  • 21. Data: 2004-06-16 16:05:20
    Temat: Re: czy jestesmy w stanie wojny?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    news:cap8oq$8q5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No własnie. Zawsze mnie zastanawiało, co znaczy ten "stan wojny". Jest
    chyba
    > innym pojęciem od wypowiedzenia wojny czy wszczęcia wojny.
    >
    > Z samej treści przepisu wynika, że stosuje się go, jak już ktoś na nas
    > napadnie. Żeby wprowadzić na terytorium kraju szczególny stan prawny,
    > zbliżony nieco do stanu wyjątkowego czy stanu wojennego.
    > Przepis ten chyba nie stosuje się w stosunkach zewnętrznych, wobec
    innych
    > państw.

    Nie spotkałem się w Polskim prawie z definicją tego słowa, więc uważam, ze
    należy stosować konwencje międzynarodowe. A te jednoznacznie określają, że
    znajdujemy się w stanie wojny.

    > Inaczej konstytucja zamykała by prawo wypowiadania czy wszczynania wojen
    > przez Polskę w ogóle.

    No cóż, na pewno zabrania tego co najmniej kodeks karny. Tak więc
    specjalnie nie jestem zdziwiony komplikacjami już na etapie analizy
    konstytucji.