  • 1. Data: 2005-02-14 13:09:39
    Temat: Re: [info] CDA 03/2005
    Od: Proteus <p...@p...pl>

    Qn`ik napisał(a):

    > Smg nie jest prawnikiem. :) To, ze on nie ma nic przeciwko takim praktykom
    > nie oznacza jeszcze, ze to jest legalne.

    Ale czy pewno odsprzedaż [1] osobno pisma, a osobno płyt [2],
    jest nielegalna? Jakoś nie umiałem się doszukać stosownego artykułu,
    ale może źle, albo w złym miejscu szukam...

    [1] Sprzedaż w rozumieniu normalnym to jeszcze rozumiem - wydawca podpisuje
    umowę z kolporterem, i obie strony muszą jej przestrzegać. Ale człowiek
    który kupił sobie pismo w kiosku, a potem je odsprzedał osobno płytę,
    osobno pismo chyba nie jest z wydawnictwem związany w taki sposób?

    [2] Pomimo zawarcia w piśmie krótkiej informacji że "płyty stanowią integralną
    część pisma i nie mogą być sprzedawane oddzielnie".

    PS. Crosspost: pl.rec.gry.komputerowe, pl.soc.prawo

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2005-02-14 13:45:40
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Proteus wrote:

> [...]
    > człowiek który kupił sobie pismo w kiosku, a potem je odsprzedał
    > osobno płytę, osobno pismo chyba nie jest z wydawnictwem związany w

    jest mocniej..
    Do momentu sprzedazy JEST TO JEGO..

    > [2] Pomimo zawarcia w piśmie krótkiej informacji że "płyty stanowią
    > [integralną
    > część pisma i nie mogą być sprzedawane oddzielnie".

    Pytaniejest o licencje...
    Program ma licencje "dla tego ktyo ma czasopismo..."

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-14 18:15:36
    Od: " roburkov" <r...@g...pl>

    bo <a...@a...edu.pl> napisał(a):

    > jest mocniej..
    > Do momentu sprzedazy JEST TO JEGO..

    > Pytaniejest o licencje...
    > Program ma licencje "dla tego ktyo ma czasopismo..."

    Problem jest ciekawy. Moim zdaniem nastapilo tu wyczerpanie prawa autorskiego,
    dlatego klauzula zakazujaca dalszej sprzedazy plyty bez czasopisma nie
    wywoluje zadnego skutku w sferze prawa na dobrze niematerialnym, a jest
    jedynie zwyklym zobowiazaniem cywilnoprawnym. Powstaje pytanie o skutki jego
    naruszenia, na czym bedzie polegac szkoda wydawnictwa przy takiej sprzedazy
    samej plyty, no i wreszcie, co gdyby zakaz ten obwarowany byl kara umowna.

    Pozdr
    roburkov

  • 4. Data: 2005-02-15 09:39:19
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    roburkov wrote:

    [...]
> [...]
    > Powstaje pytanie o skutki jego naruszenia, na czym bedzie polegac szkoda
    > wydawnictwa przy takiej sprzedazy samej plyty, no i wreszcie, co gdyby

    Nie szkoda wydawnictwa, lecz szkoda autora programu.
    Autor UDZIELIL LICENCJI czytelnikom pisma, ktorzy go zakupia.

    I jakkolwiek jestem przeciwnikiemuznawania prawa do decydowania
    tworcy o tym cosie bedzie dzialo DALEJ, jednak mysle ze w swietle
    OBOWIAZUJACEGO prawa legalnie moze uzywac TEN progtam ten,
    kto ma czasopismo..

    Boguslaw