  • 31. Data: 2014-07-29 17:00:33
    Temat: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > <BACZNOŚĆ>
    > <SPOCZNIJ>
    >
    > No i to właśnie piszę.
    > Chodzi o rozporządzenie określające *obowiązujące* znaki.
    > Te drugie (z rozporządzeń) nie odnosi się do "obowiązywania" i już.

    Ale tu nic nie pisze, że te warunki techniczne obowiązują zarządców, więc MZ
    są tylko wymaganiami dotyczącymi znaków o jakich mowa w ustawie, czyli
    wszędzie gdzie jest mowa o znaku to chodzi o znak spełniający właśnie te
    wymagania.

    > No właśnie.
    > A jak (te warunki) nie zostaną dochowane, to o ewentualnej winie za
    > skutki sąd nie będzie rozstrzygał na podstawie "czy obowiązują" (bo
    > o obowiązywaniu przesądza pierwsze rozporządzenie), lecz czy zobowiązany
    > "mógł wiedzieć jeśliby zachował nakazaną przepisami staranność".

    Znak jest urządzeniem technicznym, które musi spełniać określone wymagania.
    I MZ o tych wymaganiach jest to rozporządzenie.

    > Nie, one *nie* określają *obowiązywania*.

    To nie jest obowiązywanie tylko określenie co jest znakiem.

    > Określają, że w razie czego stawiacz znaków ponosi odpowiedzialność
    > za nieprawidłowe postawienie,

    Gdzie niby taka odpowiedzialność jest zapisana i kto niby jest
    odpowiedzialny ? MZ gadasz o niczym.

> [...]
    > zasad prawnych, a nie z mocy przepisu.
    >
    > Pas :)
    > Podpisuję protokół rozbieżności, nie zmieniam zdania lecz poddaję
    > wyciąganie już wyciągniętych argumentów, to dobre dla polityków ;)

    > W literze przepisów jest co innego.
    > Nie mam pod ręką, ale kiedyś odszukiwałem i w archiwach powinny leżeć
    > orzeczenia SN w stylu "oczywistym jest pierwszeństwo literalnej
    > interpretacji przepisu" (nad pozostałymi, co nie uchyla "zasad prawnych").
    > Po prawdzie, później zdarzyły się wyroki w których "na korzyść"
    > oskarżonego onże SN potrafił uznać priorytet "celowości", niemniej

    Ja tego tak nie widzę, ale może faktycznie nie ma znaczenia czy znak stoi
    czy leży.

    1_1.pdf

    > ....i nie określają "obowiązywania".

    > Sąd nie będzie oceniał "ostrości widzenia oskarżonego", bo onże ma
    > dostosować właściwości swojej jazdy do onych warunków (w tym mieć
    > świadomość jak w danych warunkach widzi), ale czy "można oczekiwać"
    > że taki znak jest widoczny, czy przeciwnie.

    Jakich warunków ? Stoi ograniczenie prędkości, za ograniczeniem stoi
    fotoradar, fotoradar nie spełnia wymagań technicznych, ale zdjęcia sobie
    robi, za miastem jest strzelnica, zdjęcia przesyłane są do strzelnicy, gdzie
    dokonuje się odstrzału wyjeżdżających z miasta samochodów, ale że używa się
    armat nie spełniających wymagań techicznych to niekiedy pocisk trafi w
    pojazd niewinnego a p. winnego przejedzie dalej, więc przed wjazdem do
    kolejnego miasta jest szubienica, szubienica oczywiście nie spełnia wymagań
    technicznych, więc od czasu do czasu oprócz winnych także niewinni są
    ścinani, ale to nic bo wójt tamtędy przejeżdża na kocie, któremu też co
    jakiś czas obcina ogon a innym razem przetrąca kręgosłup ...

    > To NIE MA ZNACZENIA.
    >
    > Tak samo, jak przy rozjechaniu rowerzysty nie liczy się, czy on był
    > oświetlony, lecz czy był widoczny (jak jechał akurat pod lampą, to
    > oświetlenie nic by nie pomogło, podobnie jak przeterminowanie
    > widocznego znaku i nieprzeterminowanie niewidocznego znaku nie
    > wpływa na jego widocznosć).

    A dróżnik z flagą ? To by było analogiczne.

    > Tak.
    > I ani słowa o wpływaniu owych warunków na "obowiązywanie".
    > Czyli dla "obowiązywania" nie jest to istotne.

    > Po mojemu *dla obowiązywania kierującego* nie.
    > Oczywiscie, dla innych celów jak najbardziej (np. do tego, aby złożyć
    > skargę na nieprzepisowy znak).

    Dobra, przeglądnąłem media:

    http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/373302-znak-u
    stawiony-na-nieprawidlowej-wysokosci.html

    http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=401287

    To wszystko co otwarłem. Na pewno więcej jest. Poproszę o przeciwne głosy.