  • 1. Data: 2005-02-14 13:32:16
    Temat: Odszkodowanie na przejętą na rzecz skarbu państwa ziemię...
    Od: "lamer" <TylkoBezSpamu(wytnij na lewo)lamer(wytnijTO)@(to-też)freesco.pl>

    Czy ktoś może mi pomóc w takiej sprawie...
    Blisko 6 lat temu robiono regulację rzeki sąsiadującej z działką teściowej.
    Przysłano po tym pismo, że w związku z przeprowadzonymi pracami uległa
    zmianie numeracja i powierzchnia działek - nie podano żadnych
    dokładniejszych informacji. Teściowa "zlała" pismo... Kiedy zacząłem
    interesować się z pewnych względów księgą wieczystą działki to okazało się,
    że w księdze nie ma żadnej wzmianki na ten temat. Natomiast dalsze
    sprawdzanie ujawniło, że przejęto na rzecz skarbu państwa prawie 80m2 ziemi,
    zmieniono numerację działek. Nie powiadomiono o tym ksiąg wieczystych, nie
    zrobiono porządku i w dodatku przez te całe lata miasto pobierało podatek od
    nieruchomości za niezmienioną powierzchnię działki... Do tego miasto nie
    założyło dla odłączonych działek odrębnej księgi wieczystej.
    Teraz pytanie: czy po takim czasie można domagać się odszkodowania za
    przejętą ziemię? Czy miasto miało obowiązek "zrobić porządek" w księgach?

    Pozdrawiam
    B.