    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy maile mogą być dowodem w sprawie?
    Date: Tue, 28 Oct 2003 09:49:18 +0100

    cisco wrote:

    > czesc
    > jak wygląda w świetle polskiego prawa sprawa traktowania maili jako dowodu
    > w sprawie. Chodzi mi oczywiście o zwykłe maile, bez żadnego tam podpisu
    > cyfrowego itp.... W zasadzie każdy mail można zapisać na dysku, potem
    > otworzyć w notatniku, pozmieniać treść i gotowe. Można dowolnie sfałszować
    > treść maila. Czy też jest coś o czym nie wiem z punktu widzenia
    > technicznego? W źródle wiadomości jest też coś takiego jak message ID -
    > czy aministratorzy kont pocztowych moją obowiązek ujawnić na żadanie
> [...]

    Co sad na to powie to nie wiem...
    Pamietaj tez ze po mailach zostaje "cos wiecej" niz tylko tresc wiadomosci u
    odbiorcy.
    Podczas wysylania maila zostaje slad w logach serwera wysylajacego i
    odbierajacego. Moga tam byc rozne informacje - najczesciej adresy IP
    nadawcy i odbiorcy, czas wyslania, i wielkosc wiadomosci.
    Wiec jezeli sama tresc listu moze byc odrzucona przez sad, to sam fakt
    wyslania maila moze byc juz trudny do podwazenia. Bedzie cos w rodzaju
    slawnych billingow. ;)