  • 1. Data: 2002-10-06 19:57:51
    Temat: co zrobic z wadliwa drukar
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Czy ktos wie po ilu naprawach urzadzenia (na gwarancji) w ktorym ciagle
    psuje sie to samo przysluguje zwrot gotowki lub w najgorszym razie wymiana
    na inny typ. Dodam ze chodzi o drukarke HP 5550. Kupilem ja w lipcu. We
    wrzesniu przestala pobierac papier. Oddalem ja do naprawy - wymienili mi na
    nowa. Ta nowa pochodzila 2 tygodnie (wydrukowalem na niej moze z 20 kartek)
    i znowu to samo - nie pobiera papieru. Ide jutro ja zaniesc do serwisu i
    chcialbym wiedziec kiedy moge domagac sie zwrotu gotowki lub wymiany na inny
    typ (na 960 ktora kosztuje mniej wiecej tyle samo). Chce im to jutro
    zaproponowac ale musze wiedziec czy przysluguje mi to, zeby nie wyjsc na
    glupka.
    PS: Radze wam dobrze - nie kupujcie HP 5550 - mialem juz dwie i stwierdzam -
    ZLOM nie drukarka - wiecej biegam z nia do serwisu niz ja uzywam.
    pozdrawiam.Przemo

  • 2. Data: 2002-10-06 20:09:53
    Temat: Re: co zrobic z wadliwa drukar
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "przemo" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stwierdzam -
    > ZLOM nie drukarka - wiecej biegam z nia do serwisu niz ja uzywam.

    Odrzuciłeś prawo do rękojmi zgadzając się na 1 naprawę gwarancyjną, więc
    pozostaje ci tylko naprawa gwarancyjna, a potem jak jest napisane w karcie
    gwarancyjnej,pewnie jest możliwość wymiany

    Mirek

  • 3. Data: 2002-10-06 21:17:52
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Odrzuciłeś prawo do rękojmi zgadzając się na 1 naprawę gwarancyjną, więc
    > pozostaje ci tylko naprawa gwarancyjna

    Bylo tak. Drukare kupilem w sklepie ProAbit w Poznaniu. Jak za pierwszym
    razem sie zepsula to poszedlem do najblizszego autoryzowanego
    przedstawiciela HP jakim u mnie jest firma Ster Projekt i tam ja oddalem.
    Wyslali oni ja do Wawy do HP-ka a ci wymienili mi ja na nowa. Tak wiec byla
    to chyba gwarancja. Tak wiec sprawa z rekojmia zakonczona.
    Ale powiedzcie mi jeszcze jedno. Czy na gwarancji producent moze mi
    wymieniac ta drukarke na nowa w nieskonczonosc az do konca gwarancji, czy
    tez po ilus wymianach w zwiazku z powtarzaniem sie tej samej wady musi mi
    wymienic na inny typ, albo zwrocic wartosc rynkowa drukarki. Bo jest to
    bledne kolo - kupilem drukarke a ona zamiast mi sluzyc bedzie 3/4 roku w
    serwisie a po gwarancji ja wyrzuce. W karcie gwarancyjnej nic na ten temat
    nie ma napisane.

  • 4. Data: 2002-10-06 21:19:15
    Od: "zeton" <t...@w...pdi.net>

    Użytkownik Mirek <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:anq595$7ev$...@n...gazeta.pl...

    > Odrzuciłeś prawo do rękojmi zgadzając się na 1 naprawę gwarancyjną, więc
    > pozostaje ci tylko naprawa gwarancyjna, a potem jak jest napisane w karcie
    > gwarancyjnej,pewnie jest możliwość wymiany

    Niby dlaczego mialby nie moc reklamowac z Rekojmii? Przeciez to kupujacy
    DECYDUJE czy dana wade reklamuje z Rekojmii czy z Gwarancji. Z tego co
    pamietam to HP ma gwarancje dla kupujacego niekorzystne - rekojmia bedzie w
    tym wypadku znacznie lepsza. Poza tym pytanie - czy HP wymienil drukarke na
    nowa czy na uzywana naprawiana? Z ciekawosci pytam bo ktos sie skarzyl, ze
    takie rzeczy wlasnie serwis HP wyprawia.

    > Mirek

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 5. Data: 2002-10-07 08:38:41
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    zeton napisa_(a):
> [...]
    > pamietam to HP ma gwarancje dla kupujacego niekorzystne - rekojmia bedzie w

    Ale zgodził się na naprawę gwarancyjną (serwis) i przyjął inny
    egzemplarz drukarki, za który trudno, żeby odpowiadał sprzedawca.

    KG

  • 6. Data: 2002-10-07 08:39:05
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    przemo napisa_(a):
> [...]
    > serwisie a po gwarancji ja wyrzuce. W karcie gwarancyjnej nic na ten temat

    Gwarancja ulega przedłużeniu o okres, w którym nie mogłeś korzystać z
    drukarki. A naprawy - obowiązku wymiany nie ma, chyba że wynika z
    warunków gwarancji.

    KG

  • 7. Data: 2002-10-07 09:08:07
    Od: "Pracownia 2" <t...@w...pdi.net>

    Użytkownik kam <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...onet.pl...

    > Ale zgodził się na naprawę gwarancyjną (serwis)

    To niczego nie zmienia - z Rekojmii i Gwarancji mozna korzystac zamiennie
    byle nie w odniesieniu do tej samej wady.

    > i przyjął inny
    > egzemplarz drukarki, za który trudno, żeby odpowiadał sprzedaw

    Czyli serwis HP pozbawil go Rekojmii? Sprytne. IMHO teraz Rekojmie realizuje
    HP.

    > KG

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 8. Data: 2002-10-07 23:34:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Oct 2002, przemo wrote:
    [...]
    >+ Ale powiedzcie mi jeszcze jedno. Czy na gwarancji producent moze mi
    >+ wymieniac ta drukarke na nowa w nieskonczonosc az do konca gwarancji,

    Ale w takim układzie gwarancja ci się nie skończy do końca
    swiata lub bankructwa producenta: po wymianie gwarancyjnej
    gwarancja biegnie na nowo... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-08 12:48:40
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > pozostaje ci tylko naprawa gwarancyjna, a potem jak jest napisane w karcie
    > gwarancyjnej,pewnie jest możliwość wymiany

    Dlaczego uważasz, że zgoda na naprawę gwarancyjną uniemożliwia dochodzenie
    praw z rękojmi? Proponuję zerknąc do art. 579 kc.
    Ciacho