba przejść pewną procedurę.

    Do poprawki są zasadniczo dwie rzeczy:

    1) usprawnienie i przyśpieszenie tejże procedury
    2) poprawka pozwalająca na eksmisję na bruk, jak ktoś bezczelnie nie płaci

  • 9. Data: 2011-01-18 11:49:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Ława pisze:

    > Prawo to miało z założenia chronić ludzi wywalanych nagle przez
    > cwaniaczków, co znaleźli klientów na lepszą cenę.

    Gdyby tak miało być, to dotyczyłoby chronienia osób wywiązujących się z
    podpisanej umowy, a dotyczy tu dużo innych "wyjątkowych", typu nie mam
    się gdzie wyprowadzić i nie chce płacić.

    > Ustawodawcy założyli, że doraźny zysk właściciela jest mniej ważny od
    > dachu nad głową.

    Do momentu wywiązywania się z umowy - ochrona jak najbardziej powinna być.

> [...]
    > to tandetna demagogia.
    >
    > Lokatora można się pozbyć, tylko trzeba przejść pewną procedurę.

    Długą procedurę i mieć jeszcze układy w urzędach, aby znaleźli lokal
    zastępczy (czego nie ma)

    > Do poprawki są zasadniczo dwie rzeczy:
    >
    > 1) usprawnienie i przyśpieszenie tejże procedury
    > 2) poprawka pozwalająca na eksmisję na bruk, jak ktoś bezczelnie nie płaci

    właśnie....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2011-01-18 12:32:51
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    > Pomijając fakt, że jest pytanie o kompetencję redaktorów.
    > Można by oczekiwać, że TYLE będą wiedzieli.

    Od redaktorów nie oczekuj kompetencji. To q..y na usługach. Piszą co im
    każą. Synonimem słowa "dziennikarz" jest "ignorant".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.