  • 11. Data: 2014-07-10 13:43:29
    Temat: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.07.2014 10:53, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > Chyba tak jest :-)

    Hę? Rozwiń temat ...

    p. m.

  • 12. Data: 2014-07-10 16:29:41
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > Hę? Rozwiń temat ...

    No mają znaki normalną ważność. Potem trzeba je wymienić.

  • 13. Data: 2014-07-14 23:37:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2014, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > No mają znaki normalną ważność. Potem trzeba je wymienić.

    Ale przeterminowanie raczej nie uchyla ich ważności, wbrew temu co
    piszesz. Co najwyżej stanowi niedopatrzenie stawiacza znaków.
    Mówisz, że jak będzę WIEDZIAŁ (na 100%) że fizycznie stojący znak STOP
    (B-20 bodaj) jest "przeterminowany" to mogę nie ustąpić pierwszeństwa
    i sąd uzna słuszność mojego argumentu że jest on "nieważny", ewentualnie
    mogę go zdjąć bez narażania się na grzywnę (5000 zł bodaj)?
    A o to chodziło w pytaniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-07-15 14:58:28
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Ale przeterminowanie raczej nie uchyla ich ważności, wbrew temu co
    > piszesz.

    A co uchyla ?

    > Co najwyżej stanowi niedopatrzenie stawiacza znaków.

    No nie, znak może być z powodu przeterminowania niewidoczny.
    Przeterminowywanie właśnie między innymy temu służy by tak nie było.

> [...]
    > i sąd uzna słuszność mojego argumentu że jest on "nieważny", ewentualnie
    > mogę go zdjąć bez narażania się na grzywnę (5000 zł bodaj)?

    No to właśnie nie widzę w jaki sposób przeterminowany znak miałby dalej być
    traktowany jak ważny.

  • 15. Data: 2014-07-16 19:06:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2014, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > A co uchyla ?

    Fizyczne zniknięcie znaku.

    > No nie, znak może być z powodu przeterminowania niewidoczny.

    To co najwyżej stanowi usprawiedliwienia dla nieprzestrzegacza :)
    (ale ciągle nie uchyla).

    > Przeterminowywanie właśnie między innymy temu służy by tak nie było.

    To jest jednak zobowiązanie dla stawiacza, nie poruszającego się :(

    > No to właśnie nie widzę w jaki sposób przeterminowany znak miałby dalej być
    > traktowany jak ważny.

    Z mocy braku "unieważnienia" istniejącego znaku.
    Musiałby istnieć przepis, że "nieważny" znak to nie jest znak.
    Czy masz pod ręką i możesz przytoczyć zarówno źródło (w sumie chodzi mi
    o "poziom" aktu, czyli czy rozporządzenie czy ustawa) jak i treść przepisu
    stanowiącego o "unieważnieniu" znaku?

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-07-17 00:08:41
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Fizyczne zniknięcie znaku.

    A jak słupek tylko zostanie to co ?

    > To co najwyżej stanowi usprawiedliwienia dla nieprzestrzegacza :)
    > (ale ciągle nie uchyla).

    Czego nie uchyla ? Tam po prostu nie ma prawidłowego znaku.

    > To jest jednak zobowiązanie dla stawiacza, nie poruszającego się :(

    A jak fizycznie zniknął to poruszającego się ? :-)

    > Z mocy braku "unieważnienia" istniejącego znaku.
    > Musiałby istnieć przepis, że "nieważny" znak to nie jest znak.

    Nie musiałby, wystarczy że znak ma spełniać określone wymagania czyli np ma
    być ustawiony pod odpowiednim kątem, w odpowiedniej odległości czy wreszcie,
    że ma być aktualny :-)

    > Czy masz pod ręką i możesz przytoczyć zarówno źródło (w sumie chodzi mi
    > o "poziom" aktu, czyli czy rozporządzenie czy ustawa) jak i treść przepisu
    > stanowiącego o "unieważnieniu" znaku?

    To chyba najpierw należałoby rozważyć kiedy znak jest ważny.

  • 17. Data: 2014-07-17 09:01:42
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

> [...]
    > o "poziom" aktu, czyli czy rozporządzenie czy ustawa) jak i treść przepisu

    No to w druga stronę. Nie wiem na ile jest to prawdziwa opowiastka. Kilka
    już ładnych lat temu ją słyszałem. Policjant zatrzymał kierowcę na
    ograniczeniu, czy na zakazie skrętu, w każdym bądź razie w tym sęk, że
    żadnego znaku ograniczenia nie było. Zniknął. Czy ktoś go ściął czy zajumał,
    znaku nie było. Policjant w zaparte szedł że według jakiejś tam dokumentacji
    w tym miejscu obowiązuje ustalony przepis i mandat się należy. Trochę mi to
    śmierdzi aby to tak było ale coż, w naszym kraju wszyscy wiemy że absurd
    goni za absurdem.

  • 18. Data: 2014-07-17 10:35:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2014, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > A jak słupek tylko zostanie to co ?

    A co ma być?
    Rozporządzenie dość ściśle opisuje znaki, przypisując im kształty
    okrągłe, trójkątne i prostokątne (w tym kwadratowe), za to nijak
    nie uzależnia cechy "znak" od cechy "słupek" (co nie wyklucza
    zdefiniowania wymogu umieszczenia znaku na odpowiedniej wysokości!)
    Po prostu, słupkowi nic do "znaku".
    Co najwyżej będzie to nielegalnie stojący słupek (bo legalnie on
    tam stał w celu powieszenia na nim znaku).

    > Czego nie uchyla ? Tam po prostu nie ma prawidłowego znaku.

    Tylko dla tych, którzy go nie widzą.

    > A jak fizycznie zniknął to poruszającego się ? :-)

    Jak fizycznie zniknął to go NIE MA.
    Nie ma opisanej w rozporządzeniu "trójkątnej tabliczki koloru żółtego
    z czerwonym obramowaniem". Nie ma i już.
    Poruszający się nie ma więc czego przestrzegać.

    > Nie musiałby, wystarczy że znak ma spełniać określone wymagania czyli np ma
    > być ustawiony pod odpowiednim kątem, w odpowiedniej odległości

    Można się zgodzić.

    > czy wreszcie,
    > że ma być aktualny :-)

    Podaj przepis, który skutkuje tak, że "przeterminowany znak" przestaje
    być znakiem drogowym.

    > To chyba najpierw należałoby rozważyć kiedy znak jest ważny.

    No i to jest meritum sprawy.
    Dla celów ruchu drogowego jego ważność, czyli zobowiązanie do
    przestrzegania, wynika z ustawy (PoRD) która odsyła do rozporządzeń,
    a tam jest lista cech o których było wyżej (ksztatł, kolory, rozmiar,
    zasięg działania).
    I tam *nie ma* uzależnienia od prawidłowości jego postawienia.
    No dobra, może źle widzę i nie doczytałem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-07-17 10:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2014, Łobuz wrote:

> [...]
    > ograniczenia nie było. Zniknął. Czy ktoś go ściął czy zajumał, znaku nie
    > było. Policjant w zaparte szedł że według jakiejś tam dokumentacji w tym
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Odnotowujemy, bo to ważne. Jak miał rację, to... miał rację.

    > i mandat się należy. Trochę mi to
    > śmierdzi aby to tak było ale coż, w naszym kraju wszyscy wiemy że absurd
    > goni za absurdem.

    Potrzebne byłyby bardzo ścisłe szczegóły plus szczegóły wiedzy którą
    posłużył się policjant.
    Tak, na drodze nie przestaje działać zasada "przestrzegania całego
    prawa", i fakt, że *na ogół* prawo drogowe sprowadzone jest do paru
    (no dobra, maks "niewieludziesięciu") prostych zasad (typu znaki
    ważniejsze od przepisów ogólnych, zjeżdżający z chodnika ustępuje
    prawie wszystkim, cofający ustępuje wszystkim itp), to może być tak,
    że nakaz zachowaia nie wynika ze znaku *oraz* nie wynika z konieczności
    oznakowania. Znak pełni rolę "przypomnienia".
    Był taki dość głośny wyrok w sprawie włączenia się do ruchu z drogi
    wewnętrznej - kierowca nie wiedział, że jest na "wewnętrznej", nie
    widząc A-7 ani B-20 śmiało wpakował się w jadącego z lewej poprzeczną.
    Okazało się, że nie ma przeszkód, aby obejrzał sobie na planach
    (teraz to geoportal jest publicznie dostępny) że droga jest "prywatna",
    więc miał ustąpić :>, nie ma obowiązku oznakowywania drogi wewnętrznej,
    to nie autostrada ani DDR.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-07-17 11:38:25
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Łobuz" <l...@p...psl.po.sld>

> [...]
    > należy. Trochę mi to śmierdzi aby to tak było ale coż, w naszym kraju
    > wszyscy wiemy że absurd goni za absurdem.

    Ja wiem czy tylko w tym kraju. Ustawa z 1964 roku to nie dziwi nic. Całe
    prawo od Rzymu się wzięlo i trzyma się dzielnie do dzisiaj.