  • 1. Data: 2005-12-07 19:40:42
    Temat: Kto przehanlowal moje dane osobowe?!
    Od: Arek <a...@g...pl>

    Witam Grupowiczów!

    Znalazłem dziś w skrzynce przesyłkę reklamową jednego z koncernów
    tytoniowych zaadresowaną na moje nazwisko.
    Zeźliłem się bardzo, bo po pierwsze jestem osobą niepalącą, a po
    drugie nigdy nikomu nie udzielałem zgody na przetwarzanie moich danych
    w celach marketingowych, a już z całą pewnością nie koncernowi
    tytoniowemu!
    Zadzwoniłem na ich infolinię z pytaniem skąd mają moje dane i najpierw
    uzyskałem odpowiedź że nie mogą powiedzieć (coś kręcili), a następnie
    że rzekomo wypełniłem jakiś kupon u hostessy (!) podobno gdzieś nad
    morzem (a co ja niby miałem robić w listopadzie nad morzem?!).
    Póki co moje dane przetwarza kilka banków, dostawcy mediów, allegro...
    Ale nie udzielałem nikomu zgody na cele marketingowe!
    Przypuszczam że może to któryś z banków sprzedał moje dane, bo
    szablony umów są tak skonstruowane, że zawierają zdanie o
    przetwarzaniu i przekazywaniu (!) danych w celach marketingowych. Co
    prawda przy podpisywaniu takiej umowy natychmiast zastrzegałem brak
    zgody i zostało to zaznaczane w ich systemach komputerowych, jednak
    nie mam żadnego potwierdzającego dokumentu na papierze.

    Proszę, poradźcie jak ustalić źródło przecieku? Nie chciałbym robić z
    tego sprawy sądowej bo nie bardzo mam na to czas i pieniądze.
    Natomiast bardzo zależałoby mi na ustaleniu źródła - kto przekazał
    (sprzedał?) im moje dane? Jak się do tego zabrać? Byłbym wdzieczny za
    każdą radę...

    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2005-12-07 19:44:14
    Temat: Re: Kto przehanlowal moje dane osobowe?!
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Arek napisał(a):

> [...]
    > Natomiast bardzo zależałoby mi na ustaleniu źródła - kto przekazał
    > (sprzedał?) im moje dane? Jak się do tego zabrać? Byłbym wdzieczny za

    Czy w tej reklamie gdzieś malutkim drukiem nie było informacji o
    pochodzeniu danych? W ostateczności można spytać się pisemnie tej firmy
    i powinni odpowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-12-07 20:09:41
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > Znalazłem dziś w skrzynce przesyłkę reklamową jednego z koncernów
    > tytoniowych zaadresowaną na moje nazwisko.

    Spike? Mam to samo. Chociaz nie pale i nigdy bym tego nie stwierdzil w
    zadnej ankiecie. I rowniez, jestem pewien, ze nie wyrazalem na to zgody.

  • 4. Data: 2005-12-07 22:00:55
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Wed, 07 Dec 2005 20:44:14 +0100, Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Czy w tej reklamie gdzieś malutkim drukiem nie było informacji o
    >pochodzeniu danych? W ostateczności można spytać się pisemnie tej firmy
    >i powinni odpowiedzieć.

    Nie, nie było :-(

    A.

  • 5. Data: 2005-12-07 22:03:44
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Wed, 7 Dec 2005 21:09:41 +0100, "Yawn" <y...@g...pl> wrote:

    >Spike? Mam to samo. Chociaz nie pale i nigdy bym tego nie stwierdzil w
    >zadnej ankiecie. I rowniez, jestem pewien, ze nie wyrazalem na to zgody.

    philip morris
    korci mnie żeby spróbować im dokopać, tylko czy warto szarpać nerwy???

    A.

  • 6. Data: 2005-12-07 22:33:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > philip morris
    > korci mnie żeby spróbować im dokopać, tylko czy warto szarpać
    nerwy???
    > A.

    Wielkiego szarpania to znowu nie ma. Jedno pismo z prośbą o
    wyjaśnienie a następnie drugie do GIODO.

  • 7. Data: 2005-12-07 22:50:41
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > Natomiast bardzo zależałoby mi na ustaleniu źródła - kto przekazał
    > (sprzedał?) im moje dane? Jak się do tego zabrać? Byłbym wdzieczny za

    Jeżeli firma nie uzyskała Twoich danych bezpośrednio od Ciebie, to miała
    obowiązek bezpośrednio po uzyskaniu Twoich danych poinformować Cię m.in.
    o zakresie posiadanych informacji oraz o *źródle* ich pochodzenia.
    Jeżeli tego nie zrobiła i najpierw wysłała do Ciebie materiały
    reklamowe, w których nota bene "zapomniała" o podaniu Ci niezbędnych
    informacji, to złamała ustawę o ochronie danych osobowych.

    1. Jeżeli zatem chcesz dowiedzieć się tego, co firma i tak miała
    obowiązek Ci przekazać, to zwróć się do nich pisemnie.

    2. Jeżeli nie chcesz więcej otrzymywać od nich przesyłek, to możesz od
    razu dołączyć do tego pisma sprzeciw, z którego będzie wynikało, że nie
    życzysz sobie wykorzystywania Twoich danych osobowych w celach
    marketingowych. Taki sprzeciw będzie skuteczny.

    3. Jeżeli natomiast bardzo Cię to zirytowało i chcesz "coś z tym
    zrobić", to możesz jednocześnie złożyć skargę w Departamencie Skarg GIODO.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 8. Data: 2005-12-07 23:12:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Proszę, poradźcie jak ustalić źródło przecieku? Nie chciałbym robić z

    Zagroź, ze ich odwiedzisz i 'po męsku' porozmawiasz - na pewno się
    przetraszą (ROTFL) i zaraz zdradzą konfidenta ;->

  • 9. Data: 2005-12-08 07:21:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:43976c51$1@news.home.net.pl...

    > Zagroź, ze ich odwiedzisz i 'po męsku' porozmawiasz - na pewno się
    > przetraszą (ROTFL) i zaraz zdradzą konfidenta ;->

    To chyba nie ten Arek.

  • 10. Data: 2005-12-08 08:52:55
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Arek [Wed, 07 Dec 2005 23:03:44 +0100]:

    > philip morris

    A widzicie, jak mnie się R1 czepiło parę lat temu, to
    przynajmniej przysłali mi razem z ulotką komplecik na
    zimę (czapka + szalik) ;) Widać lepsza marka jakaś ;)

    Kira