  • 1. Data: 2005-12-07 21:04:16
    Temat: członkostwo w spółdzielni mieszkaniowej - jaki pozew?
    Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>

    Witam

    Rzecz wygląda tak.

    Członek spółdzielni mieszkaniowej zmarł, a spadek objęła jego siostra
    zamieszkująca w lokalu spółdzielczym niebędąca członkiem spółdzielni. Ma
    zatem wpłacony wkład w spółdzielni, jest zameldowana w mieszkaniu które chce
    otrzymać jako lokal spółdzielczy. Mieszkanie było na prawie spółdzielczym
    lokatorskim. Spółdzielnia pomimo złożonego wniosku i wielu pism
    ponaglających nie chce tej osoby przyjąć w poczet członków spółdzielni, a co
    za tym idzie przyznać jej prawa spółdzielczego do zajmowanego lokalu.

    W tej sytuacji z tego co już wiem trzeba złożyć pozew do sądu aby wyrokiem
    zmusić spółdzielnie do przyznanie tej osobie praw członka spółdzielni i
    prawa do zajmowanego lokalu.

    Teraz pora na pytanie. Jaki to ma być pozew i na jakich przepisach oparty?
    Nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na to pytanie :(

    Pozdrawiam

    PrzemekK

    smeno@tlen..pl